Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mistet jobbet. hvad nu?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus v
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

nu ved jeg ikke noget om hvor lang tid det ville tage at flytte firmaet over i et andet navn,

men vis du har en kone/kæreste eller bare en god ven, kan du vel flytte firmaet over i dens person navn, og så "ikke" havde noget med det at gøre.

og så få din kontant hjælp.

det ville sige du gør alt arbejde i firmaet, "gratis" og i princippet ikke noget med det at gøre mere,
og efter du har fået et nyt job, kan du vel flytte det tilbage.

ved ikke om det var noget :)

held og lykke ellers !

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Søg i netto og forsæt !

Fed video. netto, fakta etc.. er søgt :-)

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg kan anbefale dig at læse Soulaima Gourani's blogindlæg om at sende gode mails, der i blandt også at sende ansøgninger via mails.

God jagt.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls men håber virkelig du får det vendt til noget positivt. Gi den gas med firmaet!

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

imads:

nu ved jeg ikke noget om hvor lang tid det ville tage at flytte firmaet over i et andet navn,

men vis du har en kone/kæreste eller bare en god ven, kan du vel flytte firmaet over i dens person navn, og så "ikke" havde noget med det at gøre.

og så få din kontant hjælp.

det ville sige du gør alt arbejde i firmaet, "gratis" og i princippet ikke noget med det at gøre mere,
og efter du har fået et nyt job, kan du vel flytte det tilbage.

ved ikke om det var noget :)

held og lykke ellers !

Selv om jeg føler med trådstarter og hans situation - så kaldes ovenstående socialt bedrageri - og det har jeg som arbejdstager/skatteyder/iværksætter intet tilovers for!

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig i at socialt bedrageri er uacceptabelt .. Jeg sætter alt ind på firmaet nu. Hvis jeg skal gå ned skal det gå helt ned. Kan ikke lukke med følelsen af ikke at have prøvet nok. Jeg må håbe kunderne kommer snart. Har masser af de små enkelte fester. Men mangler de store . Diskoteker etc. . Passiv indkomst mangler. Men jeg finder en løsning.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lars,

I min optik har du 3 valgmuligheder:

1) Gå ALL-IN på at søge et job. (hvilket du sikkert har forsøgt dig i et moderat omfang)
2) GÅ ALL-IN på hjemmesider, hvis du sidder 16 timer om dagen og arbejder relativt produktivt, må der komme noget fornuftigt tilbage i din retning.

3) Den her lader jeg stå lidt for sig selv, da den er lidt alternativ. - du kan starte på et kursus, hvor der gives SU for at være der, det kan blandt andet være ved VUC. SU er godt nok ikke meget, men det en hvis økonomisk sikkerhed, samt at det ikke helt tager så meget tid som et fuldtidsjob.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Flygenring:
Jeg er enig i at socialt bedrageri er uacceptabelt .. Jeg sætter alt ind på firmaet nu. Hvis jeg skal gå ned skal det gå helt ned. Kan ikke lukke med følelsen af ikke at have prøvet nok. Jeg må håbe kunderne kommer snart. Har masser af de små enkelte fester. Men mangler de store . Diskoteker etc. . Passiv indkomst mangler. Men jeg finder en løsning.

Stor respekt for det - jeg ville gøre det samme i din situation - 110% gas på det du har sat i søen og tro på, at det nok skal lykkes!

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man er i A-kasse kan man søge noget "bi-beskæftigelse" Dvs man kan bruge timer på sin virksomhed udenfor normal arbejdstid 7-17. 

Ved ikke om det også gælder på kontantshjælp siden. Man kan vel ikke søge arbejde fra kl 00:01 til 00:00

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Reglerne er meget klare. Kontant hjælp kræver at du 100 procent er til rådighed for arbejdsmarked. Man kan synes om det hvad man vil men folk som har arbejde betaler jo til folk på kontant hjælp via skatten så synes på ét plan at det er okay med de regler. Men nu har jeg forhåbentlig fundet en løsning :-) firmaet kommer til at kører på fuld tryk .
:-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)