Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tre unge drenge søger svar!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminobrugere. Vi er 3 unge drenge der er kommet på en idé, som vi selv synes er god. Vi vil dog gerne have noget feedback på den og vi synes derfor, at amino var oplagt at spørge. 

Ideens formål er, at spare personale-omkostninger samt hjælpe kunderne med at finde rundt i større butikker.

Vi har ofte oplevet det problem at det kan være svært at finde rundt i større butikker. Det resulterer i, at vi bruger rigtigt meget tid og i sidste ende måske spørger en af de ansatte. Det betyder at den enkelte ansatte skal guide kunden over til den efterspurgte varer, hvilket tager en del af den ansattes tid. Vi mener at en software der kunne guide kunden over mobilen eller vha. en stander i butikken, ville være langt mere fordelagtigt for kunden og virksomheden. 

Desuden kan en software, der holder styr på hvor hver enkelt vare er, hjælpe nye ansatte(eksempelvis en ny ungarbejder) med at finde varens plads hurtigere, i stedet for at må afbryde en af de mere erfarne, der har styr på hvor varerne er.

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej "drenge" ..

Umidbart er det vil altid en god ide hvis man kan gå lige over til hylden med de flåede tomater ... men jeg tror at f.eks. Bilka ikke vil være interesseret - hvormange har man gået rundt i Bilka fordi de har flyttet rundt og så har man lige fundet 4 ting EKSTRA som man bare ikke kan undvære.

Desuden så tror jeg at systemet med de elektroniske prisskilte allerede ville kunne fortælle personalet hvor varen står.

Det var ikke skide positivt, men man ved jo aldrig - spørg evt. Bilka om det kunne være interessant for dem at afprøve.

vh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51

Hej med jer,

Jeg har et par kommentarer til jeres idé.
Jeg har selv arbejdet i en OBS! (dengang det eksisterede) - og mht. at vise kunderne til varer, var ikke noget problem for os, for det var ikke hele tiden vi var aktiverede. En del af arbejdsbeskrivelsen er netop, at servicere og vejlede kunder.

Har i overvejet hvor meget tid der skal bruges på, at registrere hver varetype samt placering i butikken? Salt, peber, mel, strømper, cykeldæk, økologiske gulerødder, dild, økologisk dild... osv osv.?

Jeg synes jeres idé er rigtig spændende - men jeg tror ikke argumentet med tiden skal være det bærende... i min hurtige gennemgang i hovedet af, hvordan det vil fungere i praksis, vil der blive mere tid på, at registrere og opdatere varer i systemet, end på at guide frk. Jensen hen til vanilje-stængerne.

Held og lykke med det.

/Kim

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 12:54

Ret sikker på det findes, kan ikke huske om det var REMA1000 eller Kiwi minipris der har lavet det.

Tjekkede det lige efter, findes ikke var stregkode man kunne scane i Kiwi, beklager. Men en fin idé udover hvis man flytter plads på varerne eller der er tilbudvarer, men kan man lave noget så det er nemt at ændre, holder idéen

Mvh Lasse

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 12:57

Google er faktisk igang med at udvikle noget der hedder google glasses. Som blandt andet har til formål at man hurtigt kan finde frem til specifikke sektioner af butikker.

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 13:03

Den vil være svær i praksis i nogle butikker. Jeg arbejder selv i en skobutik og der bliver byttet rundt på varerne konstant, så jeg er ikke i tvivl om at det ikke vil blive brugt her. 
Det vil dog måske være brugbart i butikker som Kvickly og andre butikker, hvor varerne ikke får en ny plads hver anden uge.  

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fin ide, set fra en kundes perspektiv.

Men i supermarkeder, er det normalt at man stiller varerne et nyt sted regelmæssigt.
Generelt for de store kæder, er dette bestemt indefra hovedkontoret.

Så de kan nemt lave en software der kan guide kunderne, men det er ikke nødvendigvis i kædens interesse.

En af de ting man skal fokusere på som chef er at have så mange impuls køb som vel muligt ud af sine kunder.

Har du f.eks. en grønt afdeling, kan du hæve salget ved at bytte rundt på pladserne.
Hvis du så laver om på hvor hvad står, så skal kunderne først til at orientere sig også begynder de at se "Hov der er vindruer på tilbud og de jordbær ser også gode ud".

Så i stedet for den software til at fortælle hvor ting står, hvad så med en app / HTML5, der kan se hvilken butik man er i automatisk og fortælle at der er tilbud på disse bestemte vare lige nu.
Eventuel med en twist at brugeren skal trykke "God vare" eller "Dårlig vare".

Så den app / HTML5 kan lære mere af hvem kunden er og give bedre forslag til kunden.
Hvis i kan kæde det sammen med mobil betaling, som bliver stort indenfor de næste par år.
Så har i data omkring hvad kunden har trykket og om de gik til kassen med de vare.

Der ved kan i efter en test periode, vise at i guider flere kunder til flere produkter.

Kæderne er styret af folk der ikke har tid til at teste alle de ideer de får ind, så at kunne fremvise resultater fra første møde, stiller jer bedre til eventuel succes.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)