Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EDIT: Google melder at det var en fejl! :) (Google har vist været ude med riven til keyworddomænerne)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:56

Bliver spændende at se om det også kommer til at gælde .dk hjemmesider.

Men bliver man "straffet" bare fordi man har et exact keyword - også selv hvis ens indhold faktisk er fint i forhold til keywordet?

Mvh

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 18:57

Jeg gætter på at man ikke bliver straffet - at der bare er skruet voldsomt ned for al den rygvind man tidligere har haft via et exact match domæne. Men ved det ikke med sikkerhed.

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 18:59

Også nødvendigt - i hvert fra et bruger synspunkt. Der er kommet alt for mange spam/affiliate domæner i søgeresultaterne.

Martin Jensen:
Men bliver man "straffet" bare fordi man har et exact keyword - også selv hvis ens indhold faktisk er fint i forhold til keywordet?

Jeg tror bare de fjerner værdien af keywords i domænet. Hvis dit indhold kan 'bære' din nuværende placering uden den værdi domænet tilfører, tror jeg ikke det vil have nogen nævneværdig effekt.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:04

Pis, det håber jeg satme ikke. Har google ikke udtalt sig nogle steder?

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 19:31

Jeg håber heller ikke at det er noget Google officielt har vedtaget... det bliver da træls for folk med affiliate sider som har brug for den lille ekstra værdi

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kevin Ørskov:
Jeg håber heller ikke at det er noget Google officielt har vedtaget... det bliver da træls for folk med affiliate sider som har brug for den lille ekstra værdi

Jeg er helt uenig, Kevin. 

Det er fint nok at Google endeligt skruer ned for værdien af keyworddomæner - og alle dygtige affiliates skal nok klare sig efter de nye regler også. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:52

mon ikke Google kigger på hvor mange undersider der ligger på domænet, og det dermed går hårdest udover 1-page domæner, som udelukkende ligger der som doorway-sider / keyword-grappers.

Og derudover aktivitet/opdateringer på undersider.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:01

Kevin Ørskov:

Nu er jeg selv affiliate og tjener en del den vej igennem, men jeg synes det er ganske fint at Google laver disse ændringer, da det er utåleligt at lande på diverse "spamsider" som kun ligger i toppen grundet exact keyword og backlinks.

Når du søger efter noget på Google, så ønsker du jo at få det bedst mulige svar, og selvom der er mange rigtig, rigtig gode og seriøse affiliates inklusiv mig selv, så er der altså også de rådne æbler som laver spam content, og sætter lorte wordpress-sider op på 10 minutter for at tjene ekstra skillinger. Jeg synes det er ganske fordelagtigt at disse rådne æbler bliver frasorteret og smidt væk fra søgeresultaterne.

Nu vil jeg aldrig få et problem med dette, da jeg altid har været forberedt på en sådan melding, og derfor kun har lavet brandsider - det er noget som sparker god damn røv i længden.

Nice job big G - nice job indeed.

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:45

Der ser vist ud til det ikke er alle der er lige meget ramt af ændringen.

Siden rabatter.dk ligger nr. 5 på side 1 på søgeordet "rabatter"(det har den gjort i lang tid indtil videre), og siden har absolut intet indhold omkring rabatter.

Udover det har den ikke været opdateret i lang tid.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)