Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til min gamle morfar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Min morfar kan godt lide sådan noget her: http://www.youtube.com/watch?v=WUXfcXqQQ2c&feature=related 

Jeg vil jo godt lave en lille cd til ham, hvor hans bedste numre er på. Han fylder snart 80 år. Vil gerne gøre ham glad. Men hvis jeg laver en cd med hans yndlingsnumre, som kun han kan høre, så bliver det jo nok opdaget alligevel. Skal jeg så skrive til f.eks. tv2 eller dr1 om jeg må bruge de numre, selvom de ikke kommer udenfor min morfars hjem.

Ja, er meget i tvivl om de copyright regler. Hvis han kun hører dem, er det vel stadigvæk ulovligt hvis jeg downloader dem og editere dem. Hvad gør man så? Sende en masse email til ophavsmændende?

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:43

Thomas :

Jeg vil jo godt lave en lille cd til ham, hvor hans bedste numre er på. Han fylder snart 80 år. Vil gerne gøre ham glad. Men hvis jeg laver en cd med hans yndlingsnumre, som kun han kan høre, så bliver det jo nok opdaget alligevel. Skal jeg så skrive til f.eks. tv2 eller dr1 om jeg må bruge de numre, selvom de ikke kommer udenfor min morfars hjem.

Ja, er meget i tvivl om de copyright regler. Hvis han kun hører dem, er det vel stadigvæk ulovligt hvis jeg downloader dem og editere dem. Hvad gør man så? Sende en masse email til ophavsmændende?

Hej Thomas,

Først og fremmest må jeg komplimentere din morfars musiksmag. "Op på fars hat" er et fremragende nummer.

Jeg går ud fra at hvis du vil være helt sikker på at du ikke træder nogen over tæerne, så kan du vel jagte de numre du ønsker at give ham, på eksempelvis Itunes.

Her er Walter og Carlo:

http://itunes.apple.com/dk/artist/carlo-and-the-carlo-sisters/id300871103

Jeg ved ikke helt hvorfor det hedder "Carlo and the Carlo sisters"?

Nå men så kan du oprette en konto til ham, give ham de forskellige numre som gave og så brænde dem ud på en cd til ham.

Så kan jeg ikke rigtig se at nogen skulle kunne komme efter dig i hvert fald.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:17

Hej Thomas.

Jeg går lige i arkivet og ser om jeg kan være så heldig at jeg stadig har Walther og Carlo cd'en liggende fra dengang vi i folkeskolen gav den gas med diskotek og Walther og Carlo. Hvis jeg har den skal jeg nok sende den til dig. Men så hører du lige fra mig.

Skal lige have gravet dem gamle cd'er frem, men du har nok et svar senere i dag. Og ellers kan man vist købe den billigt i Stereo Studio.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)