Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk Ldt med dansk ApS

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg påtænker at flytte til England inden for de næste par år, men har egentlig et fint setup til en virksomhed her i DK (Allerede lidt drift her).

Jeg vil så lave et engelsk Ldt. som holding med et dansk ApS som driftsselskab, da jeg synes at der er overvejende fordele ved et Ldt. fremfor et dansk ApS.

Behøver stiftelseskapitalen i Ldt. være på 80000,-, da det skal skal stifte det dansk ApS, eller kan det komme ind fra sidelinjen på en eller anden måde?

Og hvad synes I om den konstruktion og er der nogen som kan anbefale et Ldt?

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kort svar, nej stiftelseskapitalen for et et engelsk Ltd. følger af engelsk lovgivning (-:

Skal du eller det engelske Ltd derimod stifte et DK ApS må der være værdier for 80K til stede. Dette behøver ikke nødvendigvis at være i form af kontanter men kan også bestå af andre aktiver. Har du allerede en forretning kørende kan denne eo omdannes til et ApS uden indskud af yderligere. Følger du denne vej vil det være nødvendigt med to transaktioner: 1) omdannelse af eksisterende forretning til et ApS og 2) anpartsombytning, hvorved Ltd. bliver ejer af anparterne i ApS.

Er der ingen synderlig værdi i din nuværende forretning vil jeg foreslå at du bare stifter et ApS og sælger aktiviteterne til dette. Så udløses skatten selvf. med det samme.

Jeg er ikke sikker på hvorfor du vil have værdierne "ind fra siden", det engelske Ltd bliver alligevel ejer af ApS og dermed af de 80K der skal indskydes.

/Banditten

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det er ok. Og det engelske firma kan selvfølgelig godt udelukkende have en dansk konto som vil være udgangspunktet, ikk.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit engelske selskab kan godt have en dansk konto.

I den konstruktion du vil lave ville du muligvis også have stor glæde af at indsætte et offshore selskab over det engelske, hvis der er en væsentlig indtjening. På denne måde vil kunne undgå beskatning af størstedelen af indtjeningen.

Hvis du ikke selv flytter til england, bør du indsætte en anden, (som ikke er dansk bosidende) som direktør i det engelske selskab ellers risikerer du at det engelske selskab bliver dansk skattesubjekt efter reglerne om cfc beskatning.

SmileDavid Brodin Larsen

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:

I den konstruktion du vil lave ville du muligvis også have stor glæde af at indsætte et offshore selskab over det engelske, hvis der er en væsentlig indtjening. På denne måde vil kunne undgå beskatning af størstedelen af indtjeningen.

Hvis du ikke selv flytter til england, bør du indsætte en anden, (som ikke er dansk bosidende) som direktør i det engelske selskab ellers risikerer du at det engelske selskab bliver dansk skattesubjekt efter reglerne om cfc beskatning.

Jeg har kigget lidt på de cypriotiske selskaber, men jeg tænker egentlig på IKKE at der skal være nogle fordyrende led i de første år.

Men hvis man tror på det - som jeg gør, bør man vel Big Smile

Jeg har sådan set heller ikke noget i mod at betale dansk skat i stedet for engelsk skat i en periode, men jeg fandt noget omkring noget skattefritagelse:

resident but not domiciled - spændende stof

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom jeg har arbejdet med udenlandske selskaber siden 1987 kan jeg med erfaringens vægt råde til at man holder sig fra udenlandske selskaber, hvis man ikke er indstillet på at betale de betydelige rådgiveromkostninger, der er nødvendige for at undgå at ramle ind i ulovlige skattemæssige selskabskonstruktioner.Sad

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, men det er vel forholdsmæssigt enkelt at holde sig til et Ldt. holding og et ApS driftsselskab - eller tager jeg fejl?

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

asfalt:
Hmm, men det er vel forholdsmæssigt enkelt at holde sig til et Ldt. holding og et ApS driftsselskab - eller tager jeg fejl

 Ja det er en forholdsvis let håndterlig løsning..  I øvrigt vil du sagtens senere kunne lave et offshoreselskab når der kommer gang i indtjeningen.

Men som Jacob skriver så skal du være indstillet på at det koster lidt i rådgivning, men det er omvendt penge der er tjent hurtigt hjem.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Eftersom jeg har arbejdet med udenlandske selskaber siden 1987 kan jeg med erfaringens vægt råde til at man holder sig fra udenlandske selskaber, hvis man ikke er indstillet på at betale de betydelige rådgiveromkostninger, der er nødvendige for at undgå at ramle ind i ulovlige skattemæssige selskabskonstruktioner.Sad

 

OK, er det mon dyrere for en dansker at drive et udenlandsk selskab end for en udlænding at drive et dansk selskab?

Selvfølgelig er der omkostninger forbundet med at stifte et selskab og etablere sig i udlandet men det kan altså gøres for rimelige penge, hvis man undgår de mest vanvittige konstruktioner. Jeg ved af gode grunde ikke hvilke ulovlige skattemæssige selskabskonstruktioner der henvises til. Men hvis der er tale om et holdingselskab inden for EU er det værste der kan ske stort set at selskabet anses for hjemmehørende i DK.

/Banditten

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar.

Jeg vil i den forbindelse lige høre om anglodan kan anbefales til stiftelse af selskabet og om de 3000,- for stiftelse og administration for et år holder stik eller skal jeg regne med væsentlig mere. Tænker i den forbindelse om der skal laves særskilt regnskab for ldt.'et når der er omsætning i det danske ApS.

På forhånd tak.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)