Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Root af min Android - ved at gå amok.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Alt er federe nu med undtagelse af en enkelt ting, som er manglen på dansk ordbog, men her kunne jeg jo bare have valgt en anden rom. Derudover er tastatur-funktionen ændret, men det er en vanesag som jeg hurtigt lærer at leve med.

Den kendte funktionalitet har fået en brush up og det er et frisk pust med noget nyt. Telefonen kører mærkbart hurtigere og der er tilføjet nyt features og småting som man glæder sig over. Eksempelvis kan jeg se en 'præcis' procent for opladning. Andre detaljer er, at jeg ved åbning af telefonen kan gå direkte til SMS'er og at der er lidt godt for øjet idet standby-funktionen slukker skærmen som et gammelt tv hvor billedet pakkes sammen med en vandret linje.

Jeg har to googlekonti og en enkelt Office 365 kørende :-)

Hvordan tager du skærmprint?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når man rooter telefonen, bliver den så automatisk resat også? For jeg er egentlig ikke interesseret i at skifte ROM, men vil bare gerne roote den fordi jeg kan se at nogle backupprogrammer f.eks. kræver det, og det kunne da være vældig rart at kunne tage en backup af sin opsætning - men uden at kunne tage den backup gider jeg jo ikke resette den (det har jeg næsten lige gjort, og det tager jo en halv dag at få alt på plads igen).

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anja

Du fjerner kun beskyttelsen fra smartphonen ved at roote, men i sig selv ændrer det intet. Du kan så tage hele din backup, men når du først har gjort dét, så kan du jo lige så godt afprøve de andre rom'er og genskabe din telefon bagefter :-)

Hvis alt virker, så vil jeg tro det hele kan gøres på en time. Hvis man har lidt erfaring og telefonen er rootet, så er det nok ½ time - hurtigere hvis man sætter det i system.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:25

Fedt - tak for svaret, Jesper. Og ja, jeg ville helt klart også være mere fristet til at prøve andre ROM'er (skål) hvis jeg havde en nem backup at gendanne.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:01

Jesper:
Hvordan tager du skærmprint?

På min rom ligger skærmprint funktionen i on/off knappen.
Jeg holder knappen inde i op til 5 sekunder, hvorefter en menu kommer frem.

Der kan jeg vælge mellem de almindelige sluk, reboot, Profile (skift profil), Flytilstand (Sluk alle radioer i telefonen) og Screenshot.

Når jeg så tager skærmprintet på mobilen, har jeg en række muligheder:

• Sende det i Dropbox, som jo synkroniserer med PC, iPad m.m.
  • Sende via bluetooth til anden bluetooth enhed
  • Gemme det på telefonens SD-kort
  • Poste det på Facebook, Twitter eller andre sociale platforme
  • Uploade det via FTP
  • Vedhæfte det i mail
  • Sende det til Picasa
  • Sende det med MMS
eller benytte det i en af de mange apps, der er installeret på telefonen, herunder Tweetdeck, Gmail URL Shortener osv osv. 
Den funktionalitet, som  i øvrigt også er tilføjet det indbyggede kamera, er noget af et feature-boost for telefonen.
Og så er der alle de andre funktioner, som man finder.
Den lidt nørdede - men ret seje - feature med at slukke skærmen som en gammel tv-skærm er også i denne ROM.
Jeg tager også total-backup af rom og data via ROM Manager, inden jeg leger med en ny ROM. For hvis den ikke fungerer, kan jeg på få minutter være tilbage til den velfungerende ROM. Lige nu er det en Android 4.04 ICS.
Men med alle de apps, jeg lægger på, har jeg naturligvis valgt at beskytte telefonen med antivirus.
Den opdaterer helt automatisk og skanner alle hentede apps, inden de bliver installeret på telefonen.
Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:16

Jesper:
Alt er federe nu med undtagelse af en enkelt ting, som er manglen på dansk ordbog, men her kunne jeg jo bare have valgt en anden rom.

Hej Jesper,

Jeg vil lige følge op på denne.

Jeg havde ikke tidligere testet en MIUI android rom.
Men det måtte jeg da prøve. Den kører rigtigt godt og meget glidende.

Det manglende danske tastatur og ordbog er hurtigt løst:

Dansk ordbog til android

Skandinavisk tastatur til android

At selve android systemets pt meddelelser er engelske, kan jeg godt leve med - indtil vi finder en dansk patch til det også. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)