Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC, hvad skal jeg vælge?

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolay:

Hej

Lige for at skære ind til benet.
Den hardware som en Mac og en PC er lavet af i dag er fuldstændig det samme.
Ram, Harddisk og CPU er fuldstændig det samme.
Bundkort og grafikkort er  i store træk det samme, med ganske få modifikationer.

Gunden til at nogle computer kan være ustabile, er fordi at man har skruet noget skrammel sammen eller også fordi at der er noget hardware har en fejl.
Jeg har lige været med til at skifte grafikkort og bundkort i en Mac, så der er ingen forskel på om det går i stykker eller ej.

Hvis du sammenligner en Macbook eller en god mærkevare Laptop, så kører de lige godt, har ingen eller sammen antal fejl i sidste ende.

Grunden til at Mac bliver opfattet som værende mere stabil er fordi den gennemsnitlige Macbruger ikke piller, hvorimod at der er betydeligt flere PC brugere der piller, fordi det er noget nemmere at pille på en PC.
Men piller du ikke på din PC og er den opsat fornuftigt, ja så er den lige så stabil som en Mac.
En Mac bliver også ustabil hvis du piller, tro mig, jeg oplever det løbende at dem som jeg deler kontor med har problemer med deres Mac, fordi de piller.

MacOS bliver også angret af virus og trojanere, i øjeblikket arbejder Apple på at finde en måde til at få fjernet den nyeste trojaner som plager dem. på den lange bane er der ingen forskel.
MacOS er og bliver lige så usikkert som Windows.
Den eneste forskel er hvordan Microsoft og Apple håndtere det, den ene er mere åben om det og den anden lukket om det.

Bootcamp, hvorfor det ?
Hvis du bruger programmer dagligt som skal kører på en windows, hvorfor så ikke kører en windows computer ?
Det svare lidt til at købe en Audi og så sætte indtrækket fra en Volvo ind i den, det gør man hellere ikke på den lange bane.
Hvis dit levebrød kræver Windows, kør windows, hvis dit levebrød kræver MacOS, ja så kør Mac.
Bootcamp er fint, det er slet ikke det, men hvis hele din arbejdsdag er baseret på det, så køb en windows, arbejd på den, og så tag en apple med til kundemøder og på cafeen hvor design og udseende er vigtigt.

Der er fordele og ulemper ved begge platforme, tag udgangspunkt i hvad dit reelle behov er.
Ikke hvad en annoce eller en smart sælger siger.

Så folkens drop det med at Mac bare så meget bedre, mere stabilt, bedre bygget, mere sikkert osv..i sidste ende er der ingen forskel når det gælder.
Det er dit værktøj i dagligdagen, og nogen kan li Makita bore/skruemaskiner, andre kan li Metabo.
Det er fuldstædig det samme her, ingen forskel.

Nicolay, hvordan vil du så forklare dig ud af at jeg aldrig har pillet ved computere, men alle mine tidligere computere med Windows styresystem både er blevet ekstremt langsomt og crashet allerede 1-2 uger efter anskaffelsen? Og sammeholdt med dette, hvorfor har jeg så nu haft en iMac i to år og en MacBook Pro i lidt over et halvt år som aldrig har crashet og som stadigvæk er stort set ligeså hurtige som da jeg købte dem? Det skal siges at jeg har haft computere til 7-8000 kroner med Windows installeret...

Og hvordan kan du forklarer mig at min gamle PowerMac 4G kørte uden problemer i 5 år uden ét eneste crash på trods af at den blev brugt til at producere musik med typisk 30-100 musikspor på samme tid? Mine forældre har nu fået 4G'eren efter jeg købte en iMac (dvs. for to år siden), og de har endnu ikke haft problemer med den. Altså, den har nu kørt 7 år uden at have crashet én eneste gang...

