Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på webshop

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten@

Nu synes jeg du er lidt hård :)

Det er jo trods alt en form for "gratis " markedsføring ala Affiliate...

 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja..

Det kan man sige... men kan du huske dengang der var en kæde der hed "Merlin", som gerne ville sælge B&O?
B&O sagde "nej" og tog hele kampen med konkurrencemyndighederne, fordi de IKKE ville markedsføres sammen med et lavpris koncept.

Så diskussionen er jo i virkeligheden hvad dit brand er værd. Hvis man har en lampe, som f.eks. Gabrielle har designet og udviklet, så er hendes pris idé omkring 700,- kr. ikke i den højeste ende og derfor kan brandet måske godt tåle positionering via dårlige websites osv. man skal jo huske, at det som konkurrencemyndighederne især sætter fokus på er at alle stilles "lige" i konkurrencen - så har Gabrielle først lukket op for én forhandler, som ikke repræsenterer hendes brand ordentligt, så kan hun ikke med loven i hånden forhindre andre lignende forretninger.. 

Tænk bare - hvis nu der var en kostpris på 350,- kr. og webshoppen kunne sælge denne uden at lagerføre - ville prisen, så ikke hurtigt ryge ned? Kunne jo være interessant at sige at alle der forhandler X - skal første gang de handler med Gabrielle købe min. 10 lamper og derefter 5 stk. ad gangen - skal vi gætte på at de værste udskud i den branche, så med det samme er væk..?

Så er det klart at kommer den fede online web forretning og spørger om at handle sammen, så kan det være man vil gøre undtagelser, eller tilbyde urimelig lange kreditter eller hvad man nu kan finde på...

Men der er intet i verden der er "gratis" - og affiliate - tja, er det ikke bare et virkeligt fordyrende mellemled og en måde for forretninger til at afdække sig konkurrence? tænker f.eks. på Vistaprint, lasertryk og mange andre..

Men affiliate tankegangen er fed - jeg er selv forhandler af et par affilate programmer - men hånden på hjertet - jeg investerer jo intet i det - så værdien må jo være for lille, da jeg jo investerer i rigtig meget andet ... tankevækkende...

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville forvente en avance på 40-50 %. Havde det været en dyrere vare, ville jeg kunne gå længere ned.

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar, jeg er blevet meget klogere :-)

Gabriella

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)