Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskuds opgørelse ???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er.

Jeg vil gerne sidde lidt og regne på min forskudsopgørelse, for at se om Skat har glemt noget eller skjult noget.

Jeg er begyndt at betale B-skat og vil gerne have et par guider, så jeg kan regne tingene ud selv.

Skat har foreslået et potetielt overskud af virksomhed på 400.000,- resten af året og jeg skal betale 5*39500,- i B-Skat.

Det er beregnet på de arbejdstimer jeg fakturerer de virksomheder jeg arbejder for.

Før AM bidrag  AM bidrag     Efter AM bidrag                                        Total

Overskud af virksomhed      400000,00                                                                     

Resultat                                400000,00     32000,00       368000,00                          

Lønindkomst fri bil mv          250000,00     20000,00       230000,00                                        598000,00

Kapitalindkomst     &n

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:45
Lige et spm. du skriver fri bil men samtidig befordringsfradrag, men mindre du har skiftet status i løbet af året til eller fra fri bil, kan dette vel ikke lade sig gøre?
Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 22:52
Har bare kopieret teksten fra forskuds opgørelsen. Det er vist standard tekst i sådan en opgørelse...

Savner nogle gode links hvor jeg kan læse om hvordan man beregner sin forskudsopgøresler.en slags guide til hvordan man gør.

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:41
Prøv skat.dk - her kan du både beregne din skat - og ændre din forskudsopgørelse via Tast selv - og der er faktisk lidt forklaring at hente til de enkelte poster.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:16
Umiddelbart tror jeg at det er godt nok...

at du skal betale 198.440 kr. i skat af en indkomst på 400.000 er vel ok, når du rammer i top-skat.

men prøv at ringe til skat... de er flinke til at hjælpe dig...

Alt om både i Danmark

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 04:27
Tak for svarene.

Har også kigget lidt på www.startvaekst.dk

Der står der mange interessante ting

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:18
Det er i realiteten ligegyldigt hvad der står på forskudsopgørelsen. Bare den B-skat der opkræves svarer nogenlunde overens med den skat du skal betale af den indkomst/fradrag du forventer. Herudover har du jo mulighed for at indbetale frivilligt ubegrænset indtil 31/12 og op til 40.000 kr. inden 30/6 året efter. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)