Hej, Jeg er pt. i gang med at få udviklet en hjemmeside med alt dertil høre. Dog er jeg stødt ind i et problem - udvikleren lover gang på gang nye datoer for hvornår hjemmesiden vil være klar til lancering. Første gang var august 2011 Inden tredje gang var udløbet har han opkrævet betaling for resten af hjemmesiden, som han vil have betaling for inden d. 10. april. |
Det er en rigtig irriterende situation du er havnet i, men du kan kun give dagbøder, såfremt det er en aftale (evt. beskrevet i en kontrakt) parterne imellem, at den mulighed foreligger.
Jeg kan kun anbefale dig at tilbageholde din betaling, da du jo ikke kan forvente, at den sidste levering er på trapperne. Og hvorfor skulle du tilbyde yderligere betaling forud, når han gør det modsatte (leverer senere end aftalt).
Jeg har selv været ude for en lignende situation, og mistede knapt 25.000 kr., og fik intet software leveret.
Det foregik efter fuldstændigt samme forløb, som du beskriver. Vi havde lavet en kontrakt, men desværre var der ingen sanktioner i kontrakten, hvis leverandøren skulle ende med ikke at levere varen.
Det endte med, at han krævede fuld betaling, før han kunne levere 1. delleverance, selvom det var aftalt, at der skulle betales i 3 omgange, og leveres i 3 omgange.
Jeg betalte upfront ved aftalens indgåelse, men da 1. dellevering aldrig kom, så måtte jeg tilbageholde resten af pengene (2. og 3. betaling).
Desværre endte det jo så med, at jeg intet fik leveret, og dermed havde mistet mine penge. Jeg overvejede at køre en sag, men gad simpelthen ikke at bruge tid, kræfter og flere penge på at køre sagen.