Vi (Hostcenter Danmark A/S) har lige oprettet et affiliate program på Partner Ads og nu søger vi altså nogle skarpe affiliates. Hvis du som affiliate-ninja har nogle idéer til hvad vi kan gøre for at gøre programmet mere spændende for dig, så skal du bare sige til.
Beskrivelse fra Partner Ads: Hostcenter Danmark A/S: Hosting siden 1998. Ydelser: Hosting, backup og sikkerhed. Beløb pr. klik: 0.50 kr. Beløb pr. lead: 200 kr.
En vigtig ting er blandt andet hvor godt I konverterer. Hvis jeg sender 100 målrettede personer over til jer, hvor mange skal jeg så forvente køber.
Jeg ved at det kan variere en del, men I kan helt sikkert regne på et gennemsnit og oplyse det til affiliates. Jo bedre I er til at konvertere, desto sjovere er det at sende trafik til jer.
Mvh Mikael
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Vores platform er helt ny, og at produkterne på nettet på den måde er helt nyt for firmaet, det plejer at foregå via mere offline og "gammeldags".
Der er ikke nok data til jeg vil give en konverteringsrate, men den har indtil videre været 1.7%, men målet er omkring at få en 1,5-2% fast konverterigsrate, hvis det kan lade sig gøre med de produkter.
Vi har overvejet at finde en måde at give lidt ekstra for et lead på de dyre produkter. Problemet er bare at, det kun er leads vi får igennem og ikke et 100% sikkert salg.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Vi (Hostcenter Danmark A/S) har lige oprettet et affiliate program på Partner Ads og nu søger vi altså nogle skarpe affiliates. Hvis du som affiliate-ninja har nogle idéer til hvad vi kan gøre for at gøre programmet mere spændende for dig, så skal du bare sige til.
Hej Simon
Fedt at I er gået ud med et affiliate program!
Jeg har lige lavet et lydbånd på 14 minutter, som handler om præcist det her emne: Hvordan man som annoncør/webshop-ejer bedst kan tiltrække og behandle gode affiliates. Hvis du er medlem, kan du høre det ovre på: http://www.e-universe.dk/saelg-mere-ved-hjaelp-af-affiliates
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Lead og salg er i teorien det samme hos os, men de går ikke igennem en betalingsprocess, den er udeladt. Da der normalt tages kontakt til alle kunderne fra firmaet.
Så i virkeligheden er det et mere traditionelt salgs-lead. Kontakt oplysninger på en meget potentiel køber.
Ok. Så hvis vi nu antager at jeg har en side der anbefaler hosting og sender folk videre til jeres side, så vil jeg kunne forvente at omkring 2% konverterer og bliver et varmt lead som I kan kontakte. Det betyder altså, at hvis jeg kan sende 100 personer videre, så vil jeg tjene 400 kroner eller hvad der svarer til 4 kroner pr. person.
Så tænker jeg det om i Adsense kr./klik.
I Googles Adwords tool ligger priserne for hosting relaterede keywords fra ca. 10-50 kroner. Jeg ved ikke om I bruger Adwords så I kan nikke genkendende til de tal??
Antager vi at jeg som hjemmesideejer kan få omkring 50% af de penge, så er jeg jo hurtigt over de 4 kroner pr. klik.
Er der noget jeg har overset i det regnestykke (ikke utænkeligt)?
Drømmen er jo selvfølgelig en højere konverteringsrate, og jeg har også prøvet at tænke på en måde at lave lidt forskel på hvor meget man får i indtjening alt efter hvilket produkt der sælges.
Men det grunden til at vi også smider 0.5kr/klik oven i hatten pt. Men det kan godt være vi skal have skruet leadprisen lidt op.
Jeg er ved at køre firmaet stille og rolig ind på AdWords også, som sagt er online en helt ny salgskanal for virksomheden. Men der går nok længe åbner op for Display Netværk annoncer, da jeg først skal have optimeret Google Søgning kampagnen.
Hvad ville være et realistisk bud, før at sådan en som dig ville tage kampagnen op?
Jeg skal sige med det samme, at det ikke er et marked jeg er inde på og derfor kan jeg heller ikke sige hvad man koster pr. klik i Adwords Content Network. Det kan meget vel være lavere end de 10-50 kroner.
For mig som affiliate/adsense mand skal jeg bare se en klar fordel i at være affiliate i forhold til smække Adsense på siden. Affiliate er alt andet lige mere besværligt at vedligeholde og der skal derfor være en spændende upside.
Så jeg kan ikke give dig det præcise beløb, men kan du finde en "hosting adsense side", så kan du sikkert få svaret fra vedkommende.