Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarb ikke lavet noget i 5 uger-fagforening kræver 3 g-dage og 14 dages løn, i modsætning t kontrakt

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jo, jeg har jo allerede både til højre og venstre og her og der sagt at der er min fejl, at jeg ikke lige har sat mig ind i funktionærloven og at jeg troede at en kontrakt var en kontrakt - en slags afteale.

Jeg har spurgt om gode råd herinde til en problematisk situation, men til tider virker det som om, at det gælder om at være bagklog og gentage mine fejtagelser igen og igen

Så hvis det er formålet med amino, så tror jeg ikke rigtig, at jeg kan bruge det til noget.

Mvh Flemming

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 04:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ps og ellers vil jeg give dig ret i, at det gælder om at komme videre

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 04:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie,

Jo, og det er sådan set også der, hvor jeg er nu, selv om jeg må indrømme, at det er noget, som jeg overhovedet ikke har lyst til at bruge min tid på, men der er tilsyneladende ikke andet at gøre

Mvh 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie skriver:

Det kan sagtens være du har været uheldig med din ansatte og det var en doven en, men som arbejdsgiver er der regler man SKAL kende og følge.

Hvortil du svarer:

flejen:

Jo, og det er sådan set også der, hvor jeg er nu, selv om jeg må indrømme, at det er noget, som jeg overhovedet ikke har lyst til at bruge min tid på, men der er tilsyneladende ikke andet at gøre

Skal vi tage det som udtryk for at du ikke vil bruge din sparsomme tid på lære reglerne at kende, men hellere vil bruge din tid efterfølgende på "hyggelige" mailskriverier med fagforeningerne ?

Jeg giver dig medhold i at reglerne godt kan virke temmeligt trælse, men de er der og skal være med i ens betragtninger, når man ansætter... En lavere løn med en resultatbonus havde været en fordel, når nu du ender med at skulle af med 14 dages løn for absolut ingenting... Men synes nu også at det er en flot løn du har startet med at give ham....

Men held og lykke med sagen..

Hilsen Søren

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Jeg har haft god gavn af at drøfte kontrakter med de ansattes fagforening allerede i forbindelse med ansættelsen. Ved at bruge fagforeningens formuleringer i ansættelseskontrakterne forebygger man senere konflikter. Man får oven i købet en medarbejder, som føler sig respekteret og værdsat, og som derfor har chance for at være motiveret til at yde mere.

Mine allerbedste arbejdsgivere i min tid som ansat (i en hel del virksomheder) har netop været dem, der har gjort som Hans her og inddraget både mig og fagforeningen i ansættelsen og planlægningen. Hatten af for dig, Hans

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Hehe, ja det har været virkelig hyggeligt, men jeg må se i øjnene at en kontrakt intet er værd også selv om jeg troede at den gode løn kunne kompensere for andre ting. Men det kan man ikke komme uden om, så det har jeg nu accepteret og er klar til at komme videre på den måde - det er egentlig også ok og det skal nok blive fint fremover, med en lavere timeløn, men  til gengæld med diverse rettigheder indskrevet i kontrakten. Jeg har jo ved alle jobinterviews fortalt at sådan var betingelserne og kontrakten med den høje timeløn og opsigelse osv og det har ingen sagt noget i mod - de har sat pris på den høje timeløn + feriepenge - i hvert fald på det tidspunkt og sådan tror jeg egentlig også at jeg selv ville have det, når jeg tænker tilbage på min lønmodtagertid, men det er så ligegyldigt - der er kun et at gøre

Mvh Flemming

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo, det har i ret i begge to. Det er en meget god ide, at inddrage fagforeningen til at lave ansættelseskontrakterne i samarb med medarb - det kan jeg se nu og jeg glæder mig faktisk også til at få ordnet disse ting og få et mere konstruktivt samarbejde med fagforeningerne - jeg håber så at medarb også synes at det er en god ide, også når det kommer til at gå lidt ud over timelønnen, for i den jernhårde også internationale konkurrence er der desværre ikke råd til alt, hvis man skal holde hovedet oven vande

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)