Vi er en lokal og selvstændigt virksomhed (MobilCenterMidt) med 2 indehavere, som i 12 år har serviceret erhvervskunder. Vi tilbyder et selvstændigt teleselskab skræddersyet til erhverv. Forskellen fra os og et almindeligt teleselskab, er at vi selv styrer regninger, kundeservice samt opsætning af løsning. Vores kunder har derfor altid en fast kontaktperson på hele sin tele løsning. Vores styrke består i at flytte fastnet nummeret over på mobilløsningen med velkomst beskeder, åbningstider, søgegrupper, lokalnumre, mobile auto -omstillinger osv. Dette giver en god fleksibilitet i virksomheden samt en besparelse på regningen. Desværre er mobilmarkedet blevet til det vi kalder et ”luder marked”. Højest sandsynligt fordi de store teleselskaber har tusindvis af telefonsælgere der kimer virksomhederne i døgndrift. Disse telesælgere er provisions lønnet og bekymrer sig ikke om kundens tilfredshed. Vi mener selv vi differentiere os fordi vi tager kunderne seriøst, både før og efter de har handlet med os. Hvis vores kunder er tilfreds med vores service, så handler de også ved os næste gang. Det er her det går galt for de mange telesælgere. De har kun ét kortsigtet mål som desværre er målt på provision. Dette går ud over kundens oplevelse og gør samtidig markedet sværere for de andre i mobilbranchen. Vores problem opstår når vi kontakter nye kunder som ikke har kendskab til vores virksomhed. Vi har meget svært ved at få kundens opmærksomhed fordi vi forveksles med disse telesælgere. Vi vil tilbyde erhvervskunderne et servicebesøg for at gennemgå deres telefoni (fastnet, internet, fax og mobil) Hvis du er selvstændig, har du sikkert selv prøvet at blive ringet op af en telefon sælger, som du helst ikke vil bruge tid på. Hvad skal der til for at fange din og alle andre selvstændiges opmærksomhed? |
Jeg ved ikke om man skal kalde det et luder marked, men det er et område med ekstrem konkurrence.
Og ja det er svært at åbne døre, men hvis I har en unik service og en høj kundetilfredshed så burde I få kunder via mund til mund metoden.
I dag er det ikke nok at sige, at I har en bedre service end kunden har nu for det kan I jo ikke vide. Det eneste som rigtig åbner døre i denne branche er cool cash og der kunne jeg forestille mig I havde svært ved at konkurrere med de helt store.
Men som jeg ser det, ang regninger, kundeservice m.m. er der da mange der selv gør det, det er ikke noget unikt ved jer?????
Men helt sikkert en hård branche, som er ekstrem svær ;-)
Mvh Jimmi