Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra deres til vores. Må man "stjæle" et brand?...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et meget vigtigt spørgsmål - som vil give os et kæmpe plus at få svar på! :-)

Fødevarestyrelsen skriver følgende på deres hjemmeside:

"

Mærkning af kosttilskud
Et kosttilskud skal være mærket med en let læselig skrift på dansk, svensk eller norsk. Af mærkningen skal fremgå: 

  • Firmanavn
  • Varebetegnelse
  • Overskuelig liste over samtlige fødevareingredienser og tilsætningsstoffer i produktet

Desuden skal produktet altid være forsynet med følgende oplysninger:

  • Varebetegnelsen 'Kosttilskud'.
  • Oplysning om, hvad produktet indeholder af tilsatte vitaminer, mineraler og/eller visse andre stoffer.
  • Navn både på dansk og latin for ingredienser bestående af plantedele (droger).
  • Anbefalet daglige dosis.
  • En advarsel om ikke at indtage en højere dosis end den anbefalede daglige dosis, som er angivet.
  • Bemærkning om, at kosttilskud ikke bør træde i stedet for en varieret kost.
  • Bemærkning om, at produktet bør opbevares uden for små børns rækkevidde.
  • Påskriften 'Bør kun efter aftale med læge eller sundhedsplejerske anvendes af gravide eller børn under 1 år'.
  • Mængden af de næringsstoffer eller stoffer med en ernæringsmæssig og/eller fysiologisk virkning, som er i produktet.
  • Mængden af de anførte næringsstoffer eller andre stoffer skal altid angives i forhold til den anbefalede daglige dosis.
  • Indholdet af vitaminer og mineraler skal angives i procent af anbefalet daglig tilførsel (ADT) for 'Voksne samt børn fra 11 år og derover'. Hvor det er relevant, kan det også angives for 'Børn 1-10 år'.
Mit spørgsmål lyder så på: I og med at vi skal ud og trykke nye labels. Må vi så trykke vores eget logo på produktet, i stedet for at trykke det gamle, og så i stedet skrive vores producent på emballageteksten, så det er VORES logo, der kommer på produktet i stedet for det logo vores producent har?


Hvis spørgsmålet er dårlig formuleret, så skriv endelig!

Jeg håber på et rigtig godt svar..

Lasse 
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

LasseFitnessResultat:
Mit spørgsmål lyder så på: I og med at vi skal ud og trykke nye labels. Må vi så trykke vores eget logo på produktet, i stedet for at trykke det gamle, og så i stedet skrive vores producent på emballageteksten, så det er VORES logo, der kommer på produktet i stedet for det logo vores producent har?

Ved registering af kosttilskudet hos FVST, er det så jeres produknavn eller producentnavnet der registreres?

Og overvej, hvis og såfremt der skulle opstå problemer med produktet og det kræver en tilbagetrækning, om det er en fordel at det er jeres navn der står der.

Personligt ville jeg nok beholde producentens logo hvis produktet er kendt.

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

er meget enig med Jan, men I kunne jo spørge om jeres logo også måtte være der og I skrev noget i stil med "I samarbejde med......" 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de 2 andre også skriver, så tag en snak med dem om det.

Fitness World får skrevet Fitness World på de Nutramino produkter de sælger, så et samarbejde er nok ikke helt umuligt.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)