Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Business model canvas

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Business model canvas

Er der nogen herinde der har arbejdet med dette koncept? Jeg har prøvet at søge men det gav desværre kun et hit. Jeg ser det umiddelbart som et fantastisk til videreudvikle sin virksomhed / koncept. Det er en meget simpel måde at opstille tingene på, hvilket jeg tror kan hjælpe mange iværksættere herinde.

Mvh.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt skema! Der er nogle rigtig fede vaerktoejer paa det site, og jeg foeler mig meget fristet til at koebe bogen. 

Tak for at dele linket!

Mvh Carsten

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt. Det er et utroligt overskueligt værktøj, som ALLE kan bruge. Jeg har selv investeret i bogen, så jeg glæder mig til at se om det lever op til mine ret så høje forventninger.

Bogen er blevet skrevet i et online samarbejde med lidt over 400 management professorer, eksperter og hvad har vi ellers. Jeg kan kun opfordre folk til at besøge linket og se hvad de kan få ud af bogen.

EDIT:

http://www.slideshare.net/Alex.Osterwalder/successful-entrepreneurship-5747012

http://www.slideshare.net/Alex.Osterwalder/talk-with-steve-blank-at-true-ventures

http://www.slideshare.net/Alex.Osterwalder/lift11-presentation

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Ja jeg har tidligere brugt modellen til at skitsere forretningsplaner op. Det giver at fantastisk overblik og en ny vinkel på tingene.

Det kan klart anbefales, om ikke andet så et skitsere det op i hånden.
Jeg lavede også engang en model i 3D på min computer, det så sku også lækkert ud :)

Det kan også bruges til nemt at forklare sin idé ude i verden, jeg tror ofte det vil vække opsigt :)

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

er det muligt at se nogle af dine tidligere forretningsplaner online? Jeg har fundet en del på nettet, men de er for det meste ganske generiske, hvorfor jeg godt kunne tænke mig nogle lidt mere håndgribelige.

Jeg er overbevist om at netop denne måde at opstille sin virksomhed på, istedet for den gamle Værdikæde tænkning, kan være med til at illustrere overfor kunderne hvor man skaber værdi for denne. Kombineret med en god gang storytelling er det et ret så kraftigt værktøj.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg begyndte faktisk selv at lede lidt efter de gamle modeller efter jeg blev mindet om dem, men desværre er det eneste jeg har fundet en gammel skitse med kaffepletter :)

Jeg fik dog en anden idé til hvordan man nemt ville kunne sammensætte en flot model. Det kræver blot en flot skabelon og så tænkte jeg at man kunne bruge sider som for eksempel iconfinder.com til at finde flotte ikoner at sætte på.

Jeg ved ikke om du har fundet en flot skabelon noget steder? Papirmodellen med farvede skillelinjer de bruger i introvideoen er ret flot. Det kunne være fedt at finde én i samme stil.

Ellers vil jeg gerne sætte mig for at lave en pæn model i 3D og smide i en mappe sammen med en masse 3D ikoner og figurer der kan bruges. Selvfølgelig ikoner med licens på så man kan vise det frem :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Som du kan se har de allerede lavet en ganske overskuelig skabelon. Du kunne jo eventuelt lave en hjemmeside hvor folk kunne indsætte deres egen tekst på BMC (Business model canvas)? Hvis du har en god idé ville jeg tage fat i forfatterne, det ser ud til at de alle er ret så aktive på forummet tilhørende hjemmeside.

Hej Rasmus.

Nej, det har jeg desværre ikke. Den er blevet bestilt og forhåbentligt kommer den en af de næste dage :-) 

Jeg formoder du har læst bogen siden du frigiver et program - det lyder spændende. Hold mig endeligt opdateret.

Mvh.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Hej Rasmus.

Nej, det har jeg desværre ikke. Den er blevet bestilt og forhåbentligt kommer den en af de næste dage :-) 

Jeg formoder du har læst bogen siden du frigiver et program - det lyder spændende. Hold mig endeligt opdateret.

Programmet omhandler som sådan ikke BMC, men jeg bruger det til at beskrive forskellige forretningsmodeller fordi det er et letforståeligt og visuelt værktøj.

Hvis du abonnerer på mit nyhedsbrev her, så vil du få besked når jeg launcher programmet (det er iøvrigt på engelsk :)).

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ramus.

Det lyder bestemt spændende. Din blog ser bestemt også spændende ud. Din idé passer jo som en fod i hose til 4 hour work week konceptet. :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)