Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webdesign + løbende opdateringer - hvordan skal jeg gøre det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 91
Fra  plakato.dk - Posters og Plakater i høj kvalitet Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Amino...

Jeg står i en lidt speciel men sikkert ikke ukendt for mange af jer. jeg håber der er nogen der vil ta sig tid og læse mit indlæg igennem og komme med gode forslag.

Jeg har lavet en hjemmeside til min fars firma, jeg har ikke taget noget betaling for den da jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det. Nu er jeg blevet spurgt om jeg ville være interesseret i at vedligeholde den, samt hjælp til udformning af tilbud og brochurer.

Både min far og jeg er meget i tvivl om hvordan det gøres mest praktisk og bedst for begge parter.

På den ene side vil jeg ikke tage for meget for det, men jeg vil heller ikke tage for lidt.

jeg forventer der vil være arbejde til 20-30timer/måneden.

hvis vi ser på det med min fars øjne, vil han gerne tilknytte mig - men ikke ha udgifter til ferie, pension osv.

men hvordan griber vi det bedst an?

jeg har haft mange tanker om hvordan det kan gøres, men om det er lovligt eller ej ved jeg ikke. samt hvad der i det lange løb er bedst for begge parter

1- jeg får et cvr nummer og sender dem regninger for udført arbejde.
?- hvor meget kan jeg tjene før jeg skal moms registreres? og hvordan med udbetaling til mig selv - vil jeg være ansat i mit eget firma, og skal betale både moms som firma, og b-skat som ansat?


2- jeg starter som freelance, og sender dem regninger som privatperson
?- er det lovligt at gøre sådan og er der nogen faldgrupper? jeg går ud fra ved en sådan løsning at jeg vil skulle betale b-skat af det jeg får fra ham - hvor meget må jeg tjene her?

3- engangsudbetaling af et beløb for eks. 6 måneders vedligeholdese
?- er det lovligt at gøre sådan og er der nogen faldgrupper?

grunden til b-skat er at jeg har et it-supporter job ved siden af hvor jeg har min a-skat og fradrag.
jeg går ud fra jeg også skal passe på jeg ikke kommer op i topskat, da jeg på mit "rigtige" arbejde tjener 27.000-30.000/mdr.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Hvis du starter et firma og kun har en enkelt kunde vil det af skat blive betragtet som et ansættelsesforhold og den går ikke. 

Du kan ikke få et CVR nummer uden at blive moms-registreret. Hvis du har et firma skal du betale moms af dine indtægter (og trække momsen fra dine udgifter), samt betale skat af overskuddet. Starter du en enkeltmandsvirksomhed (frem for et selskab) bliver du personbeskattet af overskuddet der fungerer som b-indkomst. 

Du skal momsregistreres når din forventede _omsætning_ overstiger kr. 50.000 over 12 måneder. Med 20-30 timers arbejde om ugen render du nok hurtigt derop, så jeg ville lade mig momsregistrere fra start. 

Du må gerne fakturere et fast beløb for en fast periode, men det kan være svært at prissætte hvis du har et variabelt antal timer pr uge. 

Hvorfor skal du passe på med at komme op i top skat? 

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 91
Fra  plakato.dk - Posters og Plakater i høj kvalitet Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Kasper. tak for hurtigt svar. - det er timer om måneden ikke om ugen , men kommer nok op rammer lige over eller lige under 50.000.

er der nogen alternativer til mine 3 forslag der ville være til alles fordel?

mht. topskat, ved jeg ikke lige hvad jeg tænkte. jeg kommer ikke i nærheden af det tror jeg :)

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Gadensgaard:

Hvis du starter et firma og kun har en enkelt kunde vil det af skat blive betragtet som et ansættelsesforhold og den går ikke. 

Jeg vil ikke tro det er gældende i dette tilfælde, hvor spørgeren har fuldtidsarbejde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)