Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af advokatrådgivning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har netop startet et advokatfirma, hvor mit primære mål er at forsøge at få kunderne til at få øjnene op for vigtigheden af at forebygge problemer. Jeg ved hvor problemerne typisk opstår, og jeg kan derfor forudse hvor de opstår, og minimere kundens risiko for at få et problem.

Jeg fokuserer meget på, at der skal være sammenhæng mellem valget af den juridiske løsning OG hvilke ønsker og behov virksomheden reelt har - det er vigtigt, at jeg får indsigt i virksomhedens grundlæggende idegrundlag og drift, så jeg har forståelse for, hvilke forretningsmæssige/juridiske løsninger, der er mest optimale for kunden. 

Jeg synes det er vigtigt at rådgive i et letforståeligt sprog, så kunden også får bedre indsigt i de juridiske muligheder og derfor bedre kan træffe et evt. valg mellem flere mulighederne. MEN HVORDAN MARKEDSFØRER MAN DENNE FORM FOR RÅDGIVNING F.EKS. OVER FOR IVÆRKSÆTTERE ELLER ANDRE VIRKSOMHEDSEJERE???

Jeg kalder heller ikke mine kunder for klienter, fordi jeg synes "klienter" lyder næsten som patienter eller lignende. Jeg kender mit håndværk som advokat og ved hvilke regler m.v. jeg skal bruge så kunden behøves ikke, at vide om kundens opgave eller problem ligger indenfor et eller andet juridisk speciale som f.eks. transportretten eller immaterielretten. Fordi hvor mange kunder ved helt nøjagtigt, hvad det vil sige, at en advokat har en stor kompetence indenfor immaterielretten - kunden er jo ikke jurist.

Her er et illustrerende eksempel fra virkelighedens verden:

Tømreren har en udstående regning på kr. 200.000 fordi kunden ikke vil betale for den større renovering pga. nogle mindre fejl f.eks. uoverensstemmelser om hvilken slags træ eller andre produkter, der skulle være anvendt til renovering. Med en gennemarbejdet og letforståelig aftale om bl.a. materialevalg, færdiggørelsestidspunkt, ratebetaling og evt. bankgaranti kunne tømreren have undgået denne situation - og kunden ville have været tryg fordi kunden er sikker på både materialevalg og færdiggørelsestidspunkt.

Håber at høre fra jer!

På forhånd tusind tak for jeres hjælp.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 18:33
Hej Help-info

Du er jo allerede igang med at markedsføre din virksomhed overfor iværksættere ved at deltage her på Amino.

Ved at deltage i debatterne og synliggøre dine kompetencer, er der ingen tvivl om, at du nok skal blive en vellidt rådgiver at have med på sidelinjen.

Det er da heller ikke utænkeligt, at vi gerne vil have dig indover vores projekt, når tid er.

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 19:12
Hej Martin

Tak for dit råd!

For mig er det at være selvstændig en livsstil - og for et års tid siden ledte jeg faktisk efter et spændende forum for iværksættere på nettet uden held, så jeg blev positivt overrasket da jeg pludselig ved et tilfælde ved en google-søgning fandt Amino.

Herligt at være sin egen chef

Hilsen

Kamilla

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 07:02
Hej Help-info

Nu er jeg jo ikke advokat, men det lyder som om du har fundet det unikke ved din "virksomhed" og det er første og et af de vigtigste skridt på vejen.

Det skal du helt klart spille på og bruge når du markedsfører din service over for kunderne. Der kan sikkert gøres en del PR for dit koncept i forskellige fagblade ved at du får skrevet nogle pressemeddelelser og får kontaktet journalisterne på de enkelte fagblade. At du netop er forebyggende er nyt i mine øjne og kunne derfor være interessant hvis du får vinklet det rigtigt.

Rent markedsføringsmæssigt er det nok også nogle af de bedre steder at markedsføre sig med annoncer, i stedet for aviser og ugeblade. Det rammer en for bred målgruppe og du spilder derved dine penge.

Ellers kan du jo også sende reve ud til f.eks håndværker viksomheder eller andre som du ved kunnne have gavn af din service.

Der kan i det hele taget gøres meget og det kan du være glad for. Jeg ser mange muligheder i dit koncept.

Med venlig hilsen

Jean-Michel Clemmensen

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 07:36
Hej Jean-Michel

Tak for dit råd :-) Kender du et sted, hvor jeg kan se, hvilke fagblade der findes?

