Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket/hvilke søgeord benyttes mest for en eButik?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg  kan se, bare ved at skrive de rigtigt mange forskellige ord, der kan dække ovenstående, at Google har vidt forskellige antal sider, der linker til de forskellige, men det siger jo ikke noget om, hvad brugeren skriver, når hun/han vil finde en shop på nettet:

Det ville være dejligt, om der på dansk var ÈT ord, som alle web-shop ejere brugte!

Lige nu bruges alle mulige kombinationer af ord med butik og shop sammen med ord med net, internet, e, web, online handel osv. - endda med og uden bindestreg, og jeg kan jo ikke bruge dem alle som søgeord, når jeg vil findes.

Så hvilket/hvilke ord skal man satse på?

Jeg har omvendt også selv problemet, hvis jeg f.eks. vil købe noget specielt på nettet, så skriver jeg navnet på den specielle ting + shop, eButik osv., for hvis jeg er gået på nettet for at købe noget specielt, ønsker jeg ikke at se alle de sider, hvor der bare skrives noget om den specielle ting.

Hvad gør I andre der?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:45
Jo flere søgeresultater du finder på google, jo flere skal du kæmpe imod (måske). Du kan vælge at satse på det ord som de fleste søger på, men her vil konkurrancen nok være den største (men langt fra nødvendigvis) Opsæt en adwordskampagne, så kan du hurtig finde ud af det, så kan du jo liste resultaterne herinde :). Du kan også bruge overture´s søgeordsfinder.

Nu ser jeg du har sat dig på eButik, mon der er mange der søger på det.

Jimmy

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Skrevet kl. 13:33

Nu ser jeg du har sat dig på eButik, mon der er mange der søger på det.

Jimmy

Har faktisk lige for første gang prøvet at søge alene på det ord (plejer noget med fisk +et ord for internethandel), og er da faktisk forbavset over en 3. plads. Jeg plejer at bruge noget med fisk + et eller andet ord for netbutik, og det er vel også det, jeg skal regne med, mine mulige kunder gør?

Ordet eButik blev valgt i sin tid fordi, jeg syntes, det er det pæneste ord, når man som os også har en fysisk butik.

Men det er jo absolut ikke det samme som, det er et godt ord at bruge, så det er også derfor jeg spørger nu, hvilket/hvilke ord, jeg måske skal bruge i stedet for, og håber, der er nogle, der vil dele af deres erfaringer her, uden at jeg skal ud at bruge lige en annoncekampagne på lige det.

eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:37
Skal jeg finde eks. en fiskehandler på nettet søger jeg på: fisk online, eller fiskehandler(e) online.

Vil jeg købe en bestemt ting (gulvtæpper) så søger jeg på gulvtæpper online.

Jeg håber det kan hjælpe lidt :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Skrevet kl. 14:35

Tak Dimitri - og også lidt øv, for det ord har jeg slet ikke satset på - og bruger det slet ikke selv, men jeg kan godt se, at lige det ord f.eks. har 3-4 gange så mange links på Google som f.eks. webshop, som eller har mange.

Så det er da godt, jeg kan spørge her og blive klogere.

Er der andre, der har et bud på, hvad "køberne" bruger, vil jeg selvfølgelig gerne høre det?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:30
skal jeg købe en bestemt ting online (ville aldrig købe fisk)
ville jeg først skrive gulvtæppe (hvis det er det jeg vil have)
kigge på hvem der ligger på de første sider i google.

herefter vil jeg indsnævre ved at skrive gulvtæppe køb eller gulvtæppe shop.

finder jeg ikke den rigtige pris eller design, laver jeg en ny søgning med andre ord.

iøvrigt køber jeg mange ting på nettet af forretninger som ikke har en decideret shop.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:03

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Skrevet kl. 19:05
Dato: 24-05-2007 18:02:48 Forfatter: Dimitri Hardorff Skagen Food klarer det nu ellers meget godt :)

Ja, det er rigtigt - og kunderne hos Skagenfood har endda i denne uge og sidste uge kunnet bestille en delikatessekasse, som vi har lavet specielt til Skagenfood og deres kunder (med fiskespecialiteter her fra Thy) .

Skagenfood er rigtig gode til abonnementskasser, og det vi så gør i vores "onlinehandel" er at levere specialordrerne, eller rettere sagt det brede udbud. 

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Skrevet kl. 19:10
Men, vi kommer på vildspor fra tråden nu

Nu har jeg med tak modtaget nogle bud med online, køb og shop

Egentlig 3 noget forskellige ord, så jeg vil meget gerne høre, hvordan andre søger efter online butikker?

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:29
Hejsa.

Det undrede mig da jeg begyndte, at læse - alt det du skriver om ordene eshop, ebutik osv. for jeg ville ALDRIG skrive sådan. Jeg ved ikke hvorfor. Hvis jeg fx skal finde en.............cellobue, ville jeg bare skrive: cellobue eller måske: cellobue køb eller cellobue pris

Jeg har aldrig tænkt på at bruge ordene eshop, online handel, ebutik, webshop, online shop osv. osv.

Håber du kan bruge mine tanker til noget.

Mvh Tanja MiraDesign - hvis du vil have smykker ingen andre har
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)