Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Useriøse aminoer!!!!!! Hvorfor?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars og alle andre i denne debat.

Det jeg synes er det mest ærgerlige det er at de amino freelancere, som jeg selv var engang, der gerne vil lave opgaven og ville kunne levere et godt stykke arbejde, ikke bliver valgt som vindere af opgaven, netop pga mangel på referencer?

Der har da været flere opgaver i tidens løb, som jeg har undladt at give et bud på, grundet mangel på egne referencer.

Jeg håber at folk der vinder opgaver og ikke løser dem vil komme til at sande, at det ikke er den rigtige branche de er i. Ved at folk simpelthen ikke længere vælger dem til at løse opgaver for sig.

Hav en god søndag og tænk på engang imellem at lade en uerfaren løse nogle opgaver.
Man kunne jo blive positivt overrasket :-)

Dbh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København S
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@Lars Flygenring. Når nu du selv ligger op til en dialog omkring rekruttering og manglende performance, så tag det fra en, der har afholdt op imod 300 ansættelsessamtaler. Du har enten ikke været ærlig omkring opgaven og fortalt om det fulde omfang og dine forventninger eller også har du ikke aktivt lyttet til de informationer, dine aspiranter har leveret under samtalen.

Det med referencer er OK som et ekstra værktøj senere i processen, men det må aldrig benyttes som det afgørende. Alle har forskellige opfattelser af andres og egen indsats. Opgaverne og omstændighederne kan være meget forskellig fra arbejdsplads til arbejdsplads. Altså vil en, der er super motiveret og selvstartende et sted måske falde helt igennem et andet sted. Derudover har simpel kemi imellem mennesker ufatteligt meget at sige for resultatet af en udtalelse.

Mit råd til dig næste gang vil være, at bruge dine ører og øjne og se hvilken kommunikation du får tilbage når du fortæller om opgaven og dine forventninger til din aspirant. Husk, at der er en årsag til, at vi fik en mund men to ører og øjne ;-)

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Men er de ubrugelige? Det er vel bare at ringe virksomhederne op.

Udtalelser, stillinger og navne kan også fabrikeres.

Men det er lidt besværligt at skulle ringe virksomhederne op for at finde den rette referenceperson Smile.Og hvorfor gøre det så besværligt for en potentiel kunde, hvis man er ærlig og oprigtig?

"Udtalelser, stillinger og navne kan også fabrikeres." Det kan de vel, men så skal man fandme godt nok være fræk. Wink. Det ville jeg ikke selv have nerver til.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Flygenring:

Præcis. de er uduelige med mindre tlf nummer på kontaktperson fremgår. Men ja vi må øve os i at blive bedre til at spotte den useriøse amino.

Udulige uden tlf. nr?

Du forventer da ikke at en tidligere kunde gider at bruge tid, på at bekræftige overfor en potentiel kunde at de har været tilfredse med arbejdet?

Iøvrigt kan fiktive tlf.nr. sagtens tilføjes, og sådan kan vi jo blive ved.

Du påpeger at det er Amino´er, men at være Amino medlem er ikke et kvalitets stempel, da Amino´er er ligeså forskellige som alle andre, så selvfølgelige findes der uheldige elementer iblandt.

Mvh. Rune.


Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack Hyltoft:
Du har enten ikke været ærlig omkring opgaven og fortalt om det fulde omfang og dine forventninger eller også har du ikke aktivt lyttet til de informationer, dine aspiranter har leveret under samtalen.

Naturligvis har jeg været ærlig. det er jo i min egen interesse, at denne person ved mest muligt om mit produkt.

Men af skade bliver man klog, men sjældent rig.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:

Lars Flygenring:

Præcis. de er uduelige med mindre tlf nummer på kontaktperson fremgår. Men ja vi må øve os i at blive bedre til at spotte den useriøse amino.

Udulige uden tlf. nr?

Du forventer da ikke at en tidligere kunde gider at bruge tid, på at bekræftige overfor en potentiel kunde at de har været tilfredse med arbejdet?

Det er nu bestemt mit eget personlige indtryk, at tilfredse kunder gerne vil bruge den smule tid, det tager at skrive en positiv reference.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ved du nu hvad, synes det er en meget userioes udmelding at komme med. Det kan vaere meget svaert, at se hvad folk indeholder, og man gaar da som udgangspunkt ud fra, at hvis en person viser interesse for en opgave og byder ind paa den, er interessen der. Ris til egen roev vil jeg helt sikkert ikke kalde det.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er surt, men husk på at alle de andre bud stadigvæk er tilgængelige med kontaktinfo og det hele.
Så hører man ikke noget fra vinderen, kan man jo vælge en anden til opgaven.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke galde det hele.

Jeg har fået et rigtig godt samarbejde med Kim Andersen, herigennem Amino.

Så selv om der dukker stimer op så er der en masse der tager det seriøst, så bliv endelig ved med at udvikle Amino, godt gået.

Peter

Dinsten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter:

Ikke galde det hele.

Jeg har fået et rigtig godt samarbejde med Kim Andersen, herigennem Amino.

Så selv om der dukker stimer op så er der en masse der tager det seriøst, så bliv endelig ved med at udvikle Amino, godt gået.

Peter

Dinsten



Jeg får selv løst mange opgaver gennem Freelancer, så helt enig.
Men der vil altid være nogen der er uheldige og det er som regel dem man hører fra i debatten.
Alle de mange der udbyer en opgave, finder en vinder og får den løst, får det de forventer og er bare glade i stilhed :-)

Jeg vælger aldrig selv den billigste, jeg vælger den jeg syntes bedst om og som har en realistisk pris, så går det sjældent galt.

De bedste hilsner

Martin

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)