Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaren C-programmør søges til freelanceopgave (100 timer)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på udkig efter en C-programmør, som kan hjælpe med en udviklingsopgave til fornyelse af softwaren i nogle maskiner vi producerer. Der er tale om et betjeningssystem til et knap-baseret displaypanel.

Maskinerne betjenes ved hjælp af et simpelt display panel. Brugerstyringen er udviklet for 10-15 år siden, og består af en række kommandoer, som brugeren kan udføre via en række ikonbaserede menuer. Softwaren er skrevet direkte til det pågældende displaypanel. 

Vi ønsker nu at skifte til en ny type displaypanel på vores maskiner, da det nuværende ikke længere er tidssvarende. Derudover er der en fare for, at vi inden længe ikke længere kan købe en så gammel type, da der er sket en voldsom udvikling indenfor det område. Mange producenter af den slags paneler er begyndt at fjerne gamle typer fra deres sortiment. 

For at kunne skifte til en ny type/generation displaypanel kræves der imidlertid en migrering eller genudvikling af operativsystemet/brugerstyringen fra den nuværende løsning. Vi ligger inde med alt kildekode, og der er tale om i alt cirka 200 funktioner med varierende kompleksitet. Da vi ikke selv har erfaring med udvikling er vi usikre på hvor logisk kildekoden er struktureret og hvor godt den er kommenteret. 

Mit eget bedste bud er, at det vil tage en erfaring programmør 100 - 150 timer at: 

- Sætte sig ind i den nuværende software 
- Forstå opbygningen og hvordan funktionskommandoer initierer processer på maskinen 
- Udarbejde kravspecifikation til egen brug under migrering 
- Udvikling 
- Test 

Virksomheden ligger i Hadsund. Du skal helst bo i Nordjylland. Send mig en PM hvis du mener at kunne løse opgaven (eller kender nogen jeg bør prøve at kontakte).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

Hej,

Det lyder som et meget interessant projekt.

Det er meget svært at vurdere omfanget uden at have set produktet og koden. Hvis jeg kan få lov til at tage et kig, vil jeg gerne gennemgå det med henblik på at give et tilbud på opgaven.

Hvis der skal kunne laves 1-2 funktioner i timen, skal der være mange forholdsvis simple funktioner for at kunne holde det tempo hen over hele projektet. Det er jo ikke webudvikling, så der bør afsættes tid til testning og afdækning af kravspecificationer da rettelse af fejl efter I har solgt maskinerne vil blive en tung opgave.

Giv mig et kald eller svar tilbage på den interne mail jeg har sendt via Aminos system, så hjælper jeg gerne med en realistisk vurdering af arbejdsomfanget.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:33
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)