Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav om dagsbøder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Fra  Kes-Event.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er pt. i gang med at få udviklet en hjemmeside med alt dertil høre. Dog er jeg stødt ind i et problem - udvikleren lover gang på gang nye datoer for hvornår hjemmesiden vil være klar til lancering.

Første gang var august 2011
Anden gang var januar 2012
Tredje gang var marts 2012
Fjerde gang er 10. april 2012

Inden tredje gang var udløbet har han opkrævet betaling for resten af hjemmesiden, som han vil have betaling for inden d. 10. april.
Dog er jeg ikke interesseret i at betale ham før den er færdig oplagt - mit spørgsmål går så på.
Hvis jeg betaler, kan jeg så stille krav om at han skal betale dagsbøder, hvis den ikke er færdig på den lovede dag?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en rigtig irriterende situation du er havnet i, men du kan kun give dagbøder, såfremt det er en aftale (evt. beskrevet i en kontrakt) parterne imellem, at den mulighed foreligger.

Jeg kan kun anbefale dig at tilbageholde din betaling, da du jo ikke kan forvente, at den sidste levering er på trapperne. Og hvorfor skulle du tilbyde yderligere betaling forud, når han gør det modsatte (leverer senere end aftalt).

Jeg har selv været ude for en lignende situation, og mistede knapt 25.000 kr., og fik intet software leveret.

Det foregik efter fuldstændigt samme forløb, som du beskriver. Vi havde lavet en kontrakt, men desværre var der ingen sanktioner i kontrakten, hvis leverandøren skulle ende med ikke at levere varen.

Det endte med, at han krævede fuld betaling, før han kunne levere 1. delleverance, selvom det var aftalt, at der skulle betales i 3 omgange, og leveres i 3 omgange.

Jeg betalte upfront ved aftalens indgåelse, men da 1. dellevering aldrig kom, så måtte jeg tilbageholde resten af pengene (2. og 3. betaling).

Desværre endte det jo så med, at jeg intet fik leveret, og dermed havde mistet mine penge. Jeg overvejede at køre en sag, men gad simpelthen ikke at bruge tid, kræfter og flere penge på at køre sagen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)