Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det svært at SEO en 'liste-side'?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter!

Jeg er ikke særlig erfaren indenfor SEO, men er med på noget af det grundlæggende med struktureret HTML og godt og brugbart indhold for brugerne.

Jeg har fundet en niche som jeg kunne tænke mig at lave en side til hvor der ser ud til at være gode chancer for at få en fin placering på Google. Især fordi at den side som jeg vil lave skaber værdi for brugerne, det er noget som rigtig mange der søger på emnet vil kunne bruge. Udfordringen er nemlig at folk der søger på emnet ganske vist får nogle brugbare resultater i top 5, men resten er ubrugeligt. Og det er rigtig uheldigt, for der er faktisk brugbare resultater på side 35, men ingen gider kigge så mange resultatsider igennem på Google.

Min idé er så at finde alle de gode resultater og lave en side som lister dem. På den måde sparer jeg brugeren for at kigge over 30 sider med Google resultaterne igennem for at finde det som de leder efter.

Men som jeg startede med at sige, så er jeg ikke særlig erfaren indenfor SEO. Min bekymring er derfor hvordan Google vil se på min side, hvis den er forholdsvis enkel og det eneste indhold er en liste med links til andre sider. Nogle af siderne har god PageRank, andre har ikke.

Hvordan ville I optimerer siden så Google kan se at det er brugbart indhold og ikke bare en spam side med links?

Siden ville blive designet ordentligt af en designer, og jeg ville give brugerne mulighed for at komme med feedback, dvs. vurderinger af de enkelte sider (Stjerner), måske kommentarer, og de ville kunne rapportere døde links. De ville også kunne foreslå nye links. Jeg ville også integrere med Facebook så man kunne 'like' siden.

Men emnet er ikke særlig let at skulle lave en blog om, og folk som søger på emnet leder ikke efter artikler men hjemmesider som stiller en bestemt service til rådighed. Så jeg kan ikke rigtig se at jeg kan lave en blog ved siden af.

Bekymrer jeg mig unødigt om at Google vil se min side som spam, eller er der nogle bestemte ting som jeg skal være opmærksom på for at kunne få en god placering på Google?

På forhånd tak.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvfølgelig sørge for at krydre din liste med en god beskrivelse, så får du rig mulighed for at skrive tekst til emnet. På den måde kan du både give brugerne en god oplevelse ved at have fundet de bedste resultater, samtidig med at Google får en unik tekst, som kan bruges til at ranke med.

Kan dit emne inddeles i under-emner? Så får du mulighed for flere tekster, så du kan ranke på flere forskellige termer indenfor nichen.

Hvis du så samtidig sørger for at lave gode links osv. skulle den ikke være helt umulig at få til at ranke.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Det er ikke så svært, lav din liste også tilføj en god beskrivelse til listen f.eks under. Husk intern linkbuilding. Også bare optimere din side som normal.

Lav dine links i listen til noFollow så ser google dem som værdiløse.. Altid en god ting.

God ting du har gang i der!

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis han sætter dem til nofollow, så siger han også til Google at hans side indeholder en masse links uden speciel værdi. Hvis ens side kun har links på, som man egentlig ikke gider give nogen værdi, hvorfor skal Google så give din side værdi ? Skåret helt ud, så fortæller du Google at det du linker til, det indhold du har, ikke har den store værdi. Er det klogt ?

Gør som Per siger.. end of story

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Indholdet behøves jo ikke at tildeles en lav værdi bare fordi han har 35-40 link som han ikke ønsker at får værdi.

Det er præcis det samme man gør med Affiliate links sætter nofollow på så google ikke ser dem som betalte links.

Jeg siger præcis det samme som Per bare med nofollow :)

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu bestemt ikke putte nofollow på dem.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er affiliatelinks vil jeg anbefale at anvende nofollow, hvis det er direkte links vil jeg sætte dem til dofollow.

Google sidestiller affiliatelinks med betalte links - Derfor er det klogt at sætte dem til nofollow. Men direkte links bør være dofollow, netop fordi det er godt at linke ud til relaterede sider.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på linje med Per Allerup her også, og delvist med Jimi Hoves ræssonement.

Under normale omstændigheder giver det fuldt ud mening at "nofollow" er et tegn på, at der ikke ønskes at sende linkjuice ud og/eller at der ikke er tillid til det der linkes til. Det i sig selv virker ikke som noget specielt sundt signal, men i en del tilfælde giver det dog alligevel god mening.

Eksempelvis sælger en del større nyhedssites bannerreklamer. Den slags ser Google næppe ondsindet på, men udfra hvad jeg har læst har nogle af de større spillere forsøgt at sælge bannerreklamer med follow - og det resulterede i at de blev ekskluderet fra Google, da det ikke kun er som at sælge bannerreklamer - men også at sælge links. 

Om det har ændret sig siden da ved jeg ikke. Efter jeg lige har læst Pers reminder på noget jeg godt vidste, men jeg har ikke erfaring nok til at have det liggende i rygraden endnu. Jeg har i hvert fald lige skyndt mig at sætte nofollow på den her side, som dybest jo reklamerer for Amino Plus medlemsskab. Er lidt delt på om jeg også skal sætte nofollow på det første link, men lader den være med follow, da jeg personligt foretrækker dette og har stor tillid til Amino. Det er jo ikke betalte links, men et supergodt sparetip til folk der vil sælge mere på nettet:

http://sparefeber.dk/nyheder/2012/03/saelg-mere-paa-nettet-benjamin-gundgaard/
 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 2. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.

Jeg kan forstå på jer at det ikke burde være noget problem at have en side med knap så meget tekst og en liste med links. Jeg tror nok at jeg vil følge rådet om at lade Google og andre søgemaskiner følge links'ene på siden, da det ikke er affiliate links, men ganske enkelt bare andre hjemmesider som er relevante for den besøgende. Og jeg vil gerne have at Google ser links'ene som indhold og ikke reklamer. Det er lidt kedeligt at give hjemmesiderne et ekstra point hos Google, da jeg vil konkurrere med dem om en god placering hos Google, men hvis alternativet er at Google tror mine links er reklamer og derfor ser min side som om den ikke har noget indhold, så må jeg jo leve med det.

Jeg vil dog lige gå i tænkeboks om ikke det er muligt at have noget mere indhold på siden ud over selve listen.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)