At drive virksomhed i Danmark når man har krudt i r.... til mere end hvad ens omgivelser kan følge med til, er en organistionsbygger af natur, så er det at starte op uden for Danmark en af den bedste oplevelser man kan give sig selv og ens firma. Man bliver tvunget til at tænke ud af skabet og man må konstatere at ting ikke altid er som man er vandt til. Når man kommer ud over Europas grænser bobler det at liv og det ene anderledes produkt der ligner det første, men man alle med en forretnings vision bag. Måske kun en spinkel drøm, men noget der har gjort at nogen har sat sig ned, tænkt nogen tanker, sat det i produktion, fundet på en emballage, udviklet denne, fået distribureret ud i market, måske endda solgt nogen enheder. Hvad er det der skal til for at et produkt sælger lokalt, nationalt og internationalt. Er det produktet, ja hvis det er et must have som f.eks Iphone, men selv her spiller indpakningen ind i forhold til den forventninger man har som kunde, eller er det emballagen alene når produktet ligner de syv andre der står på samme hylde. Om produktet endnu ikke et et kendt brand så spiller emballagens formen og signal værdi i høj grad ind, i forhold til at bygge salg, brand og kunde tilfredstillelse. Emballage der ikke kan åbnes, produktet der ikke overlevede distributionen eller blev knust på vej fra hylden og hjem enten af kassedamen eller af hunden i bilen. Situationer som vi alle kender. Emballage har mange direkte og indirekte funktioner, der alle skal tilfredstilles for at produktet vil skyde over dem der kommer, var tilstede men blev glemt igen. Når produktet og emballage bliver et, så glemmer man helt at den er der. Eksempler herpå er mælkekartonen, chipsposen, toiletrullen og helt sikkert uden ville det hele ende op i noget rod. Jeg startede mit indlæg med at anbefale at komme udover Danmarks grænser, det er den følelse dit emballerede produkt skal give din kunde. En ny og anderledes oplevelse. Så mit budskab er:
Sal-Tech Easy Packaging
Gunnar Salbæk
|
Danmark er for lille til mine armbevægelser - Glem ikke emballagen
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)