Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med PayPal

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ikke en webshop, og vi er bosat i Thailand, men PayPal fungerer fint, nemt og hurtigt efter deres nye system.

Dog tager de op til 4% i gebyr per betaling (PayPal og kreditkort-udbydere arbejder jo ikke gratis). Men det er gratis at få penge udbetalt til ens konto, hvis beløbet ikker for lille, men dette gebyr er nu yderst lavt, så det betaler jeg gerne, da jeg ikke ønsker, at pengene er hos PayPal.

Dog beder vi kunderne om at betale disse 4%, ellers skal de i modsat fald selv betale alle betalingsomkostninger selv (til udlandet). Dette kan man naturligvis ikke gøre i en webshop, og man må det antageligt heller ikke, men igen, så er vi hverken bosat i Danmark eller er en webshop.

Men jeg oplever, at folk alligevel hellere vil gøre det via deres bank, mens andre insisterer på, at det skal ske via PayPal.

Man kan oven i købet sende en regning via PayPal, og det står nu efter vore bankoplysninger, når vi sender en regning, hvis beløbet ikke skal overføres til vor danske konto.

Hvis man har en webshop, så kalkulerer men blot med disse omkostninger, når man prisfastsætter salsgprisen.

For en webshop er det måske ikke en god ide på længere sigt, hvis der ikke kan betales med Dankort, da det giver større troværdighed, men som nævnt i tråden, så kan man jo starte med PayPal.

Hilsen, Robert

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gode erfaringer med Paypal. Mine kunder er fra stort set hele verden og det er kun i Danmark at man ikke rigtigt benytter det. Det forstår jeg sådan set ikke, det er er enormt nemt at bruge (og sætte op) og så er man fri for at hive sit Vise/DK op af pungen hver gang man ønsker at købe noget. Men mon ikke det så småt kommer, kan da se at dba.dk er begyndt at tilbyde det til handlende derinde.

Det eneste minus jeg har ved Paypal er deres evige midlertidige lukninger af ens konto fordi de liiiige skal have indtastet ens konto nummer for 117 gang for at verificere om man nu er den rigtige bruger af kontoen og ikke en ond hacker. Sikkerhed er naturligvis godt, men jeg synes det er et irritationsmoment.

Kan kun anbefale Paypal som betalinsmiddel til kunder i udlandet, men hvis man solgte varer til kunder herhjemme ville jeg nok benytte nets's dyre løsning - ihvertfald indtil paypal bliver mere anerkendt herhjemme.

Det var bare mit indput - håber det kan bruges af nogen derude :-)

Mvh Klaus fra http://scandinavianvintage.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par dage siden så jeg en offentlig virksomhed, der benytter PayPal. Husker ikke hvilken, men jeg blev noget overrasket.

Det må betyde, at PayPal er godt på vej til at blive bredt accepteret i Danmark.

Hilsen, Robert

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)