Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mobilbranchen e luder branche ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Fra  MobilCenter Midt Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en lokal og selvstændigt virksomhed (MobilCenterMidt) med 2 indehavere, som i 12 år har serviceret erhvervskunder. Vi tilbyder et selvstændigt teleselskab skræddersyet til erhverv. Forskellen fra os og et almindeligt teleselskab, er at vi selv styrer regninger, kundeservice samt opsætning af løsning. Vores kunder har derfor altid en fast kontaktperson på hele sin tele løsning.

Vores styrke består i at flytte fastnet nummeret over på mobilløsningen med velkomst beskeder, åbningstider, søgegrupper, lokalnumre, mobile auto -omstillinger osv. Dette giver en god fleksibilitet i virksomheden samt en besparelse på regningen.

Desværre er mobilmarkedet blevet til det vi kalder et ”luder marked”. Højest sandsynligt fordi de store teleselskaber har tusindvis af telefonsælgere der kimer virksomhederne i døgndrift. Disse telesælgere er provisions lønnet og bekymrer sig ikke om kundens tilfredshed.

Vi mener selv vi differentiere os fordi vi tager kunderne seriøst, både før og efter de har handlet med os. Hvis vores kunder er tilfreds med vores service, så handler de også ved os næste gang. Det er her det går galt for de mange telesælgere. De har kun ét kortsigtet mål som desværre er målt på provision. Dette går ud over kundens oplevelse og gør samtidig markedet sværere for de andre i mobilbranchen.

Vores problem opstår når vi kontakter nye kunder som ikke har kendskab til vores virksomhed. Vi har meget svært ved at få kundens opmærksomhed fordi vi forveksles med disse telesælgere. Vi vil tilbyde erhvervskunderne et servicebesøg for at gennemgå deres telefoni (fastnet, internet, fax og mobil)

Hvis du er selvstændig, har du sikkert selv prøvet at blive ringet op af en telefon sælger, som du helst ikke vil bruge tid på. Hvad skal der til for at fange din og alle andre selvstændiges opmærksomhed?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:25

Jeg ved ikke om man skal kalde det et luder marked, men det er et område med ekstrem konkurrence.

Og ja det er svært at åbne døre, men hvis I har en unik service og en høj kundetilfredshed så burde I få kunder via mund til mund metoden.

I dag er det ikke nok at sige, at I  har en bedre service end kunden har nu for det kan I jo ikke vide. Det eneste som rigtig åbner døre i denne branche er cool cash og der kunne jeg forestille mig I havde svært ved at konkurrere med de helt store. 

Men som jeg ser det, ang regninger, kundeservice m.m. er der da mange der selv gør det, det er ikke noget unikt ved jer????? 

Men helt sikkert en hård branche, som er ekstrem svær ;-) 

Mvh Jimmi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Hej.

Personlig får jeg bare Nej hatten på når en telesælger ringer. For 8 ud af 10 gange er det noget fusk de prøver at sælge. Men med hensyn til telefoni er dette en jungle. Og det tror jeg også forvirre folk.

Når Telia ringer er det jo ikke Telia der ringer men en sælger der bare SKAL sælge.
Dem er jeg rigtig træt af. Personligt leder jeg ikke efter det billigeste mobil selskab men det bedste.
Om de koster en lille smule mere er helt ok med mig bare servicen er i top.

Men når du ringer ud tror jeg det er op af bakke... Selvstændig er bare trær af telesælgere.
Men du ville nok fange min interesse hvis du ikke prøvede at sælge mig noget før jeg viste 100% hvad du kunne gøre for mig.....

Lars

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:39

Hej

Der er flere ting som spiller ind, jeg hadder personligt sælgere som ringer op og har et "godt tilbud", ofte er tilbudet ikke så godt som de gerne vil have det til at lyde.

Dernæst skal et teleprodukt være gennemskueligt, hvilket de færreste teleselskaber som slår på erhvereslåsninger er ret gode til.

F.eks har i selv et produkt som hedder mobilt fastnet, til 100kr som inkludere nogle forskellige services inkl. auto omstilling, det koster 100kr.

Vælger jeg i stedet og kun vil have auto omstilling som er inkl. i mobilt fastnet, ja den koster alene 100kr.

Øhhh, hvorfor er prisen den samme for de to produkter, der er noget af en forskel i hvad man får for 100kr  ?
Det er ikke gennemskueligt for en potentiel kunde.

I skriver ikke noget om hvilket net i bruger.

Jeres priser nok hvad jeg vil sige i den højere ende hvor det ikke rigtig er intressant for nogen at hoppe på når de kan finde et samme produkt til billigere eller samme pris hos nogen som er større og mere kendt.

Når du skal sælge en mobilløsning til et firma og det drejer sig om mere end bare et par numre kræver det virkelig troværdighed og at du kan matche prisen på de andre som tilbyder det samme.

P.S. jeg tror i skal have checket jeres hjemmeside for stavefejl, forsiden starter med links som ikke virker(Referancer/referencer). Eller f.eks stabil dælning

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 13:47

MobilCenter Midt:
Vores problem opstår når vi kontakter nye kunder som ikke har kendskab til vores virksomhed. Vi har meget svært ved at få kundens opmærksomhed fordi vi forveksles med disse telesælgere. Vi vil tilbyde erhvervskunderne et servicebesøg for at gennemgå deres telefoni (fastnet, internet, fax og mobil)

Hejsa,

Kunne det være en mulighed for jer at få udarbejdet noget trykt salgsmateriale, i form af en lille brochure eller et salgsbrev?

Så kunne I sende det afsted til de kunder I alligevel ville kontakte telefonisk og så efter en uges tid følge op på brevet. På den måde fremstår I måske mere seriøse end alle de andre der "bare lige griber knoglen". Dermed ikke sagt at der ikke findes seriøse firmaer der gør det, men som så mange andre har jeg Telia som et skræk eksempel på hvordan man i virkelig sørger for at holde salget i bund.

I kan i brochuren også skrive lidt om firmaet og evt. et billede af jer begge, med navn og når I så ringer og præsenterer jer, så er I et ansigt og ikke bare en stemme i den anden ende.

Der er selvfølgelig en udgift forbundet med tryk og fragt, men det kan forhåbentligt hurtigt tjenes ind på færre rør smækket på hen ad vejen.

Med venlig hilsen

Tommy

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)