Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningside? reduceret moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Haløjsa Aminoer,

Jeg er ikke ekspert udi momsreglerne men forstår jeg dem korrekt så betaler man som privatperson moms i det land hvori importerede varer med oprindelse uden for EU bringes i fri cirkulation, dvs. der hvor afgifter betales. Det vil i sagens natur være i DK hvis køber har bestilt varer til DK.

Her er så spørgsmålet, hvis man sætter et mellemled op i et lavmomsland og bringerne varerne i fri cirkulation derfra så betaler køber også moms i det land, korrekt? Dvs. at en køber ved f.eks. at køre varen igennem et andet EU-land kan spare 10 pct. i moms ifht til i DK. Afgifter er i sagens natur de samme.

/Banditten

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:27

Varer, du køber uden for EU, bliver momset og fortoldet efter danske takster ved ankomst til den danske grænse. Hvis du har en mellemstation i et andet EU-land, betaler du som privatperson (men ikke som firma) den momstakst, som det pågældende EU-land har, HVIS "mellemstationen" kun sælger ubetydelige mængder til Danmark (i mange tilfælde 35.000 Euro årligt), for hvis de sælger mere, skal de afregne dansk moms. Alt i alt: Det er en besværlig vej, som også strider mod intentionerne i momslovgivningen, og en forretningsidé vil jeg ikke kalde det.

Dbh
Anette

PS: http://regnskabsskolen.dk/boger/bogen-om-moms/

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:33

OK mellemstationen sælger ikke noget ud over en service. Ingen varer. Varer bestilles direkte af forbruger (privatperson/ikke-momssubjekt). Men der er altså lidt at tjene ved at føre varerne ind i f.eks. Tyskland eller Luxembourg (EU's laveste momssats).

/Banditten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)