Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flybillet aflyst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har bestilt en billet til Beograd i forbindelse med at jeg skal derned til møde med en partner den 11 april.

Jeg for en mail idag kl 15.00 ca fra Nemrejse.dk hvor de skriver at min flybillet er ændret/ aflyst!

Jeg kan vælge at få pengene igen eller rejse den 12 april! Nu er det sådan at jeg SKAL til det møde!!

Et endnu større problem er at jeg ikke kan komme i kontakt med nemrejse.dk da de sikkert har lukket i påsken! Og jeg først kan ringe til dem igen tirsdag dagen før den planlagte rejse! De åbner 10-14 for telefoner!!

Hvad gør jeg ? Er dette lovligt ? Eller hvad ?

Det er pisse fustrerende!!

Til orientering er det Jat der er fly selskabet!!
Takker!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:35

Surt show Stefan :(

Om det er lovligt tør jeg ikke sige helt sikkert..  men jeg har da selv prøvet det flere gange - altså et fly der er blevet flyttet en dags tid.

Jeg gætter på de er dækket ind via alt det med småt i betingelserne.

Hvad gør du ?  Er det ikke muligt at få flyttet mødet den ene dag måske ?

Ellers må du jo vurdere om behovet er så stort at du kan ofre en ny billet til rigtig dato.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12879
Skrevet kl. 19:46

Klager over boardingafvisning, aflysninger og forsinkelser ved flyrejser

EU forordning 261/2004 fastslår, at flypassagerer har visse rettigheder ved boardingafvisning, aflysning og lange forsinkelser. SLV behandler klager, hvor passagerer mener, at disse rettigheder ikke er overholdt.

Hvilke flyvninger er omfattet?
For at en flyvning er omfattet af forordningen, skal der enten være tale om en flyafgang fra et EU-land eller om en flyafgang fra et land udenfor EU, hvis bestemmelseslufthavnen er i et EU-land og det transporterende luftfartsselskab er et EU-luftfartsselskab.

En flyvning fra Danmark med et hvilket som helst luftfartsselskab vil eksempelvis være omfattet af forordningen. En flyvning fra Tyrkiet til København med et EU-luftfartsselskab være også omfattet. Derimod vil en flyvning fra Tyrkiet til København med et tyrkisk luftfartsselskab ikke være omfattet.

Er en af ovennævnte betingelser opfyldt, gælder forordningen uanset om der er tale om en ruteflyvning eller charterflyvning, herunder en flyvning der indgår i en pakkerejse.

I hvilke tilfælde har du rettigheder?
Hvis der er tale om en flyvning omfattet af forordningen, har du rettigheder i følgende tilfælde:

• Boardingafvisning: Dvs. afvisning af passagerer på en flyvning, hvor passagererne har en bekræftet reservation og er til stede ved indcheckningen som foreskrevet.
  • Aflysning: Dvs. en planlagt flyvning, der ikke gennemføres.
  • Lange forsinkelser: Dvs. forsinkelser på mindst 2 timer og derover.
  • Forsinkelser ved ankomst: Evt. kompensation ved forsinkelser på mindst 3 timer ved ankomst.

De rettigheder, du har i de enkelte tilfælde fremgår nærmere af forordningen, og er kort beskrevet under afsnittet "Rettigheder" i menuen til venstre.

Hvilke klager behandles af Statens Luftfartsvæsen?
SLV behandler klager over flyvninger udgået fra Danmark og klager over flyvninger udgået fra et ikke EU-land til Danmark med et EU-luftfartsselskab. Eksempelvis fra USA til Danmark med et EU-luftfartsselskab.

Hvilke klager skal behandles af andre EU-landes klageorganer?
Flyvninger, som ikke er omfattet af SLVs behandling er flyvninger udgået fra andre EU-lande end Danmark. Eksempelvis fra Belgien. Flyvninger udgået fra et ikke EU-land til et andet EU-land end Danmark med et EU-luftfartsselskab. Eksempelvis fra USA til Frankrig med et EU-luftfartsselskab.

Tilfælde hvor forordningen ikke gælder
Bagageforsinkelse, bagagebeskadigelse og/eller passagerbeskadigelser. Erstatningsretlige forhold der udspringer af kontrakten mellem passageren og luftfartsselskabet, herunder følgeskader (eksempelvis tabt arbejdsfortjeneste). Forhold omkring hotelophold og andre turistmæssige ydelser. SLV kan ikke behandle klager, der omhandler disse forhold.

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:53

Tak !

Men for jeg noget ud af at klage!?

Og hvor længe går der før jeg får mine penge retur?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)