Hej revisorer på Amino. Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. Pr. 01-01-2012 var mit frikort på 40.000. . Fra d. 01-01-2012 til d. 31-03-2012 har jeg tjent følgende: 20.000 på salg af programmering + billeder (applikationspakke) 20.000 på Affiliate marketing Hvad skal jeg betale i moms, skat og AM? . Jeg blev pr. 01-04-2012 CVR registreret og har ikke tjent noget siden da: Jeg får ca. 30.000 fra Affiliate Marketing inden for 1-2 uger. Hvad skal jeg betale i moms, skat og AM? . Tak på forhånd |
Moms, skat og AM-bidrag
Hej. Jannick..du roder stadig rundt i de samme ting. Tag på et gratis kursus hos SKAT.
MvH Peter |
Tak for rådet Peter :-). Men min tid er ret begrænset for tiden pga sidste fase af mit studie, så det går der lige 2-4 timer om dagen med som minimum. Derudover skole fra 8-15 og træning derefter. |
Jamen man må jo altid prioritere og problemet er jo, at det ikke så meget er generelle spørgsmål, som helt konkret skatteberegning du vil ha - og det kan du ikke få her tror jeg. Du skriver du har frikort til 40 t - det burde jo dække første del. Den del der ligger ud over dit frikort kan du regne med ca 43-45% skat m.m. på indtil du når topskat - men har du renter osv. kan det ændre billedet helt. Du betaler ikke skat af dit salg, men af dit overskud = indtægter minus fradragberettigede indtægter Moms har ikke resultatpåvirkning og når du skal beregne hvad du skal betale i moms, tager du din købsmoms (købsmoms for det som er 100% firma efter du har startet det) - og den købsmoms vil fremgå af alle regninger du har fået. Den trækker du fra din salgs moms for at vide hvad du skal af med eller ha retur - og når du opgiver moms hos skat.dk så opgiver du salgsmoms og købsmoms (og evt. ydelses moms o.l. fra udlands handler) og så får du moms afregningen. Jeg er enig med Peter - tag noget kursus - gerne skats gratis start kurser via kommunen f.eks. men du kan godt ha brug for mere - og må så tage noget kursus, og lade virksomheden ligge lavt til du har tid, eller få fat i en der kan klare det for dig vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Virksomheden passer skam sig selv. Jeg ville bare gerne lige have styr på det hele. Er der ikke noget med at jeg skal betale AM-bidrag af det hele uanset om jeg har frikort eller ej? |
JO - du skal jo bare gå ind på skat.dk og forskudsregistrere din indtjening, så viser den klart hvad du skal af med i skat (og AM bidrag) vh |
Jeg har smidt en besked afsted til dem, angående hvilke rubrikker det skal indtastes i osv. Der står jo ikke direkte hvilke rubrik Affiliate Marketing skal indberettes i, eller hvilket rubrik som hjemmeside arbejde for en forening skal indberettes i. |
der er skam ikke en rubrik til hver lille ting - Er det fra inden du havde virksomhed, kan du bruge rubrik 12 til honorar til din indtægt (fortjeneste) - er det efter firma er startet skal du jo i virksomhedsdelen fra 111 og frem - til virksomhedens resultat (renter osv) ind mimus udgifter Men god ide at få hjælp af skat - går ud fra at du ser den udvidede selvangivelse når du er logget ind når virksomhed nu er startet for dig vh |