Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarb ikke lavet noget i 5 uger-fagforening kræver 3 g-dage og 14 dages løn, i modsætning t kontrakt

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo have varsel ferie til vedkommende , og så fyret ham dagen før

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja tingene kan tolkes paa mange maader, men efter min mening har jeg forsoegt at lave en kontrakt gaeldende for begge parter - det har ikke vaeret forsoeg paa et blaese paa reglerne

Arrogant og nedladende synes jeg egentlig ikke, men bare en noegtern beskrivelse af hvordan tingene reelt har vaeret og der har jo altsaa ikke vaeret saa specielt meget positivt at skrive om

Mvh 

Flemming

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, du har helt ret. Jeg troede jo egentlig bare, at naar jeg betalte ham 50% mere end normalloennen, saa kunne jeg slippe for alt det bureaukrati via kontrakten. Men nej som du siger fagforeningen er mere end fuldstaendig ligeglad med om mit firma skulle gaa ned pga de i forvejen meget store loenudgifter skulle bliver meget stoerre. Og jeg har da ogsaa allerede om firmaer og offentlige institioner som er kommet alvorligt i klemme pga lignende sager.

Mvh Flemming

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I min bog er det Op som er den største tåbe her.

At tro man kan sætte sig uden for gældende regler og så være så nedladende er jo langt ude i skoven, og netop et bevis på at fagforeninger den dag i dag, stadigvæk har en berettigelse.

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det syntes jeg ikke man kan sige, han har jo betalt manden meget mere end han var berettet til. Det siger nærmer noget om at være arbejdsgiver og have med fagforeninger at gøre , drejer sig om paragrafrytteri og ikke sund fornuft

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
han har jo betalt manden meget mere end han var berettet til

Sikke noget vrøvl - der er indgået en kontrakt, hvor arbejdsgiveren har sat lønnen. Så er det vel fordi, han mente den var rimelig. Medarbejderen har selvfølgelig en berettiget forventning om at modtage den aftalte løn. Hvis arbejdsgiveren efterfølgende finder ud af, at den er sat forkert, må den jo tages op, men inden for lovgivningens rammer.

I øvrigt kan arbejdsgiveren bestemme om en medarbejder skal ansættes som funktionær, det regulerer lovgivningen. Lovgivningen regulerer i øvrigt også, hvordan ferie kan varsles, så dine mere eller mindre kreative forslag er helt i skoven.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Provins:
Hmm det er vel en arbejdsgiveres ret og bestemme om du er ansat som timelønnet eller funktionær

Det er ikke arbejdsgiveren men betingelserne i funktionærloven, der bestemmer, om du er funktionær eller ej.
I grove træk kan man sige at hvis man arbejder mere en gennemsnitligt 8 timer om ugen OG hvis du er undergivet din arbejdsgivers instrukser OG hvis arbejdsopgavernes væsentligste del er salg, køb eller lagerarbejde, så er man funktionær, lige meget hvad der står i ansættelseskontrakten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:

Arrogant og nedladende synes jeg egentlig ikke, men bare en noegtern beskrivelse af hvordan tingene reelt har vaeret og der har jo altsaa ikke vaeret saa specielt meget positivt at skrive om

Uha, flejen, sikken hvirvelvind, du er røget ud i, hva'?

Det er en ordentlig "svada", du præsenterer os for som trådstart. Selv om du mener, at det er "bare en noegtern beskrivelse af hvordan tingene reelt har vaeret", ser du nok anderledes på svadaen, hvis du læser den om en måned.

1. Stop alle dine bortforklaringer

2. Stop beskyldninger af andre

3. Hold dig til fakta

4. Fat dig i korthed

5. Den ældre medarbejder: Har du tjekket, om der står noget om ledelse i vedkommendes kontrakt?

Hverken dit forarbejde forud for Tims ansættelse eller selve ansættelsesperioden tyder på, at du har været helt klar til en ekstra ansat.

Jeg er overrasket over emailen fra PROSA - hvis den virkelig er fra dem. Pyt med, at sagsbehandleren ikke er skrap til at formulere sig, men vedkommende har vist kun begrænset kendskab til lovgivning og praksis.

Og hvordan i al verden kan en fagforening skrive "Jeg holder dog ferie fra d. 2-10. april 2012"? Det er en falliterklæring! Enten sørger man for overlapning mellem sagsbehandlerne, eller også må det formuleres anderledes.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej nej du, sådan er det ikke

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

når jeg mener han kunne fyre ham op til en ferie, så skulle han jo selvfølgelige havde varslet den ansatte ferie

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)