Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste og billigste måde at gå fra simpelt I/S til ApS?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation min samarbejdspartner og jeg overvejer at stifte et ApS. Vi driver 3 forskellige hjemmesider, hvor den ene er en webshop med varelager. Lige nu kører det i et I/S.

Jeg har her til formiddag (Filippinsk tid) læst hvad jeg kunne finde om det, og har et spørgsmål:

Ville det nemmeste ikke være at starte et ApS, også lukke I/S aktiviterne stille og roligt? Jeg formoder vores hjemmesider kan flyttes over i ApS'et meget simpelt som et indskud uden beskatning, og varelageret kan købes af ApS'et (hvor vores I/S så enten betaler skat eller investerer pengene i andet). Alle kontrakter med leverandører og andre bør være meget simple at ændre.

Vi vil også gerne undgå en advokat, og kan så vidt jeg har forstået det nogenlunde simpelt få det stiftet når vi har de 80.000 i kontant.

Er der strengt behov for en advokat, vil vi også gerne høre fra nogle.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Vi er i samme overvejelser. Vi har fået anbefalet at overveje at oprette et holdingselskab, som ejer Aps´et som så virker som et driftselskab. Det giver både noget fleksibilitet med vores forskellige arbejdsområder, men det giver også nogle flere potentielle skattefordele. 

Ulempen ved at gøre som du beskriver er at du har behov for 80K til at smide i Aps´et. Omdanner du I/S til et ApS så kan du bruge værdien i dit i/s som indskud. 

En advokat kan hjælpe med fordelingen, ejerskabskontrakter osv. 

hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Morten! :-)

Jeg har overvejet at lave strukturen med holdingselskabet, men umiddelbart giver det "ekstra" besvær i første omgang. Jeg formoder det er til at lave senere.

Som jeg læser det du skriver, så er der ingen problemer hvis man har 80k i frie midler til at have stående?

Og jeg formoder man ikke behøves en advokat, og disse kontrakter sagtens kan laves ud fra standard kontrakter.

Held og lykke med dine overvejelser og omdannelse.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lars

Jeg ved at Javed fra advokatfirmaet Füerst er et af dk´s billigste til oprette selskaber. Men Han er rigtig godt inde i stoffet omkring ApSér.

Javed kender jeg fra netværksmøder i KBH, hvor vi mødes en gang om mdr.    http://www.amino.dk/members/Javed-Aslam/default.aspx

mail javed@fuerst.dk

 

 

mvh.

Michael Pausgaard

 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du kapitalen i kontanter er der absolut ikke behov for en advokat til at hjælpe med at stifte et ApS. At betale for det er penge ud af vinduet efter min mening. Der findes en ganske glimrende vejledning om stiftelse af kapitalselskaber på E&S' hjemmeside.

 

/Banditten

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Nu så jeg lige at du har skrevet fra Fillipinerne. Bor du på Fillippinerne for så ser tingene anderledes ud og et DK holdingselskab er efter min bedste overbevisning fuldstændigt irrelevant.

/Banditten

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. At flytte vores hjemmesider over i det nye firma, det kan gøres nemt og skattefrit - right?

Jeg bor i Danmark, men nyder lige et par måneder hernede imens jeg arbejder. :)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I kan stifte det selv via webreg. og så få en bank, revisor eller advokat til at godkende kapitalforholdene.

Der kan være noget goodwill-beskatning mv. ved overgang fra I/S til ApS. Søg proff. rådgivning.

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med PeterYes

Man kan ikke bare flytte sine hjemmesider fra en enkeltmandsvirksomhed eller I/S over i et selskab.

Det skal ske til markedsværdi, hvor sælgeren følgelig beskattes af salget og køberen opnår et tilsvarende fradrag eller et afskrivningsberettiget aktiv.

Tonny

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med Peter og Tonny.

Mit råd er at søge prof rådgivning, så du ikke får et skattesmæk efterfølgende, fordi processen ikke gjort rigtigt.
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)