Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma....hvor meget ville i bruge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

Hvis i skulle opstarte et telemarketingslignende firma.

Konceptet er helt nyt og skal derfor præsenteres for Danmark for første gang.

Hvilke former for promovering ville i bruge?

hvor mange penge ville i bruge på markeddsføringen?

håber at der er nogen der kan/vil svare

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:55
Hej.

Kan du fortælle lidt mere om det nye koncept?

Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:54
Dato: 28-05-2007 11:52:01 Forfatter:rostam
Hej alle sammen

Hvis i skulle opstarte et telemarketingslignende firma.

Konceptet er helt nyt og skal derfor præsenteres for Danmark for første gang.

Hvilke former for promovering ville i bruge?

hvor mange penge ville i bruge på markeddsføringen?

håber at der er nogen der kan/vil svare

Jeg forestiller mig det er et B2B virksomhed.

Jeg ville nok bruger mine penge således. Jeg vil tage telefonisk kontakt til virksomhederne der har brug for tele-marketingsbureau.

Så har de også mulighed for, at høre jeres talent.

Herefter vil jeg bede om, at få lov til at sende en brochure med mere information / eller komme på et visit.

Med venlig hilsen

Mikkel K.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:02
Hej Rostam,

Det lyder spændende!

Jeg synes at Mikkel har en god pointe. Jeg kender én som startede et telemarketing bureau for nogle år siden, og han brugte den første tid på at ringe rundt og lave opsøgende salg for sin egen virksomhed - og det virkede (heldigvis, ellers havde det jo været dårlig reklame for ham selv ).

Den øvrige markedsføring afhænger jo af hvem dine potentielle kunder er. Google AdWords kan man jo hurtigt foreslå, men måske det er andre veje du skal gå. Det er lidt svært at sige. Men avis annoncer tror jeg efterhånden ikke så meget på længere. Det skal ihvertfald ikke være et one-shot hvor man fyrer alle pengene af på én mindre annonce i Børsen. Jeg tror at avis annoncer kun giver noget hvis de gentagne gange bliver vist, så læserne efterhånden husker navnet. Dagens avis er allerede affald sidst på eftermiddagen...

Du skriver at du har et nyt koncept. Og det er der PR værdi i. Få skrevet en super pressemeddelese, og få den distribueret bredt. Som regel læser folk artikler med et åbent sind - i modsætning til annoncer.

Blot et par tips...

mvh Carsten
Tilmeldt 26. Mar 07
Skrevet kl. 16:01
Mange tak for de hurtige svar/forslag.

jeg håber at der er mange flere  der vil byde ind.

Til Rasmus.

Jeg ved godt at det ville hjælpe at skrive lidt mere om konceptet, men jeg tør ikke af frygt for at nogen skal komme før mig. håber du/i forstår

Jeg er meget glad for alle forslag.

Men hvad koster det at få lavet en Super pressemeddelelse ?

med mit koncept er det ikke nok at virksomhederne ved at jeg eksistere, det er lige så nødvendigt at forbrugerne ved at jeg eksistere.

hvordan ville i nå dem.

Min målgrupper er alle forbrugere. mere eller mindre.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:10
Dato: 28-05-2007 16:01:09 Forfatter: rostam
Men hvad koster det at få lavet en Super pressemeddelelse ?

Prøv at tage fat i Hans Stokholm Kjer fra Kjers Kommunikation. Han er meget aktiv her på Amino, og han har vist også et reklamebanner til at køre her på Amino for tiden...

mvh Carsten 

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 22:11
Hej igen.

Helt fair at du ikke vil forklare nærmere om dit nye koncept. Var jo bare lidt nysgerrig:-)

Mht. pressemeddelelse, så følg Carsten's råd og tag kontakt til Hans Kjer på www.kjers.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hej - Nu ved vi jo ikke helt præcist hvad dit koncept er og hvilken form for kapital eller mangel på samme, som I har.

Hvis I er små er der i hvert fald følgende muligheder:

Nr 1) Bruge jeres egne evner inden for telemarketing til at kontakte virksomheder telefonisk. - Det vil også give jer mulighed for at vurdere jeres egne ''phonere''.

Nr 2) En hjemmeside med nødvendige oplysninger, nyhedsbrev og kontaktinformation og genkendeligt logo. Få den evt. Ad-Words hos Google. Gør selv reklame for den, når I kan.

Nr 3) PR. Det er gratis. Lav en pressemeddelse og send den ud til Erhversbladet, Børsen og lignende - det gælder særligt hvis jeres koncept er nyt og spændende. Her er det nyheder som er vigtige.

Nr 4) Visitkort, evt også præsentationsmateriale i form af en lille folder til dem I har personlige samtaler med. Som ''Husker'' til kundeemner. (Dette er ikke altid nødvendigt)

Nr 5) Når I får kunder - lav et super arbejde - så kommer de igen og så sparer I markedsføringskroner. Forbered jer, vær ærlige, gør jeres job så godt som muligt, helst bedre end alle andre. Bliv ved med at forbedre jeres arbejde. Uddan jeres ''phonere'' til at lave reelt arbejde og ikke til at sælge for hver en pris. Hvis kunderne føler sig snydt kommer de ikke igen.

Nr 6) Få jeres kunder til at anbefale jer til deres samarbejdspartnere.

Det var nogle skud fra hoften - mange hilsner Dorte Andersson

www.visualangels.dk   
Grafisk design til internet og tryk
www.visualangels.com  
Illustrationer, plakater og postkort

Tilmeldt 26. Mar 07
Skrevet kl. 22:43
Hej alle sammen

mange tak for de mange svar og gode ideer.

det er fedt at der er så mange der tager sig tid til at svare på selv sådan nogle nybegynder spørgsmål?

og så bare lige for at blive i den boldgade..... hvis jeg nu gik efter det sidste indlæg, hvad tror i så det ville koste at få lavet hjemmeside, pressemedelser og så videre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Hej igen

En hjemmeside med et CMS-system (her opdaterer du selv billeder og tekst) koster hos mig fra 6000 kr. og opefter. Jeg laver kun egentlige tilbud, når jeg har snakke med kunden og vi er kommet frem til behovet. men mit gæt er at du sagtens kan klare dig det første stykke tid med en mindre hjemmeside. Du kan altid føje til når du er vokset stor.

Logo kan du få fra hylden for ganske lidt her på Amino - jeg har set mange indlæg hvor folk ville lave et logo for 1000 kr.- men det er jeg personligt ikke vild med. Jeg synes det skal designes specielt til den enkelte virksomhed, så man fra starten får en gennemtænkt grafisk profil og identitet. Så her er min pris 6000 kr. til iværksættere. Men jeg bruger jo også en masse tid på udkast og finpusning. Og tænker over hvad du har brug for.

Jeg giver også gerne tilbud på folder mm.
Jeg kan ikke lave pressemeddelser - der skal du have en god tekstforfatter. men måske du selv kan lave en. Eller må der være nogen her, hvis du efterlyser det her?

Mange hilsner

Dorte

www.visualangels.dk   
Grafisk design til internet og tryk
www.visualangels.com  
Illustrationer, plakater og postkort

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)