Jeg bor pt. i Australien, og jeg har startet mit danske firma som selvstændig grafiker med adresse i Danmark.
Jeg kommer til Dk i april d. 23. april om formiddagen og tager tilbage d. 14. maj. (Dvs. er hjemme i 22 dage, hvoraf 17,5 dage heraf er hverdage).
Da priserne på flybilletter stiger meget hurtigt, har jeg selv lagt ud for billetten og købt den 27. december 2011.
Når jeg kommer til DK skal jeg arbejde fuldtid i 5-6 dage indtil videre og skal udover det, holde en del møder med potentielle kunder. Så rejsen vil både være af privat karakter og forretning. Det er muligt at jeg skal arbejde mere når jeg er dér (venter på svar fra kunde)
Hvad kan jeg trække fra?
1. Kan billetten (eller noget af den) trækkes fra? Eller er det for sent, da jeg købte den 27. december 2011?
2. Kan mit firma købe et klippekort, til når jeg skal til møder som jeg kan bruge og trække fra? Kan firmaet også betale for min transport når jeg skal arbejde de 5-6 dage?
3. Hvilke regler gælder der for diæter og logi i denne situation? (har jo adresse i Danmark, men kan ikke bo der mens jeg er i DK). Er stadig dansk statsborger og det hele. Så i princippet kommer jeg jo "hjem" og ikke på "rejse"...bliver helt i tvivl nu...
Håber at I kan være behjælpelig med dette, da jeg stadig er lidt grøn på dette område.