Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes du om mit logo?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke flere der ønsker at være behjælpelige med lidt feedback?

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Logo 2 ser ok proff ud, hvilket man ikke kan sige om logo 1

god ide med det skæve p ;-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak Jack.

- Hvorfor synes du logo #1 ser mindre proff ud da? :)

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre der har holdninger til logo #1 eller #2?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Krogslund Jensen:

Er der andre der har holdninger til logo #1 eller #2?

Mht. dit spørgsmål til Jack, så ved jeg naturligvis ikke med sikkerhed, hvad han mente, men hvis han har samme tankegang som mig, så er dét, du kalder for "Logo # 1" slet ikke et logo! Hvor er logo'et? Det er dit website navn skrevet i en font, du har valgt, og det er så det. Det er ikke et logo.

Et logo er et grafisk udtryk - mere i stil med dit "logo # 2".

Jeg ved så ikke helt, hvad jeg skal sige til dette logo. Jo, du har skabt et "P" i logo'et - "P" for din virksomheds navn. Men...det siger stadig intet som helst om, hvad du rent faktisk leverer. Jeg savner et logo, der kommunikerer essensen af din service/din ydelse!

Jeg ville bruge lidt mere tid på at finde ind til kernen af det, du leverer til dine kunder.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

så er dét, du kalder for "Logo # 1" slet ikke et logo! Hvor er logo'et? Det er dit website navn skrevet i en font, du har valgt, og det er så det. Det er ikke et logo.

Et logo er et grafisk udtryk - mere i stil med dit "logo # 2".

Jeg er helt enig.

Det er også det jeg skrev eller prøvede at sige med at hvis ens LOGO skal være med tekst, så skal teksten mere fungere som et billede, end en tekst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes logo 1 er meget flot, men det virker ikke logo agtigt, og i stedet bare mere tekst-lignende. Så jefg synes helt klart at du skal satse på logo nummer 2 :-).

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TT. Mange tak for din respons. Jeg kan godt se hvad du mener med at et logo skal være virksomhedens grafiske udtryk udadtil. Dog mener jeg også bare at det er blevet mere og mere udbredt at virksomhedens logo blot er tekst helt enkelt og ikke behøver at være være en større grafisk rejse med en masse detaljer og farver. Jeg tænker f.eks. på logoer som: Facebook, Google, Fona, Kodak, Nokia, Føtex, Bilka osv.

- Hvad tænker du omkring dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres tekst har et grafisk udtryk. Og fremtræder ikke som tekst på samme måde som dit logo gør.

- Det har også noget at gøre med at der i dit logo står .DK bagefter. (Så er det jo mere en tekst end et grafisk udtryk)

Logoer som Bilka og Føtex ser jeg mere som et "billede" end en tekst. Der er også noget farve i. :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par hurtige.

Det/den "billede" / "motiv" / "tegning" der tit er ved et logo kaldes et "bomærke" hvor den typiske tekst kaldes "navnetræk" eller "Logo type". Et logo behøver ikke at indeholde begge dele for at være et logo. Der er mange (kendte) logos hvor der faktisk bare et brugt en helt normal kendt skrifttype. Men hvis man skal skille sig lidt ud - og det skal man jo - så kan man jo lige lave et par ændringer/tilføjelser hist og her.

Reklamebureau, digital bureau, kommunikationsbureau kan være være meget forskellige. Pkt. 1 - find ud af hvad i kan og hvad i er eller hvad i vil kunne eller vil være.

Og så en hurtig omgang danskundervisning. Synes tit man ser syntes/synes forvirringen her i forummet.. "Syntes" = datid. "Synes" = Nutid. ;)

----

ON TOPIC:

Trademark? Hvorfor? (http://da.wikipedia.org/wiki/Trademark#.E2.84.A2.2C_.E2.84.A0_og_.C2.AE)

#1: Det er såmænd elegant nok. Men..... Teksten (uden dk og p) har faktisk kun x-højden. Personligt ville jeg nok udnytte det og lave noget sjovt med P'et så det kom på linie med det. Ja og så droppe ".dk". k'et i .dk er underligt mindre. Hvorfor er k-højden pludselig lavere? Selve bredden og også helt skæv. Det er ubalanceret i mine øjne.

#2: Kan ikke se meningen med bomærket. 7/9 er mørke. Er det et tiltet F? Er det pixels? Er det en italiensk dug? ER det egentligt noget? Og hvis det 'bare' er et grafisk element - er det så ikke lidt kedeligt? Hvordan vil det fungere i 16px højde/bredde. Hvordan vil det fungere alene?

Tip: Tag et kig på logopond.com - der er meget inspiration. Eller evt. på Behance

:)

Vh.

Kim, der slet ikke er så negativ som dette indlæg kan opfattes

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)