Hej aminoer, Min kærreste/samlever og jeg er havnet i en situation med dobbelt husførrelse p.g.a. boligsalg, og det giver anledning til en række spørgsmål. Vi har en andelsbolig i Aalborg, som er til salg, og samtidig lejer vi en lejlighed i Ishøj da min kæreste har fået arbejde i Ballerup per 1/1-2012. Jeg selv er selvstændig software udvikler og arbejder p.t. på et produkt til en kunde i København. En typisk uge ser således ud: Søndag aften eller mandag morgen kører vi fra Alborg til Ishøj lejligheden. Min kæreste pendler i hverdagene mellem Ishøj og Ballerup, mens jeg selv typisk har et møde med min kunde i KBH løbet af ugen. Fredag eftermiddag kører vi tilbage til Alborg. Den sidste tid har vi dog sprunget turene til Alborg over hver anden weekend. Vi har ført kørebog siden 1/1 og har stadig folkeregister-, post- og firmaadresse i aalborg. Spørgsmålet er nu hvordan vi skal bogføre m.h.t. kørsel og internet. 1) Vi har internet både i Aalborg og Ishøj, kan jeg trække begge dele fra i firmaet, eller gælder det kun på firmaadressen i Aalborg? 2) Min kæreste (lønmodtager) kan vel trække den faktiske kørsel fra på selvangivelsen? D.v.s. Aalborg/Ballerup mandag morgen + fredag eftermiddag samt Ishøj/Ballerup de øvrig dage? 3) Hvad med mine møder i KBH? Kan jeg få fradrag for hele turen fra Aalborg til KBH, selvom jeg følger med kæresten til Ishøj i hverdagene? /Klaus |
Dobbelt husførelse + kørsel
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Udvikling af apps til iPhone og Android
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)