Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino hastighed - why?

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, jeg har responstider på mellem 1 og 4 sekunder, så det er en klar forbedringYes

Jeg bruger FF og WIndows 7.

Tonny

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også meget langsomt med mig.

Men jeg oplever det kun ved forsiden, og ikke ved forum-tråde eller Amino TV.

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Næste gang du oplever at Amino er lang tid om en sidevisning, kan du så ikke skrive det url'en og hvad der står på siden under ASP.NET pipeline, samt hvor lang tid du oplever siden tog!

Hej Lundsby,

Nu har jeg givet det noget tid og har oplevet ventetider på mellem 7 og 10 sekunder i følge pipeline, når jeg ville ind på forsiden. Det vil jeg mange gange i løbet af en dag.

Lige nu oplevede jeg 15 sekunder en gang, men det er et par dage siden den sidst har været deroppe.

Jeg oplever siden som værende hurtigere siden jeg skrev det første indlæg, så måske den fejlretning, der blev snakket om, har hjulpet?

Det kan også være svært at vurdere den mentale ventetid nu, for når man sidder og holder øje, er det jo som at se på en gryde vand skal begynde at koge :)

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Den tid du ser skrevet på siden er kun den tid som det tager serveren at lave html'en der sendes ned, derudover er der den tid som det tager på klient at renderer siden, eksekverer script, loade billeder etc.

Så formålet var at se om tiden gik på serveren eller på clienten, synes du antallet af sekunder stemmer overens med den oplevede tid ?

Som Martin også skrev, fortsætter vi forløbet Mandag og forsiden ville være en oplagt kandidat til optimering. Der forgår en masse på forsiden og koblet med Amino's personaliseringsfeatures, så er det nok grunden til at det tager så lang tid at vise siden.

En af de magiske tal indenfor performance optimering er sub second, og det kunne være fedt at se om vi ikke kan få forsiden visning ned på det.
Jeg tror lidt jeg har en ide til hvordan det kan gøres, men det bliver spændende at se om det kan implementeres i praksis.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Så formålet var at se om tiden gik på serveren eller på clienten, synes du antallet af sekunder stemmer overens med den oplevede tid ?

Hej Lundsby,

Jeg tror faktisk, at jeg et par gange har taget mig selv i at tænke at sekunderne var lidt optimistiske.

Hvis det kan hjælpe skal jeg gerne prøve at være lidt mere opmærksom på det over det første dage i næste uge og så skrive tilbage i tråden her.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at jeg sikkert får minus-point (én stjerne) for denne kommentar, men så må det være sådan. Jeg mener det dog ikke ondt, tværtimod...jeg ville bare ønske, at Amino tog "problemet/problemerne" mere alvorligt.

Jeg forstår ikke, at et projekt startet af en, der har tjent så mange penge på tidligere projekter, kan levere en side med så mange tekniske problemer? Gang på gang må jeg opgive at komme ind på siden, og i går kunne jeg slet ikke klikke ind på nogen profiler (jeg fik den sædvanlige besked: "Uuups!..."). Og fornyelig var det umuligt at få et overblik over dem, der har set ens profil (man blev bare ledt ud til forsiden). Er det manglende vilje/økonomi eller programmører, der ikke er dygtige nok? Jeg forstår det ikke!? Problemerne har været taget op igen og igen, og jeg ved, at nogle af de dygtige programmører herinde har tilbudt deres rådgivning (jeg kender en af dem) uden, at Amino har lyttet til dem!?

Jeg har aldrig oplevet en side, hverken dansk eller udenlandsk, med så mange tekniske problemer. Igen: Det er ikke ondt ment. Jeg holder meget af Amino, jeg ville bare ønske, at Amino kom disse problemer til livs hurtigere, end de gør. Det er fair nok, at ting tager tid, men problemet med "Uuups!..." har jeg oplevet de sidste to år???

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas, har du læst de tråde og set hvor meget der arbejdes med det iøjeblikket?

Jeg syntes ikke det er fair at skrive at amino ikke lytter til brugerne, ej heller tager det seriøst. Derfor må det ligge i at du har set/læst trådene?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

@Thomas, har du læst de tråde og set hvor meget der arbejdes med det iøjeblikket?

Jeg syntes ikke det er fair at skrive at amino ikke lytter til brugerne, ej heller tager det seriøst. Derfor må det ligge i at du har set/læst trådene?

@Boysen: Jeg skrev fornyeligt i en tråd, at det var dejligt at se, at der blev lavet en del forbedringer på Amino for tiden, og det mente jeg. Som jeg skrev, er det ikke rendyrket kritik, men ren og skær undren fra min side. De fejl, jeg hentyder til, er af meget ældre dato (og de er der stadig), og det undrer mig, at hver gang der foretages en ændring, så er det som om, at der sker en "forværring" af en anden feature.

Det, der undrer mig, er, at der er nogle helt basale fejl, som jeg ved kan rettes op på. Jeg kender en fremstående programmør, som er aktiv her på Amino, og som har tilbudt sin service uden, at den blev taget alvorligt. Han har fortalt mig, at der er en ret enkel løsning på mange af de problemer, som Amino slås med, men at han ikke blev lyttet til.

Igen: Det er ikke ondt ment, men har bemærket, at der hyppigt er en del frustration iblandt andre Amino-brugere, ikke kun mig, så det er vel rimeligt legitimt at kommentere :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Min oplevelse er bare at der LIGE nu, foregår en masse arbejde på amino, for at optimerer farten. Var det noget med 5-6 programmører og en masse penge de smider efter det i øjeblikket?

Det ikke fordi jeg skal forsvarer amino, jeg tror bare lige de skal have tid til at integrerer de mange råd der er kommet fra nettop aminoér.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kommentar til det som udvikler er at der er bunker af problemer, det ligner teknisk gæld (ting hvor man har set fejl men ikke har lavet dem, men hellere vil lave features end stabilisere) og det er tåbeligt at trække teknisk gæld med sig.

Min anden kommentar er at jeg ikke forstår hvorfor man optimerer tester osv på et DRIFTSMILJØ det vil sige et miljø, hvor brugere er i gang med at bruge systemet, man er vel så professionel at man har en spejlet side, hvor man kan stresse systemet med software og simulere tusindvis af brugere og se om tingene virker der - hvorfor skal brugerne bruges som prøveklude? Det undrer mig en del - det virker ikke professionelt. IMHO. 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)