Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kontrakter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har netop startet mit eget enkeltmandsfirma og sidder og kigger på hvordan jeg skal skrive mine kontrakter.

Jeg er udvikler af software, mobil apps og hjemmesider. Jeg tænker om der er en nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg skriver den perfekte kontakt med kunder.

Er der nogen ting jeg specielt skal huske at skrive, eller er det så simpelt som at underskrive en kravspecifikation med dertilhørende bud på pris? :)

Glæder mig til at høre fra jer.

//Gerner

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 00:18

Snak med en erhvervsadvokat som har erfaring med immaterielle rettigheder.

Det kan godt være det koster noget nu, men så vil du også have en bedre kontrakt end du selv kan strikke sammen. Det vil du blive glad for i det lange løb.

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 11:12

Hej Thomas.

Jeg ved ikke om immaterielle rettigheder er så vigtigt for mig i den her sammenhæng. Jeg beklager hvis jeg forklarede det dårligt.

Når en kunde komme til mig med en ide og vi bliver enige om hvad der skal laves vil det ende ud i en kravspecifikation.

Det jeg tænker er skal der stå noget i kontrakten mellem mit firma og kunden som sikre mig ?
Såsom jeg fraskriver mig ansvar omkring brugen af det software jeg levere.

Kan du følge mig? En slags salgs og leveringsbetingelser tror jeg. :)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 20:06

Det giver mening.

Når økonomien tillader det, så vil jeg anbefale at du får en advokat til at lave en standard kontrakt du kan bruge og nemt modificere så den passer til den enkelte aftale du laver med en kunde.
Det blev en lang sætning :-) 

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 20:20

Du har nok ret. Det giver jo god mening at få styr på det èn gang for alle.

Desværre tillader økonomien det ikke lige pt, da jeg også forsøger at samle sammen til nyt udstyr :)

Prøver at trække på nogle kontakter i netværket. Mange tak for svaret/fornuften! :D 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)