Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ord i URL'er ud fra SEO-perspektiv

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja
Nej

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu kun satser på sætningen "hospitaler i Danmark", vil det så være underligt, hvis url'en hedder hospitaleri-danmark.dk?


Jeg vil helst ikke have flere ord i url'en. Selvom det måske ser lidt underligt ud, vil det så i en SEO-mæssig forstand være et problem? Er "hospitaleri-danmark.dk" ikke ligeså godt som "hospitaler-i-danmark.dk" og "hospitaleridanmark.dk"?

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sys nu at Kim fint svarer paa dit spoergsmaal i sit blog indlaeg som han saa fint linker til.

Citat fra Blog Indlaeg:

Google læser bindestreger som reelle mellemrum i domænet, dette kan være en fordel når vi snakker keyworddomæner, hvor man prøver at ranke på bestemte søgeord eller fraser.

  • Prøver man fx at ranke på et søgeord eller en frase som ”hjemmeside analyse”, er det bedste at vælge hjemmeside-analyse.dk som sit hoveddomæne, og ikke hjemmesideanalyse.dk.
/Nicolaj
Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai.

Nej, Kims eksempel passer ikke ind, da han skelne imellem et domæne med og uden bindestreger. 

Jeg overvejer jo en kombination disse muligheder, eftersom begge muligheder er taget - dvs. www.hospitaler-i-danmark.dk og www.hospitaleridanmark. Derfor overvejer jeg www.hospitaleri-danmark.dk i stedet for.

Men er det hensigtsmæssigt? Det ser underligt ud, men mine keywords indgår i urlen, så ud fra et SEO-perspektiv er det vel okay? Eller er det ikke?

Jeg er endnu ikke blevet klogere på jeres svar endnu, da jeg egentligt ikke har fået noget konkret svar endnu, som behandler denne problemstilling.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Så så den godt! Set i lyset deraf, er denne tråd ret omsonst. Keywords-domæner har åbenbart fået udhulet sin værdi, så det inet har at sige SEO-mæssigt.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Innovativ iværksætter:

Så så den godt! Set i lyset deraf, er denne tråd ret omsonst. Keywords-domæner har åbenbart fået udhulet sin værdi, så det inet har at sige SEO-mæssigt.

Det har stadig en værdi - det er jeg 100 % sikker på. Så ja, hvis du udelukkende tænker i SEO, så skal du vælge hospitaler-i-danmark.dk. Hvis du også tænker at det er noget folk skal kunne tilgå via en browser, så skal du vælge hospitaleridanmark.dk. Ellers hospitaleri.dk.

Så det er lidt en smagssag. Skulle jeg selv vælge, ville jeg vælge det uden bindestreg. Bindestreg ser så dumt ud, synes jeg. Og effekten det giver, at have keywordet i URL'en for sig selv, er lille ift. det du mister, ved at det ser dumt ud. Men køb begge to, og redirect det ene.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Casper

Han lægger ud med at sige de to du nævner allerede er taget, derfor spørger han til alternative urls

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)