Jeg holder snart reception, hvor jeg har fået foreslået, at jeg skal sende en personlig invitation ud til ejendomsmæglere, banker og revisorer, hvor jeg kort fortæller om mig selv er det en god ide? Jeg valgt at starte mit firma, netop der hvor jeg allerhelst vil bo - og det er ca. 100 km væk fra, hvor jeg tidligere arbejdede som advokat i 4 år.

En af mine gamle kunder er nu blevet min gode ven - og han holder mig heldigvis fast i at jeg ikke skal falde for fristelsen til at tjene nogle let tjente penge ved f.eks. at tilbyde en bolighandel for 5000 + moms eller lignende - man må være principfast, hvis man ønsker at skabe en speciel profil. De fleste ved jo godt, at advokat kan hjælpe med en hushandel, retssag eller dødsbo. Har forsøgt med annonce - men fornemmer ikke, at det er den form for markedsføring, der virkelig rykker. Har nu to interview-artikler på vej i de lokale dagblade.

Hilsen

Kamilla

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 08:58
Hej Kamilla

Danskfagpresse.dk er et udemærket sted at starte, eller også kan du prøve at lave nogle Google søgninger på "fagblade".

Hvis ejendomsmæglere, banker og revisorer er din målgruppe eller du på nogen anden måde kan bruge dem til samarbejde, er det en udemærket idé at invitere dem. Hvis ikke, så glem dem. Ellers mener jeg du skal sende breve ud til potentielle kunder hvor du inviterer dem til reception og til at få en lille snak med dig om hvad du netop kan tilbyde dem. Samtidig skal du i brevet præsentere dig og fortælle om hvad det er du tilbyder " som er så specielt i forhold til andre" og "hvorfor netop de har brug for dig".

Jeg har tidlige diskuteret med diverse rådgivere om hvad man kan tillade sig når man starter op som konkurrent til det firma man arbejdede for før, men når du bor så langt væk fra din tidligere arbejdsplads er der intet problem dér.

Jeg er også enig i at du skal sætte den pris du skal ende med at tage fra starten af. Derefter kan du altid udarbejde tilbud hvis du ønsker det.

Omkring annoncer, hvor har du så annonceret? Det er vigtigt at de er målrettede til dine potentielle kunder og der hvor de er.

Det lyder super at du har to artikler på vej til de lokale dagblade. Du skal herefter forsøge at holde dig for øje at du  f.eks skal i et af dagbladene mindst engang hver 2-3 måned eller lignende, så du opbygger et kendskab til dig, og så folk har dig frisk i erindringen hvis de får brug for en service som din.

Spørg igen hvis der er mere du vil vide.

Du er også velkommen til at skrive en mail til mig istedet.

Med venlig hilsen

Jean-Michel

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:26
Hej Kamilla.

Dit arbejdsområde kan vel sammenlignes med salg af tyverialarmer og forsikringer - salget foregår på nogle forventninger og formodninger - om det virker, opdager man først, når det er gået galt.
Jeg tror at du har fat i noget af det rigtige, men det bliver også svært. Opstil en ønskeliste til 10 virksomheder af en vis størrelse, som du gerne vil arbejde for og rådgive disse omkring juridiske forhold. Mange virksomheder har ikke en fast tilknyttet advokat eller lignende, spænder man bredt videnmæssigt, er dette jo kun en fordel.
Jeg tror at du vil kunne blive brugt i mange forskellige sammenhænge, når et samarbejde først er etableret.
Sørg for at blive en kendt ansigt i Aalborg og gå en tur på biblioteket i læsesalen, her finder du meget brugbart information omkring kunde emner, fagblade, tidsskrifter m.m., som jo kunne blive dine kunder.
Du har valgt et utraditionelt arbejdsområde, så tror jeg også at du skal tænke utraditionelt, når vi taler markedsføring og PR. En flot og anderledes opsat informationsfolder, hvor du sælger varen ville nok gøre sig - check tråden PR, så vil du få et indtryk af folk, der arbejder med disse ting m.m.
Vær varsom med personlige informationer til en reception, du kan alligvel ikke nå at tale med alle dem som forhåbentlig kommer og folk må helst ikke føle sig forbigået, grundet travlhed og mange mennesker.
Sluttelig lige en lille ide, som du måske kan tage op. Online advokat assistance omkring alverdens juridiske spørgsmål, tror jeg ville være et hit, hvis det ikke i forvejen findes. Prøv blot at checke her på Amino, hvor mange juridiske spørgsmål, som hver neste dag kommer op, nogle bliver belyst andre ikke.
Ønsker dig alt mulig held og lykke og god vind
Bedste hilsner og god Pinse.

Peter
Danmarkshop.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)