Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal det være så svært at få en firmakonto?? Hjælp

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 19 år og fik uden problemer oprettet en firmakonto hos danskebank. 

Jeg havde bare en længere samtale med dem over telefonen hvor jeg skulle fortælle lidt omkring virksomheden, overskud, omsætning, kontant salg osv. Derefter skulle jeg bare sende registreringsbevis, ID (og vidst nok også årsopgørelse).

Så gik der en uges tid og så havde jeg virksomhedskonto og visa/dankort 

Mvh.

oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexandre. 

Jeg sad også fast i præcis det samme problem som dig og jeg kunne heller ikke forstår hvorfor det burde være så svært at åbne en enhvers-konto.. jeg har en konto hos Nordea da jeg spurgt efter at jeg gerne ville oprette en ehervs konto sagde de at det kræver meget du skal dit og dat .. men så var det heldigt at jeg havde min ForespørgRegistreringsbevis fra skat som jeg afleverede til dem og dagen efter fik jeg så besked på at det var gået igennem .. så bar tag det papir med dig som jeg nævnt så burde de lave den til dig uden problemer !:

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv finansbanken eller basisbanken, de er ikke så tunge at arbejde med.
Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Yonas :

Hej Alexandre. 

Jeg sad også fast i præcis det samme problem som dig og jeg kunne heller ikke forstår hvorfor det burde være så svært at åbne en enhvers-konto.. jeg har en konto hos Nordea da jeg spurgt efter at jeg gerne ville oprette en ehervs konto sagde de at det kræver meget du skal dit og dat .. men så var det heldigt at jeg havde min ForespørgRegistreringsbevis fra skat som jeg afleverede til dem og dagen efter fik jeg så besked på at det var gået igennem .. så bar tag det papir med dig som jeg nævnt så burde de lave den til dig uden problemer !:

hej tak for dit svar.

Jeg var nede i banken i dag med registreringsbeviset. Men desværre fik jeg ingen konto da jeg ikke havde de ting på os alle. Jeg er sku ærlig talt skuffet. 

Det er ikke fordi vi ikke vil eller har lyst til at afl. de ting. Vi skal alligevel fremvise dem når vi skal ansøge om pbs. Det synes vi også er fint nok da man også kan læse på deres hjemmeside hvilken dokumenter man skal have i orden inden man søger. Men synes ikke, at der skal være forskel på folk når man vil have en firmakonto.  

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Beaverbeaver:
Prøv finansbanken eller basisbanken, de er ikke så tunge at arbejde med.

Tak for dit svar:-)

lige nu er jeg næste frisk på at prøve hvilken som helst bank. J

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

De fleste danske banker er en flok forkælede tude kællinger... desværre .. heldigvis har jeg hørt at der nok kommer regler om at bankerne er bliver forpligtigede til at oprette kontoer til firmaer på samme måde som de er med privatkunder.  

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor det skulle være nødvendigt med andet end- I/S kontrakt - Registrerings bevis - CVR og evt id på deltagerne..

Hvis en af deltagerne er rki reg er det nærmest helt håbløst.

Ellers plejer spar lolland at være til at tale med.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:

Alexander Hansen:
at de skulle vurdere om de overhovede havde lyst til at have os som kunde.  

Så er det vel fair nok at en forretning vurderer om et forretningsforhold giver noget på bundlinien nu eller på sigt.

At drive bankvirksomhed er at drive forretning for at tjene penge.

/Henrik

Henrik, du har helt ret. Jeg ved ikke lige, hvorfor du skulle have 1-stjerne for det indlæg. Skype-Smile

Banken er en forretning. Det er ikke givet på forhånd, at enhver erhvervsdrivende helt automatisk kan blive kunde i et hvilket som helst pengeinstitut.

Det er ikke gratis for banken at tilbyde kontofaciliteter til kunderne. Det er kun naturligt, at det fremtidige forretningsomfang forsøges estimeret.

Derfor vil banken vurdere kundepotentialet og samtidigt give kunden en skygge-kredit score - altså en beregnet kreditværdighed. Sådan skygge-kreditscore tildeles også private kunder. Nogle pengeinstitutter erkender åbent, at de har sådanne kreditscorer på alle kunder.

Lyder dels som lette ting at aflevere, dels følger de reglerne om hvidvaskning som jo er lidt nye, men forpligter banken til at ha check på de ting
Http//www.danskebank.com/da-dk/Corporate-Governance/kontroller/Pages/Hvidvaskning.aspx

Udtalelsen om at de måske ikke viste om de ønskede jer lyder dum, men kravene helt rimelige. I kan dog altid prøve en anden bank, der er nok at vælge mellem, men synes grunden skulle være en anden end ønsket om de dokumenter.

Ja, krav om registrering i henhold til loven om hvidvaskning gør, at pengeinstitutterne helt naturligt vil tjekke nye virksomheder.

I tider, hvor pengeinstiturrerne har tabt adskillige milliarder på virksomheder, de ikke kendte nok til, vil de kritiske briller helt naturligt blive brugt ved enhver lejlighed. Nogle vil mene, at den skepsis skulle pengeinstitutterne have haft for længe siden. Men det er altså nu, hvor de har brændt fingrene (og vores penge), at de reagerer med ekstra kontroller.

Alexander Hansen:
Men en erhverskonto hos danske bank koster 600 i kvartalet, ikke fordi det er mange penge, men synes det er lidt trist at man overvejer at skifte når man har været kunde hos nordea i 20 år. 

Der er erhvervskonti i Danske Bank, som ikke koster noget kvartalsvist gebyr.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
heldigvis har jeg hørt at der nok kommer regler om at bankerne er bliver forpligtigede til at oprette kontoer til firmaer på samme måde som de er med privatkunder.  

En anfordringskonto med hævekort! Det er også lige det som en virksomhed har brug for!Yes

/Henrik

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Der er erhvervskonti i Danske Bank, som ikke koster noget kvartalsvist gebyr.

Dbh. John

Det var ikke den besked jeg fik i telefonen. Det skal lige nævnes at vi alle er kunder hos nordea men kun jeg er kunde i Danske Bank. Men som flere har sagt, så er det en forretning og de vil jo gerne tjene penge på en. 

Måske skulle man bare afl. de ting og få den konto "hvis de har lyst til at have os som kunder" som den flinke bankdame sagde. Så håber jeg at det er mig der ler sidst, når vi forhåbentlig en dag har en millionomsætning, som vi kan tage med os til en anden bank. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan lynhurtig få en firmakonto med kort hos Basisbanken.dk hvis du ikke skal have kredit.
Side 2 ud af 5 (41 indlæg)