Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb til lager eller "administration"?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gode aminoer,

Jeg har et spørgsmål. 

Min virksomhed består primært i at sælge førstehjælpskurser. Dertil kommer, at folk skal have udleveret et førstehjælpsbevis, når de er færdige med kurset. Det betaler de ikke ekstra for.

Mit spørgsmål er nu. Når jeg køber de førstehjælpsbeviser, vil det så være mest korrekt at "putte dem på lager" og så afskrive dem som vareforbrug i takt med at jeg afholder kurserne, eller kan jeg "nøjes" med at købe dem ind som småanskaffelser under administration?
"Lagerløsningen" vil betyde, at der fremkommer en ekstra linie på fakturaen med værdi 0, så jeg kan få afskrevet beviserne korrekt. Det betyder reelt set ikke noget, andet end lidt forvirring ved mine kunder i starten. 

Håber I kan hjælpe

På forhånd tak.

Mvh
Morten 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:42

Hej Morten,

Morten Madsen:

Når jeg køber de førstehjælpsbeviser, vil det så være mest korrekt at "putte dem på lager" og så afskrive dem som vareforbrug i takt med at jeg afholder kurserne, eller kan jeg "nøjes" med at købe dem ind som småanskaffelser under administration?

Hvis disse førstehjælpsbeviser repræsenterer en større værdi for din virksomhed, så kan du godt vælge at lagerføre dem, men ellers skal du bare bogføre dem, som hvis det havde været alm. printerpapir.

Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 20:48

Tak for svaret

Martin E. Jensen:
Hvis disse førstehjælpsbeviser repræsenterer en større værdi for din virksomhed
Da værdien er ca. 5 kr. pr. stk, så vælger jeg blot at bogføre som alm. printerpapir :)

Mvh
Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)