Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjult fragtgebyr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
hej, jeg er ret ny i iværksætter gamet,

jeg har for 2 uger siden lagt min første ordre. Ordren blev lagt hos Silkeborg plast i form af nogle plastikplader, så jeg kan komme i gang med at producere en prototype af min første lampe. Pladerne (3 stk.) kostede tilsammen 300kr. ex moms og jeg fik dem sidste lørdag.
For et par dage siden fik jeg så fakturaen på mit køb og til min overraskelse var der lagt et fragtgebyr på 850kr oven i prisen. Jeg synes det er grotesk mange penge for at transportere 900gram plastik fra Silkeborg til Aalborg. Jeg er ikke blevet oplyst om dette beløb da jeg afgav ordren via telefon, og fragtgebyret fremgår heller ikke af deres handelsbetingelser (se uddrag nederst).

Jeg har bestilt pladerne som privat person da jeg endnu ikke har oprettet eget firma, men hvilke muligheder har jeg nu? Pladerne kan ikke returneres da jeg havde brugte en af dem da fakturaen kom.
Kan jeg tillade mig ikke at betale fragtgebyret og kun for varerne, da gebyret ikke fremgår nogle steder? eller ligger fejlen på min side, så jeg skal betale?

Uddrag fra mailen jeg modtog fra salgsingeniøren hos Silkeborg Plast:
"Vi har ikke prøveplader på lager, men tilbyder plader til 99,90 DKK/stk. hvis du selv vil foretage forsøg.

Generelle betingelser:
Priser: ex. moms, ex. emballage, og priserne er baseret på aktuelle dagspriser.
Leveringstid: 3-4 arbejdsuger fra modtagelse af ordrer.
Levering: Ab fabrik, Silkeborg.
Betalingsbetingelser, produktion: Netto 20 dage.
Betalingsbetingelser, forme, fiksturer osv.: Netto kontant ved ordre.
Gyldighed: Tilbuddet gælder 1 måned."
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 00:12

På forhånd tak :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34

Aste:

Generelle betingelser:
Priser: ex. moms, ex. emballage, og priserne er baseret på aktuelle dagspriser.
Leveringstid: 3-4 arbejdsuger fra modtagelse af ordrer.
Levering: Ab fabrik, Silkeborg.
Betalingsbetingelser, produktion: Netto 20 dage.
Betalingsbetingelser, forme, fiksturer osv.: Netto kontant ved ordre.
Gyldighed: Tilbuddet gælder 1 måned."

Det markeret med fed besvare dine spørgsmål... Du må have bedt dem håndtere fragten, hvilket også fremgår af deres betingelser. Så der er desværre ik rigtig det store at gøre ud over at betale fragten, og så forespørge på denne ved evt fremtidige bestillinger. Alternativt så kunne du selv have arrangeret den, men prisen havde sikkert ligget på samme niveau...

Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 00:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg troede ikke fragt og emballage var det samme? men tak for dit svar Smile jeg må lære af mine fejl og betale denne gang. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:01

Aste:

jeg troede ikke fragt og emballage var det samme? men tak for dit svar Smile jeg må lære af mine fejl og betale denne gang. 

Der står AB Fabrik... Det betyder + fragt...

Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 01:49

Ok tak igen, så i princippet kan de bare tage hvad de vil? Hvis det ikke er aftalt? ...det virker ikke særligt fair.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:01

Aste:

Ok tak igen, så i princippet kan de bare tage hvad de vil? Hvis det ikke er aftalt? ...det virker ikke særligt fair.

Sådanne firmaer tager normalt kun det, som det koster at få varen sendt... Nu aner jeg ik, hvor stor de plast plader er, eller om de kræver forsigtig forsendelse, eller om de skal sendes som farlig gods. Men der er garanteret en grund til, at fragtprisen er så høj...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 14:21

Aste:
min overraskelse var der lagt et fragtgebyr på 850kr oven i prisen. Jeg synes det er grotesk mange penge for at transportere 900gram plastik fra Silkeborg til Aalborg. Jeg er ikke blevet oplyst om dette beløb da jeg afgav ordren via telefon, og fragtgebyret fremgår heller ikke af deres handelsbetingelser (se uddrag nederst).

Start du nu lige med at ringe til firmaet og forhør dig om der ikke er tale om en fejl, for 850 kr lyder af mange penge for den fragt, der kunne jo være tale om en tastefejl eller at de har et minimums fragtgebyr.  De fleste firmaer er til at snakke med i sådan et tilfælde  så få en snak med dem om grnden i det ret voldsomme gebyr. (husk på de vil jo gerne have dig som kunde i fremtiden)

Nu skriver du jo intet om hvad størrelsen på pakkeh og hvem den blev leveret med, alt noget der kan have inflydelse på prisen.

Til en anden gang så spørg altid til om firmaet har nogle minimums ordre mængde / beløb  og hvad fragten kommer til at koste.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)