Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skud på revisor priser?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med hensyn til mulige priser på at have en revisor?
Jeg forlanger ikke noget præcist tal, bare lidt at gå ud fra, så jeg ved hvad jeg skal forberede mig på.
Scenariet vil være nogenlunde sådan her:
Jeg starter en enkeltmands virksomhed hjemmefra, hvorfra jeg vil tjene penge på at reklamere for sponsorer i henholdsvis EU og i ikke-EU lande.
Jeg har fundet ud af, at der ikke skal betales moms, når den elektroniske ydelse er købt af et 3. land, altså et ikke-EU land.
Samtidig har jeg fundet ud af, at der heller ikke skal betales moms for indtægten fra et EU land, dog skal der benyttes noget Reverse Charge fakturering, som jeg pt. intet aner noget om, men skal lære lidt om.

Udgifterne vil være den månedlige hostingleje, samt nogle gange om året køb af domænenavne & et program eller 2.

Indtægterne vil komme i form af checks, us dollars, fra forskellige sponsorer, hver måned (om alt går vel ).
Det vil sige at der vil være et månedligt regnskab, som jeg burde kunne finde ud af ved at lægge sammen og trække fra. Jeg skal dog nok bruge lidt information om måden at gøre det på.
Samtidig ønsker jeg ikke at skulle bruge tid på årsregnskab, forskudsopgørelse og andre skattepapirer (bær over med at jeg måske gentager mig selv fra et tidligere indlæg).
Jeg bor i ejerlejlighed, i tilfælde af at det gør en forskel mht. arbejdet i forbindelse med at overskue min fremtidige økonomi.
Da jeg ikke har prøvet at køre et firma før, ved jeg ikke hvor mange bilag vi taler om eller hvilke priser der tages for ovennævte arbejde.
Er det helt umuligt at svare på eller er der en af Jer, med en større hjerne end min, der kan hjælpe mig lidt her?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg står lidt i samme situatuon som dig, startede virksomhed op for 1-2 måneder siden. Jeg har fået meget hjælp fra en der hedder Peter som også er aktiv her på Amino. Du kan skrive en mail til info@ppconsult.eu eller se deres hjemmeside http://www.ppconsult.eu/ han er rigtig flink, og hurtig til at skrive tilbage. Bare et forslag.

Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej René.

Jeg er faktisk også kommet i kontakt med Peter, men tak for forslaget.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)