Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva fanden er Bobeo.dk?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Og vi er med på vi skal differentiere os lidt mere. Men vi har kigget meget i medierne de sidste par uger.. og problemet er jo netop at alle deler det de vil. Derfor målrettede vi vores, markedsføring og konceptet til danske webshop ejere.. ala. miinto.. sådan at brugerne rigtigt kan få det "gyldne" overblik over de "hotte" produkter på det danske marked.. blot ved at kigge på en side..

Men vi har stadig gjort det muligt for alle at dele, de skal dog selv have ophavsret til de billeder og tekster de deler.

Rigtig god idé! Det var også det jeg gik ud fra da jeg så siden :-)

Jeg ved ikke, hvor meget det hjælper, men jeg har hørt at Pinterest undgår mange sagsanlæg ved at have en formular, hvor man kan klage hvis man føler at ens ophavsret er blevet krænket.

Du kan se formularen her, jeg ved ikke om det er noget I måske kan bruge.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en lignende formular :) hvis man klikker på det enkelte opslag, kommer man til en ny side, med beskrivelse link osv. nede i bunden er der sådan et link til en formular. :)

Takker..

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det ser rigtigt spændende ud - og jeg æælsker pinterest, men har faktisk savnet en dansk version . Jeg ville dog, hvis jeg var jer, ikke udelukkende fokusere på webshops, men også arbejde på at få fx. grafikere, fotografer, kunstnere, dameblade, kreabloggere, mad og have-bloggere - ja - you name it, med i båden. Hvis der er hovedfokus på webshops og "kom og køb", tror jeg at interessen hos den 'almindelige' (for)bruger hurtigt vil ebbe ud, men hvis der er en skønsom blanding af spændende varer og gratis goodies i form af inspiration, opskrifter og DIY-stuff, så er der større chance for at brugerne kommer igen og igen.

Men helt sikkert et sted jeg vil kigge ind en anden gang :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt dele et link, uden et billed. Men ikke en pdf! (Video arbejder vi på).

Vores twist på konceptet er som beskrevet, målgruppen danske webshops. Men dermed ikke sagt at kunstnere, designere ja faktisk alle kan dele deres indhold.. det vil vi hellere end gerne opfordre til.

Vi kan selvfølgelig ikke holde øje med alle indlæg, men når man deler et link, skal man acceptere at man selv har rettigheder til det man deler.. eller at man har fået lov til at dele. Denne begrænsning, syns vi er fair nok, da der er rigeligt med mennesker derude, altså både kunstnere, webdesigner, arkitekter, bloggere, der har lavet deres egne artikler og egne billeder de gerne vil dele. Dette er der selvfølgelig også plads til på Bobeo. Skulle man følge sig forudrettet, er der også en anmeld indlæg knap i bunden af indlæggets side.

Jeg planlægger helt sikkert, at dele de webdesigns, jeg laver, samt andet grafisk jeg laver.. Vi har også sådan man kan følge interessante "posters" altså folk der poster en masse spændende.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville sætte også google plus på siden

handels betingelsen siden den er lige lovligt sammen presset lav lidt mellemrum i teksten og enkle h2 som underskrifter i alle de under  emmer derved bliver teksten lettere at læse.

i alt ser siden meget flot ud , det bliver spændende at følge siden , hvordan den udvikler sig

jeg tror også prøver at oprette mig når min strip shop er færdig , men jeg må heller prøv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
Vores twist på konceptet er som beskrevet, målgruppen danske webshops

Ret beset har I vel to målgrupper, som er hhv. posters og "lurkers" (i mangel af et bedre ord). Den ene gruppe leverer indholdet/varen og den anden er en slags forbruger/viewer. På Pinterest er de to ofte én og samme, da det i høj grad handler om at inspirere og lade sig inspirere, altså en tovejs kommunikation, hvor Pinterest er utroligt stærk, sammenlignet med fx Facebook.

Når jeres hovedfokus og primære målgruppe er webshops, så risikerer I at ende op med et rent annoncemarked, og hvorfor skulle jeg som forbruger, bevæge mig ind på et website som primært tilbyder mig reklamer? Hvorfor skulle jeg som webshop, poste opslag på et site, hvor målgruppen er andre webshops?

Jeg mener, at I i høj grad har brug for ikke--kommercielle content providers, for at kunne give værdi til de brugere som ikke tilføjer eget indhold til sitet, men som gerne skulle kigge og klikke på annoncerne.

Det virker lidt defensivt, at fokusere så meget på den begrænsning som ligger i, at man skal have rettighederne for at kunne dele noget. Misforstå mig ikke, det skal være tydeligt, at man skal have tilladelse, men det virker lidt som om, at I ikke rigtigt tror på, at folk for alvor selv vil dele (selvom du skriver det). Jeg er helt 100 på, at der sidder rigtig mange krea-mennesker derude, som vil være vilde for at levere indhold til jer.

Du skriver så at "Dette er der selvfølgelig også plads til på Bobeo" og det virker på mig lidt passivt, i værste fald modvilligt. Jeg synes hellere at I aktivt skal opfordre alle til at dele deres ting, og lade dem forstå at det vil være en gevinst for alle parter, gerne med en lækkert designet dele-knap og en stump kode som bloggere og website-ejere nemt kan kopiere og paste ind på deres site. Tag kontakt til de mest spændende og populære bloggere og opfordr dem til at signe op. Ja, mulighederne er uendelige... !

OBS!: Jeg skriver kun ovenstående fordi jeg er ret meget vild med jeres site og ikke mindst domænenavnet Smile, men er også ret sikker på, at der sidder nogen derude som er i gang med en anden dansk version af Pinterest, og hvis de formår at kombinere godt indhold med annoncer, så bliver I overhalet indenom.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

T-Nielsen > Tak for kommentaren:)

Jeg kan godt se hvad du mener, når jeg skrvier, at Bobeo selvfølgelig også har plads til "almindelige" bruger..

Lad mig forklare: Grunden til jeg lagde vægt på at sitet primært er til "Danske webshops" er fordi, det er det eneste sted vi vil differentiere os fra Pinterest! Alt andet er det samme!

Derfor vil vi hellere end gerne have at folk, deler billeder af deres "Tattoos, katte og ikke mindst deres "hairstyles", negle.. ja alt er tilladt!

Men for at kickstarte Bobeo, skal vi have en masse indhold, før vi går videre med "markedsføringen". Derfor har vi fremhævet de åbenlyse fordele der er for webshop ejere i at dele..

Men jeg vil på mandag kigge på, en "infografic, der kan poppe op for nye brugere.." Der inspirere alle både og.. :) Tak for indputtet.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
"Tattoos, katte og ikke mindst deres "hairstyles", negle.. ja alt er tilladt!

Haha fedt! Yes Glæder mig til at følge med.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sidder lige og overvejer en målrettet e-mail der opfordre webshop ejere at dele nogle af deres produkter på bobeo.dk - Vi har lige siddet den sidste time, og fundet ca. 50 e-mails fra danske webshops.

Jeg vil bare lige høre, om der er nogle der ved om det er imod reglerne at sende målrettet tilbud via. e-mail??  Når det er et målrettet tilbud, som i øvrigt er gratis, er det vel ikke spam? Det ville det være, hvis man sendte til alle mulige forskellige?

Vi har desuden, sikret os at deres CVR ikke har "Reklame beskyttelse".

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)