Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig ranking efter brug af googleadwords gavekort.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner,

Efter at have brændt et google adwordsgavekort af, har vi fået markant dårligere ranking på de søgeord, som jeg brugte på kampagnen. Er der andre der har prøvet det og er det noget der sker hver gang man kører en adwords kampagne... Eller kun når det er gavekort.. vores shop/hjemmeside hedder movement.dk. Kommenter gerne på indhold og hvad der kan hjælpe mig med bedre ranking. Jeg har speciel fokus på kontostole fra Håg, da jeg mener vi her har det rette produkt til den suverent laveste pris på nettet. FX Håg capsico 8106.. MVH Mikkel Fleron

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er 100% på at min ranking faldt voldsomt da jeg mistede det visa kort som betalte mine adwords annoncer. Der gik en uges tid inden jeg fik et nyt kort og den periode var mine besøgende faldet voldsomt, jeg mistede langt flere besøgende end de hits jeg fik igennem adwords. Men i de perioder jeg kører med mindre adwords buget end normalt syntes jeg stadig jeg får hits og kan ikke se nogen effekt på min ranking, selvom jeg bruger færrere penge på adwords. Men det er da lidt tankevækkende.

Syntes at det der virker bedst er at have nogle gode og unikke produkt-beskrivelser - Lav altid dine egne beskrivelser... og en metatag besktivelse på hvert produkt og en unik sidetitel på produktet Også, det er bedst hvis sidetitlen har de ord som produktet hedder i shopen, du må bare ikke copy paste det virker kun hvis du laver lidt om i ordstillingerne - Det tager lidt tid men gir godt afkast på de søgninger hvor kunderne leder efter det produkt som du har :-)

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lea,

Tak for svar.. Desværre har vi lige sparet lidt og i den forbindelse røg min mulighed for at lave meta tekster osv. Så det må blive senere..

Kører du nogensinde helt uden adwords kampagne? Jeg har en del hits, uden adwords, men min konvertering er gået helt fløjten, efter kampagnen. Og hvis adwords er en slag webshop herion, hvor man SKAL fortsætte, når først man er starter, fordi man ellers ryger helt i bund, så skal jeg da ikke røre adwords igen...

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mange shops der af forskellige årsager holder pauser med AdWords, uden at det har nogen som helst negativ indflydelse. Når AdWords kampagnerne startes op igen er det på samme niveau med samme nøgletal

Men det er klart, at hvis du holder pause i længere perioder, så kan det have en effekt, da din AdWords konto dermed ikke er opdateret/ optimeret.

Vedr. gavekort/ AdWords værdikuponer, skulle der heller ikke være noget at komme efter. Har endnu til gode, at se en negativ effekt af disse værdikuponer.

Johannes

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lea og Mikkel.

AdWords og de organiske besøg har intet med hinanden at gøre, så det er umuligt at der er en tråd imellem disse to ting.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Hej Lea og Mikkel.

AdWords og de organiske besøg har intet med hinanden at gøre, så det er umuligt at der er en tråd imellem disse to ting.

Jeg havde vist misforstået spørgsmålet - troede vi udelukkende talte om AdWords placeringer. Men som Casper skriver, så har AdWords ingen indflydelse på de organiske placeringer.

Johannes

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper havde forstået korrekt.. :-)

Som nybegynder bliver man jo lidt paranoid, når man pludselig mister omsætning og ranking.... Når det falder sammen med afslutningen af en gratis adwords kampagne.

Så må jeg hellere se om ikke jeg kan finde nogle flere penge og kaste efter adwords.

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg holder pause fra adwords sker der ikke noget ved det, andet end jeg mister de hits jeg får fra adwords... Men som sagt syntes jeg at de besøgende som jeg får ved organisk søgning faldt meget da mit betalingskort var blevet væk, det kan jo være tilfældigt, men syntes alligevel det var tankevækkende Indifferent

Noget der også kan hjælpe din placering er links til din shop, helst steder som har realevans til de produkter du sælger,  hvis du sælger møbler kan det være en god ide at skrive på forums der har med møbler og bolig at gøre og så få nogle links til din side på den måde, jo flere jo bedre, der ser google som en anbefaling af din side og det vil hjælpe din placering... Hvis du har tiden til det kan du lave en blog med gode tekster og links til din shop Smile

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Måske handler det om, at noget af den trafik du får via AdWords i din Analytics fejlagtigt registreres som organisk. Falder eller forsvinder din AdWordstrafik vil det på denne måde se ud som om den organiske er faldet også. Det er værd lige at tjekke sporingen. Fx at din adwordslandingpages ikke redirectes og lign. Dette kan fx være et problem i dandomainshoppen.

Din organiske trafik påvirkes IKKE af AdWords og vice verca Smile

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruth,

Jeg er ikke helt med på alt du skriver, er jo stadig total amatør!.. Det er ikke lykkedes mig at få min google analytics og adwords til at spille sammen. Jeg fik jo gavekortet, så det skulle bruges inden det udløb.. Men det er mit næste projekt at få det til at fungere. INDEN jeg bruger penge på adwords. Faktum er at jeg gik fra side 1 til 3 på en google søgning på et specifikt produkt. Jeg kan søge på flere keywords og kombinationer på dette produkt... De er ALLE på side 3 = O salg. Ret belastende!! Men da du ikke er den eneste der mener det ikke hænger sammen, så bøjer jeg mig og prøver med lidt adwords igen..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)