Hej alle. Jeg er i øjeblikket ved at strukturere min database til opsætningen af mit nye site. Kan det være rigtigt at det giver duplicate content, at man har en kort produkt tekst på produktsiden, som er en del af den lange produkt beskrivelse, der vil være når man klikker ind på selve produktet? Jeg har tænkt mig at lave en undermappe i mappen produkter sådan at hvert produkt får sin egen underside www.test.dk/produkter/produkt2/produkt2.php i stedet for en URL www.test.dk/produkter/produkt.php?id=2 Er det den rigtige måde at gøre det på eller er der bedre måder, som fx at skrive en helt anden teaser tekst til ens produkter? Mvh Jens |
Altså du kommer jo selv med svaret på hvad der er bedst :) det er nemlig altid bedst at skrive unikke teasers.
Når det så er sagt, så kommer det fuldt ud an på mange ting:
- hvor lang produktbeskrivelsen er
- hvor stor teaseren er
- hvor mange kategorisider teaseren opstår på
- hvor mange produkter der er de samme på kategorisiderne
- hvor mange produkter der er på kategorisiderne
Det du bare skal have i tankerne er at siderne skal være så unikke som muligt. det vil sige at teksten på de enkelte sider og som repræsentere de enkelte sider, skal være overvejende unik. så kommer du nok ikke i fælden. Men det er svært at sige når der ikke rigtig er noget man kan se.
Du kan evt gøre det at du max tager 20-40% af produktteksten og bruger den som teaser, altså laver en beregning på hvor mange tegn der er i produktteksten, og du tager så antallet af tegn som udgør den procent og bruger som teaser.
En yderligere ide kan være at du spinner nogle ord i teaseren, så de bliver lidt mere unikke, det kan man sagtens gøre on the fly.
MVH Kim