Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Levering af mad til firmaer?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 18:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jeg har fået en ide, omkring udbringning af mad til firmaer.

Jeg spekulerer mest i det som smørrebrød, sandwich  og lignende som bliver lavet af en restaurant eller sådan noget.

Prisen skal holdes nede i max 30-40 kroner, da det er det maximale som folk vil betale for det... eller også kunne man få firmaet til selv at betale det...

Tror I det er en god ide?

Så længe jeg går i skole, bliver jeg nødt til at ansætte nogen til det, det kunne evt, være nogen fra restauranten....

Man kunne ikke få et firma til at køre ud med varerne? er der nogen som kender sådan et firma i Nord vest Jylland?

Men er ideen realistisk? hvis du arbejdede i et firma som almindelig lønmodtager (ved godt det er et iværksætterforum, men alligevel) ville du så betale 40 kroner om dagen for en god sandwich eller et par stykker smørrebrød?

 

Iøvrigt: er der nogen der ved hvad det koster for en restaurant eller cafe at lave en sandwich af for eksempel ciabatta brød, med skinke, ost, salat, agurker osv? Og hvad et leveringsfirma koster?

 

Med venlig hilsen

 

Jakob 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg erindrer er der en Amino der er sælger for netop sådan et firma, men om det er placeret i Nordvest Jylland kan jeg ikke huske.

Hvis jeg stadig var almindelig lønmodtager, ville jeg ikke have råd til at bruge 40 kr. på en madpakke 5 gange om ugen.

40 x 5 x 4 = 800 kr. per måned.

En enkelt eller maks. to gange om ugen ville være realistisk med min gamle løn :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 19:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror heller ikke det bliver 40 kroner, virksomheden kunne evt. betale halvdelen så det ikke blev så meget.... men det er jo noget de skal ordne indbyrdes.... jeg vil lige finde ud af hvad den lokale cafe kan gøre det for, og så må vi se....
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 08:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dimitri kørte du med avis dengang ?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg var postbud, og ved siden af i en periode, arbejdsmand i en tømmerhandel (lægge tømmer på plads etc.).

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

 

Jeg har selv en dansk smørrebrødsforretning i malmö, så jeg har en del kendskab til branchen.

 

De fleste catering-smørrebrødforretninger står selv for udbringelsen af maden og dette er et marked med rigtig hård konkurrence bla. angående pris og kvaliteten.

 

Man skal op og have en del store kunder for at det kan betale sig. Hvis jeg forstår din idé rigtigt, så vil du bare være et mellemled mellem cateringfirmaet og køberen. I denne branche tjener man jo de fleste penge på mad avancen.

 

Men jeg mener der findes et firma der hedder takeaway eller noget ligende.

 

Venlig Hilsen

Søren


Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 15:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Det jeg tænkte, var at jeg kunne finde en restaurant o. lign. som kunne lave maden, da jeg ikke er god nok til det, og så kunne jeg evt. købe en kassevogn, som jeg kunne hyre en til at køre. Hvis jeg kunne sælge maden for eksempelvis 30 kroner pr. portion, så ville maden måske koste 15 kroner i råvarer, og 10 kroner til dem der laver den, 2-3 kroner til ham der skal bringe den ud, og det sidste kan jeg så tage...

Hvis vi nu siger at der skal laves 100 portioner, syntes jeg det er en rimelig løn.

Hvad syntes I?

Hvis eksemplet er en sandwich, er det så rimeligt? Er der noget der koster mere eller mindre?

 

Med venlig hilsen

 

Jakob

 

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 16:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.



Efter 13 år i hotel og restaurationsbranchen, vil jeg lige give dig et par gode råd. For det første er der ikke de store penge i branchen. Du skal også lige en tur på kursus for at arbejde med fødevarer. Det er godt nok kun 1 dag, men alligevel. For det andet så er konkurrencen på catering enorm. Af samme grund er priserne så lave, at det er ganske naturligt at så mange "restauratører" må lukke butikken efter kort tid.



Dog vil jeg pointere, at de fleste fagfolk indenfor branchen er elendige købmænd og de aner ikke hvad markedsføring er. Så hvis du er en god købmand og rammer rigtigt mht. markedsføring, så kan du muligvis skabe dig en lille forretning indenfor branchen.



Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 16:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg går heller ikke udelukkende efter at tjene penge, så når jeg ikke forlanger det store, tror jeg da at jeg nok skal kunne komme med nogle konkurrencedygtige priser. I starten vil jeg få en form for restaurant til at lave maden, men senere, hvis jeg tjener penge, vil jeg starte selv, og selv sørge for at lave maden. Hvor meget mad, er det rent fysisk muligt at få lavet og leveret på en dag, hvis man er nogle få personer?

Og hvor meget vil det koste at lave en almindelig sandwich?

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 16:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Umiddelbart vil en typisk sandwich koste mellem 3-5 kr. i råvarer.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)