Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i Photoshop...

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I de 7 år jeg har arbejdet i Photoshop har jeg aldrig oplevet at farverne er blevet ændret, med mindre der er brugt en forkert farveskala eller indstilling Wink

Alternativt prøv at upload psd'en så vi kan dobbeltjekke.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:33

Mine indstillinger er følgende:

Tror ikke jeg kan uploade PSD-filer her. Men farvemæssigt er den som den webudgave, jeg lavede i Lightroom, altså det førate billede.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:39

Hvad står der under Image -> Mode?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 11:44

RGB-color

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøvede du :

Med sRGB:

Uden:

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 20:57

Jeg sidder med en ældre version af Photoshop og har ikke de feldter du viser, desværre. :(

Har faktisk siddet hele eftermiddagen og ekspermenteret, både i Photoshop, ImageReady og Lightroom, men har ikke fundet en løsning. Havde håbet at jeg så kunne finde en metode via de andre programmer til at få løst mit problem, men nej. Målet var at lave webbilleder i en større størelse end Lightroom er programeret til. Altså bevarer farverne, når nu min Photoshop ikke gør det.
Jeg tror mit Photoshop-program har en fejl eller også er det en ting der er blevet rettet op på, ved nyere udgaver.

Kan se, at der også er farveforskel på dine billeder, selv om det er i mindre grad.

Kim jeg er imponeret over, at du har gidet lave et eksempel. Tak for det og hjælpen. Kaster lige nogle stjerne efter dig. ;-)

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 14:51

Hej

Jeg ved det er et gammelt indlæg, men for eventuelt interesserede, forsøger jeg her at kaste lidt lys over problematikken.

Forskellen på de to billeder du viser, ligger i farveprofilen.
Det øverste billede har en farveprofil vedlagt (sRGB) men det andet er helt uden profil.

I mange tilfælde vil det ikke betyde det store, men når billedet er uden profil, er man helt og aldeles afhængig af browserens tolkning af farvekoderne.

Løsningen er ligetil: Sæt et flueben i "ICC Profile" / "Embed Color Profile" når du laver "Save for web..."

Derved bliver profilen vedhæftet billedet og din browser kan se hvordan farverne skal tolkes.

Jeg har lagt tre forskellige versioner af dit foto her.

Prøv at se resultatet i forskellige browsere!

Vh Brian

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 15:03

Freebooter:

Hej

Jeg ved det er et gammelt indlæg, men for eventuelt interesserede, forsøger jeg her at kaste lidt lys over problematikken.

Forskellen på de to billeder du viser, ligger i farveprofilen.
Det øverste billede har en farveprofil vedlagt (sRGB) men det andet er helt uden profil.

I mange tilfælde vil det ikke betyde det store, men når billedet er uden profil, er man helt og aldeles afhængig af browserens tolkning af farvekoderne.

Løsningen er ligetil: Sæt et flueben i "ICC Profile" / "Embed Color Profile" når du laver "Save for web..."

Derved bliver profilen vedhæftet billedet og din browser kan se hvordan farverne skal tolkes.

Jeg har lagt tre forskellige versioner af dit foto her.

Prøv at se resultatet i forskellige browsere!

Vh Brian

Problemet med dette er jo så at firefox smider color-profile ud af billedet :) Og det er der rigtig mange browsere der er begyndt på.

Grunden til du får dette problem, er som de andre siger, en mis-match mellem color profiles (internt i photoshop) - hvad din skærm osv bruger.

http://bjango.com/articles/photoshop/ - De fortæller der hvordan man indstiller photoshop til at virke, så den ikke ændre farver, uanset hvad skærm du køre på.

Det har ihvertfald optimeret arbejdet hvor jeg arbejder, da vi fik disse ting indstillet.

Generelt at smide color profile i et billed er ikke særlig godt, da programmer der optimere billeder, fjerner color profile.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 16:01

Freebooter:

Naar der slet ikke er nogle farve profil, plejer browseren da bare at vise rgb farverne direkte uden at konvertere dem. Jeg har i hvertfald aldrig set en browser konvertere farver paa et rgb billed uden farveprofil.

Problemet med at laegge en farve profil ind i et billed er at nogle browserer vil bruge den, mens andre ikke vil(Specielt et probleme for png).

Farve profiler i billeder giver ogsaa problemer hvis du har en farver i dit billed, som du oensker skal matche en farve paa websitet som er angivet med rgb i stylesheets, da farverne jo saa ikke vil vaere ens.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:03

Martin T:

Farve profiler i billeder giver ogsaa problemer hvis du har en farver i dit billed, som du oensker skal matche en farve paa websitet som er angivet med rgb i stylesheets, da farverne jo saa ikke vil vaere ens.

Præcis! - Det er en af de ting, linket jeg sendte ovenfor fixer.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)