Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter - Jeg synes det er svært! Hjælp!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har den fornemmelse i maven af, at jeg bare gerne vil starte noget! Sælge noget, ikke over guloggratis eller DBA, men på en webshop! Det vil jeg gøre med min far, og han er med på ideen! Så kommer det store problem - hvad skal jeg sælge? Jeg vil sælge alt nærmest, jeg har været ude i at importere fra Kina, armbånd, underbukser og alt muligt andet. Så prøve og brande det selv med eget mærke. Lidt ligesom Binggeli Jewelry

hvis i kender det? Det var bare en ide, men jeg har bare  slet ikke kunne finde nogle form for distributør fra Danmark da det var det jeg helst ville! Det kunne være så fedt, og finde en, men der kommer ikke nogle, og nogle svare ikke på mine mails igen - det lyder nok heller ikke seriøst at en 14 årig skriver til dem! Men det stopper mig ikke! Jeg er meget venlig og serviceminded! Jeg elsker alt der hedder at yde en god kundeservice, og jeg elsker at arbejde for tingene! Jeg får kun at vide af chefer og lærer på f.eks. skolen at jeg er en talentfuld ung-mand der nok skal blive til noget, så det vil jeg! Jeg vil gerne prøve det at have en webshop, følelsen af det! Lære hvordan det er!

Nogle der kan hjælpe?
- Mads G

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:17

Your go girl :)

Få dig evt. en sparrings partner inden for virksomheds verdenen :)

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Angrybird:
Få dig evt. en sparrings partner inden for virksomheds verdenen :)

Syntes lidt det er svært, jeg har lige fået en ny ven fra Kina! De er venlige derovre, just saying!

Ville foretrække You go boy? ^^

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 21:48

Tak for rettelsen af overskriften - er enig med det :)

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 22:01

Hej Mads G.

Jeg vil kraftigt anbefale jer at lave en god plan for projektet / webshoppen inden i starter det hele op. Prøve at få nogle af produkterne hjem og få lidt solgt. Ligge et større budget som dels inkludere et opstartsbudget og et driftsbudget. Planen skal også indenbære noget omkring markedsføring, webshop (hvilken type?), SEO, artikelskrivning (dels produktbeskrivelse, sider på webshoppen og artikler til SEO), kundeservice (hvilke typer af kundeservice ønsker I at tilbyde. Skal det være mail, telefon, chat eller kan de komme og afhente produkter hos her), åbningstider, leverinsformer, produktbilleder, billedredigering, logo, visitkort, kontakt til levarandøren osv.

Prøv at ligge et realistisk bud på hvor meget I kan sælge, og hvordan virksomhedens økonomi vil udvikle sig.

Hvilke kompetencer har i internt i "virksomheden"? og hvilke kompentencer skal I ud at tilkøbe jer? Hvilke jobs i virksomheden vil du have og hvilke vil din far have?

Der er mange overvejelser der skal gøres inden opstart.

Håber du kan bruge det til lidt inspiration.

Vh

Casper Harlev

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:05

Mads:
Nogle der kan hjælpe?

Mads, gå efter dit hjerte og din fornemmelse

ellers går det galt, hvis du ikke finder et produkt du brænder for, så lad vær

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:13

Nu har jeg meget gå på mod, og jeg følger mit hjerte! Nemlig ved at iværksætte, jeg kan ikke vente det er som om der sidder en lille klump i halsen på mig eller en ting i maven som bare venter på, at blive skudt ud af munden på mig nemlig ordet som jeg ville kunne kalde mig selv: Iværksætter! Føler mig ikke som det, og jeg er det i princippet heller ikke! Jeg havde fundet en rimlig fed ide, men jeg kan se nogle allerede har god succes med det og markedsføre det ved at sige det er håndlavet, når det er noget jeg kan se kommer fra kina ihvertfald meget lignende i følge de priser jeg har fået og billeder. Men det er også ligemegetq! Hvis jeg skal ind på det marked kræver det en webshop, hvor der var chat og telefon og email! Men kan ikke se behøvet for det produkt her! Det er enkelt og koster ikke mere end 2 dollar for hvert smykke, og man kan nok snildt lave et godt tilbud! Jeg ved godt alt det med der er en del at planlægge, men ja..

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 22:16

Hej Mads

Jeg synes det er en rigtig god idé. Selvom du måske ikke ligefrem er nytænkning, er du inde på noget af det rigtige.

Det er også den rigtige vej med brand - koncept, men det er et langt langt laaaaangt sejt træk som tager flere år.

Imidlertid tror jeg du tager et led for meget ind. Du vil gerne have en distributør, så du tænker stort med det samme. Glem det. Du kommer selv til at opbygge agenturet.

Du skal tænke helt konkret på feks et enkelt eller 2 produkter i første omgang og få opbygget et agentur.

Selvfølgelig er din alder en hindring og jeg har ikke set dine mails, men ud fra det du skriver her på amino virker du ikke som en "14 årig" :-)

Du skal være helt klar på hvilket produkt du vil forhandle og gå ud og sælge det. Og lad være med at gå efter de største kæder først. De er lidt langsomme i beslutningsprocessen. Prøv med dit nær område først, de forretninger som du selv færdes i

Til gengæld kan din alder være en stor fordel, hvis du fokuserer på produkter som f.eks. 12 - 18 årige vil købe.

Og så skal du have lavet et firma i din fars navn - en hjemmeside - og så skal du selv ud i marken og sælge produkterne, for det kan ikke nytte noget hvis du ikke som minimum har disse basis ting i orden, ellers bliver du aldrig troværdig.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:31

Tak for dit indlæg!
Det var dejligt og læse :)!

Jo har en lille ide, men det giver mig noget konkurrence - men det er jo også dejligt ;)!
Jeg har kontakt med en fra kina som laver disse ting her, og det vil jeg gerne prøve mig af med regner jeg med! Det er ikke mange jeg vil bestille, men omkring 100 pr. varer eller sådan :) Det er billigt dernede! Også vil jeg prøve og sælge det igennem facebook først, nogle som ahr en ide om hvordan man gør det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)