jeg har for 2 uger siden lagt min første ordre. Ordren blev lagt hos Silkeborg plast i form af nogle plastikplader, så jeg kan komme i gang med at producere en prototype af min første lampe. Pladerne (3 stk.) kostede tilsammen 300kr. ex moms og jeg fik dem sidste lørdag. For et par dage siden fik jeg så fakturaen på mit køb og til min overraskelse var der lagt et fragtgebyr på 850kr oven i prisen. Jeg synes det er grotesk mange penge for at transportere 900gram plastik fra Silkeborg til Aalborg. Jeg er ikke blevet oplyst om dette beløb da jeg afgav ordren via telefon, og fragtgebyret fremgår heller ikke af deres handelsbetingelser (se uddrag nederst). Jeg har bestilt pladerne som privat person da jeg endnu ikke har oprettet eget firma, men hvilke muligheder har jeg nu? Pladerne kan ikke returneres da jeg havde brugte en af dem da fakturaen kom. Kan jeg tillade mig ikke at betale fragtgebyret og kun for varerne, da gebyret ikke fremgår nogle steder? eller ligger fejlen på min side, så jeg skal betale? Uddrag fra mailen jeg modtog fra salgsingeniøren hos Silkeborg Plast: "Vi har ikke prøveplader på lager, men tilbyder plader til 99,90 DKK/stk. hvis du selv vil foretage forsøg. Generelle betingelser: Priser: ex. moms, ex. emballage, og priserne er baseret på aktuelle dagspriser. Leveringstid: 3-4 arbejdsuger fra modtagelse af ordrer. Levering: Ab fabrik, Silkeborg. Betalingsbetingelser, produktion: Netto 20 dage. Betalingsbetingelser, forme, fiksturer osv.: Netto kontant ved ordre. Gyldighed: Tilbuddet gælder 1 måned." |
På forhånd tak :)