Uanset hvor meget du prædiker noget andet, så vil jeg fortsat anbefale Apple til gud og hver mand, medmindre jeg en dag erfarer at kvaliteten på et Apple-produkt ikke længere er sin værdi værd.

Tilmeldt 15. Jan 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Bruhn Odhiambo Stokholm:
Mac er helt klart de bedste valg, de den ikke man få virus

Altså mac laver nogle kvalitets pc'ere, men de er ret dyre. Men at sige de ikke kan få virus er helt hen i vejret, en ny virus har ramt 600.000 mac:

http://epn.dk/teknologi2/computer/sikkerhed/article2743796.ece

Jeg har selv en samsung series 9, 13 tommer. er ret tilfreds med den :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil klar anbefale Mac, de er hurtige og jeg er meget sjældent stødt ind i problemer.

Men hvis jeg var dig, så ville jeg ventet til de nye MacBook Pros kommer til juni/juli :)

http://buyersguide.macrumors.com/

Fra 8740 Brædstrup
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

AutoCAD fåes da til mac. Med hensyn til 3ds Max findes der programmer fuldt på højde og måske endda bedre, af den type til mac. 

Regnekraften på de nye iMacs fejler bestemt ikke noget.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Ørskov:
Personligt synes jeg selv at det er mærket, man betaler for, når man anskaffer sig Mac.

Er det noget du har erfaring med, eller er det bare noget du gætter på?

Kevin Ørskov:
Du vil kunne få langt bedre specs i en PC til en pris, hvor en Mac, til samme pris, har dårligere specs.

Problemet er at man ikke kan regne med specs, der er mange ting som har indflydelse som ikke står i specs.
Selvom der fandtes PC'er med langt bedre specs, var det alligevel en MacBook Pro som PCWorld kårede til den hurtigste laptop til Windows Vista i 2007. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:

Nicolay:

Hej

Lige for at skære ind til benet.
Den hardware som en Mac og en PC er lavet af i dag er fuldstændig det samme.
Ram, Harddisk og CPU er fuldstændig det samme.
Bundkort og grafikkort er  i store træk det samme, med ganske få modifikationer.

Gunden til at nogle computer kan være ustabile, er fordi at man har skruet noget skrammel sammen eller også fordi at der er noget hardware har en fejl.
Jeg har lige været med til at skifte grafikkort og bundkort i en Mac, så der er ingen forskel på om det går i stykker eller ej.

Hvis du sammenligner en Macbook eller en god mærkevare Laptop, så kører de lige godt, har ingen eller sammen antal fejl i sidste ende.

Grunden til at Mac bliver opfattet som værende mere stabil er fordi den gennemsnitlige Macbruger ikke piller, hvorimod at der er betydeligt flere PC brugere der piller, fordi det er noget nemmere at pille på en PC.
Men piller du ikke på din PC og er den opsat fornuftigt, ja så er den lige så stabil som en Mac.
En Mac bliver også ustabil hvis du piller, tro mig, jeg oplever det løbende at dem som jeg deler kontor med har problemer med deres Mac, fordi de piller.

MacOS bliver også angret af virus og trojanere, i øjeblikket arbejder Apple på at finde en måde til at få fjernet den nyeste trojaner som plager dem. på den lange bane er der ingen forskel.
MacOS er og bliver lige så usikkert som Windows.
Den eneste forskel er hvordan Microsoft og Apple håndtere det, den ene er mere åben om det og den anden lukket om det.

Bootcamp, hvorfor det ?
Hvis du bruger programmer dagligt som skal kører på en windows, hvorfor så ikke kører en windows computer ?
Det svare lidt til at købe en Audi og så sætte indtrækket fra en Volvo ind i den, det gør man hellere ikke på den lange bane.
Hvis dit levebrød kræver Windows, kør windows, hvis dit levebrød kræver MacOS, ja så kør Mac.
Bootcamp er fint, det er slet ikke det, men hvis hele din arbejdsdag er baseret på det, så køb en windows, arbejd på den, og så tag en apple med til kundemøder og på cafeen hvor design og udseende er vigtigt.

