Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Avatars der ligner kendte figurer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Fra  App Media ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

vi overvejer at købe en licens til nogle avatars der skal være inkluderet i en mobil applikation. 

"Problemet" er at disse avatars ligner kendte figurer/personer. Alle disse avatars er illustreret uden arme og med store hoveder, så de er ikke kopier af form og tegnestil.

Jeg har vedhæftet et billede der viser nogle af illustrationerne.

Vil det juridisk være OK, eller kan Disney komme efter os fordi vores avatars har ligheder med deres figurer, eller Lady Gaga fordi hun tror det er hende der er afbilledet?

På forhånd tak.

Mvh.

Christian


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det første du skal være bekymret om er om Apple overhovedet vil godkende disse figurer.
Joustin Beaver slap lige igennem nåleøjet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Fra  App Media ApS Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har du ret i. Mine tanker var bare på om en eventuel retssag ville blive på den person man har købt licensen af til figurerne eller på os.

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke det er juridisk i orden. Det er stadig en aftegning af kendte, trademark figurer og dermed en krænkelse af Disneys rettigheder. Man må ikke reproducere ophavsretsbeskyttede værker og dermed er det fx. også i strid med ophavsretten, hvis man laver et maleri direkte ud fra et foto som da Shepard Fairey kopierede et billede af Barack Obama:

http://www.huffingtonpost.com/2009/02/04/ap-accuses-shepard-fairey_n_164045.html

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Fra  App Media ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det konkrete svar og eksempel.. Jeg holder mig fra at bruge de avatars, med 150 stk er der lidt for mange man kan pisse af til at det kan være det værd Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)