Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import/eksport af mySQL / wordpress fejler - hjælp!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at flytte mine sider fra surftown til meebox. Det er gået helt fint, men jeg har en enkelt side hvor importen af databasen fejler med nedenstående. Jeg har absolut ikke DB haj - nogle der har et bud på hvordan det kan løses? Eksport er foretaget via samme plugin som jeg har brugt til andre sider - jeg har også rå adgang hvis det skulle gøre en forskel?

Det er muligt at du har fundet en fejl i SQL-parseren. Undersøg venligst din forespørgsel nøje, og check at anførselstegn er rigtige og ikke giver konflikter. Andre fejlårsager kan være at du uploader en fil med binær udenfor et lukket tekstområde. Du kan også prøve din forespørgsel i MySQL kommandolinje-interfacet. MySQL-serverens fejlmelding der følger herunder, hvis der er nogen, kan også hjælpe dig med at finde problemet. Hvis du stadig har probemer eller hvis parseren fejler hvor kommandolinjeinterfacet lykkes, reducer din SQL-forespørgselsinput til den ene forespørgsel der forårsager problemet, og indsend en fejlrapport med datablokken i KLIP-sektionen herunder:
----BEGYND KLIP----
eNpzDQryD7JScDZUcDZS8HH1s1IwUjBWMLfkCg4BCstzcflWBgf6WCmY6hnqmVjqGuvm5KdzhQYH
KfgH6yg4urv6hegohLkClYZn5ikEO7o5BnkC1RromRqbcgX4OlopGOuZ6Bka6BlyBXgEgFTq+AeD
TDPSM1PwycwrreDycfRzt1JISeQC28PFJd/NwQAGzG/+RpffjpimlphbYN2lll5iXf6va+q5iZJl
Wzke1k001tukcrvox7RJMtPXnFjIwjmhhYOJJ0bj8tXQxXHf+F9s/H543fZ37Wfulh678fylWk6J
9ZGbz9ea/uq/om9ZfG4rwyQFj4kiqqf53JblZjJGXN/5bNbn6M+frAGiN1+g
----SLUT KLIP----
----BEGYND RÅ----
ERROR: C1 C2 LEN: 2 3 79
STR: 

MySQL: 5.1.49-3-log
USR OS, AGENT, VER: Win SAFARI 5.0.535
PMA: 3.4.10.1
PHP VER,OS: 5.2.6 Linux
LANG: da
SQL:

���[w�X�&�>w���Αv��~�3.�$�r�����ȡ �� \(��U�^����î�����u����<����5���/9sε� H�%�F�miX׹���[��;
----SLUT RÅ----

SQL-forespørgsel:

���[w�X�&�>w���Αv��~�3.�$�r�����ȡ �� \(��U�^����î�����u����<����5���/9sε� H�%�F�miX׹���[��;

MySQL returnerede:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '‹' at line 1

mvh

Anders

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 16:47

Mit forslag ville være at lave en eksport til fil via phpMyAdmin fra Surftown, og så indlæse det på Meebox i PMA. Så skulle det gerne virke :o)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 16:50

Et hurtigt gæt vil være encoding.

Prøv at bruge den "rå" adgang og dumpe databasen.
Derefter importere den via den "rå" adgang.

Får du samme fejl er der sandsynligvis noget indhold i databasen der driller. 

(Ved "rå adgang" antages det du mener phpmyadmin :-) ) 

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 18:09

hmm... Det virker heller ikke via phpmyadmin - her er fejlmeddelelsen dog en anelse bedre - Her forsøger den ved import at oprette en database hvilket den ikke får lov til på grund af rettigheder. Egentlig er den database som den prøver at oprette heller ikke umiddelbart relevant... "CREATE DATABASE  `navn_på_database_` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci;"

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 18:14

Skal der eksporteres både information schema og selve databasen?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 18:16

Anders_G:

hmm... Det virker heller ikke via phpmyadmin - her er fejlmeddelelsen dog en anelse bedre - Her forsøger den ved import at oprette en database hvilket den ikke får lov til på grund af rettigheder. Egentlig er den database som den prøver at oprette heller ikke umiddelbart relevant... "CREATE DATABASE  `navn_på_database_` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci;"

Så er det højst sandsynligvis på grund af database navnet som du kan se.
Mit gæt er at det database navn den forsøger at oprette er det navn som den havde på den anden server?
I så fald skal dumpet/backupen laves med en option som hedder at den _ikke_ skal lave en create database.
Hvad den hedder kan jeg desværre ikke huske. 
Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 19:46

Nå - nu har jeg fået trukket det ud med et andet wordpress plugin - og importeret uden fejl. Håber det funker...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)