Der er fordele og ulemper ved begge platforme, tag udgangspunkt i hvad dit reelle behov er.
Ikke hvad en annoce eller en smart sælger siger.

Så folkens drop det med at Mac bare så meget bedre, mere stabilt, bedre bygget, mere sikkert osv..i sidste ende er der ingen forskel når det gælder.
Det er dit værktøj i dagligdagen, og nogen kan li Makita bore/skruemaskiner, andre kan li Metabo.
Det er fuldstædig det samme her, ingen forskel.

Nicolay, hvordan vil du så forklare dig ud af at jeg aldrig har pillet ved computere, men alle mine tidligere computere med Windows styresystem både er blevet ekstremt langsomt og crashet allerede 1-2 uger efter anskaffelsen? Og sammeholdt med dette, hvorfor har jeg så nu haft en iMac i to år og en MacBook Pro i lidt over et halvt år som aldrig har crashet og som stadigvæk er stort set ligeså hurtige som da jeg købte dem? Det skal siges at jeg har haft computere til 7-8000 kroner med Windows installeret...

Og hvordan kan du forklarer mig at min gamle PowerMac 4G kørte uden problemer i 5 år uden ét eneste crash på trods af at den blev brugt til at producere musik med typisk 30-100 musikspor på samme tid? Mine forældre har nu fået 4G'eren efter jeg købte en iMac (dvs. for to år siden), og de har endnu ikke haft problemer med den. Altså, den har nu kørt 7 år uden at have crashet én eneste gang...

Uanset hvor meget du prædiker noget andet, så vil jeg fortsat anbefale Apple til gud og hver mand, medmindre jeg en dag erfarer at kvaliteten på et Apple-produkt ikke længere er sin værdi værd.

jeg har kørt 4 år med en msi computer og første gange jeg taber en mac computer går den i stykker , jeg har nok tabt min msi computer flere 100 gange og har været ud i regnvejr de holder simpelthen til mere end de tynde computer de ser smarte ud mac computer men vis du bare sider lidt meget i tog og bruger den meget så holder de altså ikke .

en computer skal gerne være delvis vandtæt og kunne klare mig er på farten der er jo grund til mig har en bærbar det fordi man er på farten det bruges ikke kun lige side på cafeen se smart ud , men vis kun bruger den sådanne steder er nok ok valg , for du bruger den mod kunde besøg og den ser flot ud , men vis du sider toget og der sider mange er lonovo klart bedre og enkel modeller , jeg sider omkring 14 -16 timer om dagen og den virker stadigvæk endnu

det er simpelthen alle kan skrive deres erfaringer grundlag men det er mere en religion 

klart man skal mange gange op lidt i pris vis skal fungere ligeså godt det er ind maden og hvilken model der købes , derved spares måske ikke det samme som nogle tror vis du tager den helt billige model der skriver kan samme er der normalt også minusser ved denne model , meget meget tit følges pris og kvalitet også lidt samme

klart et bedre valg mac computer normalt vis du stedet tager model der kan det samme til 5000 kroner og mac koster 14.000 kroner , men vis du tager en anden model cirka samme pris , så er forskellen mindre

husk desuden en computer der koster 14.000 kroner dengang 7 år siden  og du køber en i dag til 14.000 kroner er der stor forskel på modeller da der er sket en stor udvikling siden gang computer de udvikler sig hele tiden

jeg kan hurtigt forklare derved det var en god dyr computer du købte dengang kort og enkelte

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Selvom der fandtes PC'er med langt bedre specs, var det alligevel en MacBook Pro som PCWorld kårede til den hurtigste laptop til Windows Vista i 2007. 

Nu var/er vista ikke noget jeg ville sammenligne noget med.
Og nu er PCworld ganske farvet nogle gange.
Jeg kan ikke huske hvornår de har nævnt noget negativt om Apple nogen side ;-).

