Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekthjælp til unge skoleelever

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vi er en flok skole elver, vi har projektuge om innovation hvor vores overordnede emne er forurening.

Er der nogle der evt sidder med en god ide til hvad man kan videre udvikle inden for forurening?

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den gang jeg gik på HTX, udviklede mig og min partner et vand plante baseret CO2 filter, til industrien og det virkede faktisk også men det ville helt sikkert være smartere at udvikle et bakterielt baseret CO2 filter, fordi vores vand planter døde simpelthen efter et par uger og stanken var forfærdelig. ellers så har jeg her et andet forslag hvis det er for krævende hva med at lave et mini biogas anlæg til private? 

du er mere end velkommen til at sende mig en pb hvis du vil have et blue print :-)

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:13

Tusind tak for hjælpen, mig og min gruppe er blevet enige om at lave det med biogas anlægget. Har du nogle ideer til hvordan det kan laves, 3D tegninger eller lignende.. ?

Hvad er et blue print? ;-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:12

Hvis I vil arbejde med biogas, så tag ud og besøg et biogasanlæg.
Der ligger ét i Holstebro.
Jo tætter I kommer på virkeligheden, des bedre bliver jeres opgave.

Jeg forestiller mig, at der vil være visse logistikproblemer omkring biogasanlæg - måske kunne det være her, I satte ind med jeres innovative løsninger. Kunne man have fordel af at flytte noget af produktionen ud lokalt og dermed mindske transporten - uden at gå glip af stordriftfordelene? Måske kunne man kondensere noget af vandet før transport. Jeg ved faktisk ikke, om man gør det allerede - men det var da et sted at starte.

God vind (som man siger) med biogassen.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)