Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om salg af sko?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Hvor stor er fortjenesten på modesko? I runde tal:-)

Det er hovedsageligt sko til unge, dvs. sneakers, converse etc.

Disse sko er mærkesko, og priserne vil ca. ligge mellem 400-1400 pr. par.

Har I nogle erfaringer?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:06

Hej Nikolaj

Vi sælger børnesko og her er en mark-up på 2,5. Dvs. et par sko du giver 100 kr. for eks. moms - sælges for 250 kr. inkl. moms. Husk at du som regel ikke får helt udsolgt inden sæsonen er slut - og så er de ikke meget værd under udsalgstider :·)

Det har overrasket mig meget at det faktisk er nemt at sælge sko online – og ikke mange kommer retur eller skal byttes til andre størrelser. Jeg vil mene at det er ret afgørende at mærkerne er kendte - det gør det nemmere for kunden at de kender dem i forvejen (kvalitet, pasform osv.).

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:30
Hej Helle,

Mange tak for dit svar!

Er det svært at få fat i mere eller mindre kendte skomærker? Hvordan kommer jeg i kontakt med leverandører?

Findes der nogle leverandører af mærkesko der tilbyder dropshipping?

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:35
Hvis fortjenesten er så stor på sko, hvor koster de så det alle steder? Er det firmaet bag, der sætter en minimumspris?
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 14:12
Alle mærker leverer med en vejl. udsalgspris.

Og hvis du ikke følger den får du højst sandsynligt ikke lov til at forhandle dem.

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:21

Hej Nikolaj

Det er hårdt arbejde at få de kendte mærker for at sælge dem på nettet. Det kræver at de stoler på dig og at du vil markedsføre deres produkter på en god måde.
Hvis man sælger dyre mærkevarer på nettet og i al almindelig er det normalt at man sælger til vejl. udsalgspris. I følge loven kan du selv bestemme... men se Annes svar...

Som jeg skrev tidligere skal du se på at den gode avance kun er der i nogle måneder - herefter må du sælge skoene til eksempelvis halv pris - så hvis du beregner avancen over eks. et år bliver den jo noget lavere. Derudover er der altid nogle sko du aldrig får solgt - sådan er det bare... de trækker også avancen ned. Så summa summarum er det såmænd ikke sikkert at tøj og sko er bedre end så meget andet i sidste ende.

En anden ting når man sælger sæsonvarer som tøj og sko er, at du hele tiden skal fotografere og lægge nye varer ind i shoppen. Så her skal også medregnes et ret så stort timeforbrug... jeg er selv blevet ret meget overrasket over hvor stort et arbejde det egentlig er hver gang en ny sæson starter.

Jeg kender ikke til noget specielt sted hvor du finder leverandører - men der er vist skomesse forskellige steder indimellem - det må du kunne søge efter på nettet.

Mange hilsener Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 01:26
Hej

Skal det være modesko?

Kunne der ikke være en ide i at kontakte nogle producenter af sko fx på alibaba.com Så kan du tilbyde en høj kvalitet til gode priser. Det er noget jeg selv er ved at undersøge til min kones web shop - og jeg er ved at bestille vareprøver hjem på lædersko i div. designs. Eneste minus er størrelsen på producenternes minimumsordre.

Med venlig hilsen

Morten

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)