Hej M.P. Tak for dit svar. Ja jeg ved desværre ikke præcis, hvor i kurven de hopper fra, da jeg kun tak tracke fra de to første trin. Men jeg vil prøve at lave mere fokus på min kurv, og gøre den mere synlig. Evt. en popup når de lægger noget i kurven! Hvad syntes du om popup-kurve? Er det service eller irreterende? Dbh Michael Haahr |
Bedre konvertering på min shop! Kan du hjælpe? Vind Rødvin!
@michael - vi snakker ikke om det samme tror jeg. Marketingsbureauer m.m bruger også 'tricket' med et gavekort eller en flaske rødvin for brugerinput og friske øjne. Hvis du selv bagefter så kan tilføje alle de nødvendige optimeringer m.m., så er det jo godt - selv om en ekspert kan gøre det bedre, kan det være bedst for dig rent økonomisk. Men man skal tænke i tidsforbrug - hvordan bruger man bedst tiden som selvstændig. Ved at gøre alt selv, regnskaber, adwords, kontrakter osv eller bruge revisor, eksperter og advokater. Den tid bør hellere bruges på at koncentrere sig om det man tjener pengene på - nemlig ekspeditioner af ordrer. |
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.
Tak Phillip for dit virtuelle forslag Dbh Michael Haahr |
Det er ærgerligt at du ikke kan følge mere med i hvor kunderne primært hopper fra.. Men jeg kan godt se hvorfor..:(
Men så må du jo koncentrere dig om de to trin du kan tracke, - hvor hopper de primært fra der??? - Hvis du har mulighed for at splitteste, så forsøg dig evt. men en lille kopi af din "fortsæt" knap over kurven på linie med "Levering 1-2 dage".. Jeg tester selv samme variant på min shop, og det ser lidt overraskende ud, men resulatatet er slet ikke validt endnu.. Ellers prøv at rksperimentere lidt med teksten i knappen, - farve og størrelse.. men du skal helst kunne splitteste det, - det vil jo godt nok være ærgerligt hvis det bliver dårligere end det er nu...
En anden ting.. - din "Købsknap" på dine varekort sidder, - undskyld sproget, dælen dunneme, langt nede.. så langt at jeg kom i tvivl om den overhovedet var der... Er der ikke en eller anden måde, du kan få den op i nærheden af hvor jeg skriver antal??? /Ulrik |
Hvis du giver kr. 81 for at sende en pakke med en liter bordolie hos GLS, så er dine fragtpriser virkelig ringe. Nu ved jeg naturligvis ikke hvor mange pakker du sender, men jeg kan godt afsløre at vores priser er MEGET lavere end det. Vi lavede på et tidspunkt et spørgeskema (multiple choice) hvor kunderne skulle svare på hvad de anså som det vigtigste ved online shopping. Svarmulighederne var 1) Hurtig levering 2) Udvidet returret 3) Billig levering 4) Lave priser. Meget overraskende valgte næsten 62 % at billig levering var det vigtigste (næsten 500 personer svarede i alt). Vi havde egentlig regnet med at svarene ville være mere ligeligt fordelt. Jeg er godt klar over at der sikkert er forskel på kundegrupper på din og vores shop, men stadig er det tankevækkende at billig levering er så vigtigt for kunderne. |
Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj
Er det ikke smartguy, der har en funktion, hvor man får en mail, hvis man er nået langt i købsprocessen, men så springer fra - "Hej! Vi har gemt dine varer i indkøbskurven blabla.." |
Hej Jacob. Det lyder "smart" med den mail! Mht. fragten, så er jeg ret meget bundet op på, at min leverandør KUN, har en aftale med Danske fragtmænd, så er MEGA dyre! Alt sendes som stykgods derfra. Jeg har jo gratis fragt ved alle handler over 1000kr. og det er de fleste heldigvis på Dbh Michael |
Jeg har ikke lavet en aftale med GLS om fragt, da mine varer bliver sendt fra min leverandør, og de kan åbenbart kun bruge Danske Fragtmænd. Tænk på at mine varer vejer ca. 100 gange så meget som dine, er med flydende maling indeni. Jeg mener faktisk at GLS slet ikke kan/vil håndtere maling eller andre flydende stoffer!. Mine leverancer spænder fra en lille pakke til hele paller til mine kunder! Men jeg sender også fragtfrit, hvis kunderne køber for over 1000kr. og det er ikke meget når man snakker maling til huset! Vores varer ligger jo også på ca. halv pris, i forhold til butikkerne, så kunden vil nok gerne betale 69kr. for at spare ca. 500kr. Dbh Michael |