Men specs gør det ikke alene, det hele skal passe sammen på den rigtige måde for man perfekt ydelse.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en macbook air i godt et halvt år og har været super glad for den!

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael, jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte.. Jeg tror egentligt ikke at jeg gider diskutere det, for selvom det måske er det samme indmad som er i, er der forskel på hvordan styresystemerne bruger de ressourcer computeren stiller til rådighed.

At du arbejder 14-16 timer om dagen på en Lonovo er jeg egentligt ligeglad med. Mine to Mac's står tændt 24 timer i døgnet og har sjældent brug for genstart.. Jeg køber ikke en computer for at tage hensyn til hvad der sker hvis jeg taber den, ligesom jeg heller ikke har købt min iPhone med hensyn til hvad der sker hvis den ryger på gulvet..

Jeg giver dig ret i at der er stor forskel på om man har købt en computer til 14.000 dengang i forhold til i dag (jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg gav for den dengang), men jeg ved egentligt ikke hvad det har med sagen omkring Windows/Mac at gøre?

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Falk Nielsen:

Nicolay, hvordan vil du så forklare dig ud af at jeg aldrig har pillet ved computere, men alle mine tidligere computere med Windows styresystem både er blevet ekstremt langsomt og crashet allerede 1-2 uger efter anskaffelsen? Og sammeholdt med dette, hvorfor har jeg så nu haft en iMac i to år og en MacBook Pro i lidt over et halvt år som aldrig har crashet og som stadigvæk er stort set ligeså hurtige som da jeg købte dem? Det skal siges at jeg har haft computere til 7-8000 kroner med Windows installeret...

Og hvordan kan du forklarer mig at min gamle PowerMac 4G kørte uden problemer i 5 år uden ét eneste crash på trods af at den blev brugt til at producere musik med typisk 30-100 musikspor på samme tid? Mine forældre har nu fået 4G'eren efter jeg købte en iMac (dvs. for to år siden), og de har endnu ikke haft problemer med den. Altså, den har nu kørt 7 år uden at have crashet én eneste gang...

Uanset hvor meget du prædiker noget andet, så vil jeg fortsat anbefale Apple til gud og hver mand, medmindre jeg en dag erfarer at kvaliteten på et Apple-produkt ikke længere er sin værdi værd.



Jeg skal ikke kunne sige hvorfor dine pcere er blevet langsomme eller crashet så hurtigt, jeg har ikke været i nærheden af dem. 
Det er ihvertfald ikke det er standarden eller normen, på ingen måde.
Så det argument holder på ingen måde.
En computer uanset om det er Windows eller MacOS, bliver ikke langsom af sig selv, der er altid en grund til den bliver langsom.
Typisk er det installeringere/afinstalleringer, fejl på filer/dårlige programmer der skyld i at det sker.

Jeg har kunder der kører på PCere som er 7-8 år stadig, heldigvis ganske få efterhånden, de kører også fint.
Men jeg deler kontor med folk som reinstallere deres Macs løbende på grund at problemer eller fordi de begynder at opfører sig mærkeligt.

Så verden er heldigvis ikke sort/hvid. Man er nød til at kigge på det store billede.

Det er tankevækkende at du anbefaler Apple til alle uanset hvad deres behov er, det svar til at du siger at en hammer det eneste rigtige værtøj, den er ganske god til at slå søm i, men når det kommer til skruer, så kommer den til kort, hvor en skruetrækker er bedre, men skruetrækkeren er til gengæld ikke ret god til at slå søm i med.

Umiddelbart virker dit indlæg som du er blevet trådt over tæerne, og søger efter argumenter for at retfærdiggøre dit valg, men du behøver ikke overbevise mig om dit valg, for det er det rigtige for dig, men det betyder at det ikke behøver være det for alle andre, og så slet ikke ud fra hvad du skriver som argumenter.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)